[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:01

Goedemorgen

Bianca: lijkt me heerlijk shoppen haha. En fijn dat je iets hebt gevonden met vrij borstbeen. Ik hoop dat het helpt
VHU: daarom vind ik het van school ook zo raar dat de lessen steeds vervallen. Volgens mij heeft hij al vanaf groep 4 engels, maar hij heeft in al die jaren geloof 1 of 2 toetsen gehad. Maar goed, op deze manier komen we er ook. Hij heeft vanmorgen alweer 2 lessen gedaan. Als hij wat verder is, maar leuke boekjes bij de bieb halen

Omdat ik de zoveelste beroerde nacht achter de rug heb, zijn de mannen zonder mij op pad. Ik ga zo even Rembrand rondslingeren (geen puf voor ingewikkelder dingen, maar dan heeft hij toch meer gedaan dan staan in de wei) wei uitmesten en dan weer naar bed. Hopelijk ben ik dan weer fris en fruitig als de heren terug komen.

Komende week weer heel erg druk (en spannend), dus ik moet het wel even door zien te komen.

Fijne dag allemaal en wedstrijdgangers veel succes

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:40

Goed dat je even thuis blijft Tine :(:) sterkte komende week.
Fijn dat jullie zoon zo leergierig is. Die van ons was dat ook, met nadruk op was, maar zit nu enorm te puberen. Dus geniet er maar van :+
Jeuken je handen dan niet (of die van je man) Biancacoo om zelf harnassen te gaan maken / ontwerpen? Je man was toch tuigmaker / zadelmaker van beroep vroeger?

Hier de was/afwas/schoonmaak etc alweer bijna gedaan. Moet zeggen dat ik mezelf vanochtend overtroffen heb met het ontbijt, had iets geexperimenteerd in de oven was zeer geslaagd :9

Fijne zondag allemaal verder :9k

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:44

Hier het huis schoon en hapjes klaar. Vanmiddag 2 buren op visite. Verlate nieuwjaars visite

Heel blij, vanmorgen lopen met db ging super. Eindelijk echt ontspannen en zijn pas af maken. Hij liep best goed, beetje stijf.
4 volle schepjes muisjes doen het!!!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:43

Tine idd even kalm aan dan..
Vhu, druk met lekker uit de oven..
fijn dat DB nu goed te stappen is.

ik had gisterenavond en vanmorgen terugval wat betreft nekhernia en arm hier....dus mijn man is vandaag voor het eerst de honden gaan trainen...niet met de kar..eerst maar met de step 3x een rondje met 2 honden...
Gelukkig ziet hij dat zitten, en hoeven de honden niet stil te staan.......maar ik baal wel..morgen denk ik maar neuroloog weer bellen...dit gaat niet goed.. |(

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:45

Balen Biancacoo. Wat een ellende..

Tine ook al niet fit, maar die gaat het rustig aan doen.

Db deed het ook wat kalmer aan, maar in zijn geval een goed ding!!
De emmer Marstall is goed aangekomen hoor!!

VHU heeft lekker ontbeten, wat was de creatie? Kwam die uit je ontbijtjesboek?

Verder heeft heel bokt last van de regen zo te lezen.
Hier heeft hel gelukkig niet lang geregend, maar wel ineens heel veel!!!

Vanmorgen de stallen gedaan en de dames weer eens voorzien van een nieuwe coupe.
Kan inmiddels wel zeggen dat het werk niet het probleem was voor Emas haar nukkige gedrag soms, ze heeft gewoon erg veel moeite met het afscheid met het ontbijt. Laatst 's middags les gehad en zelfs toen ik de wagen pakte stond ze bij het hek met een dikke hinnik. Vanmorgen, tijdens het naar de kapper gaan, was weer een NoGo!! Maar toen ik aan het knippen en kroelen was was het toch stiekem ook wel leuk!! Maar goed om te weten!

Nieuwe bit bevalt goed hoor, ze is gewoon op het moment wel erg fris. Voor nu gaat ze ook weer even over naar Marstall force met een klein handje gewone brok. Ze staan ook wat meer op stal met dat rotweer en natuurlijk een poosje vrij gehad.
Maar ik heb redelijk fijne druk op het bit, wel wat ik ervan verwacht had. Maar Emas moet nog wel wat wennen. We proberen het gewoon een tijdje.

Gisteren met een vriendin mee naar marathonwedstrijd in Sonnega. Was wel leuk om te kijken!!

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:06

Citaat:
ze heeft gewoon erg veel moeite met het afscheid met het ontbijt
:') :Y) zo grappig.
Nee was niet uit mijn ontbijtboekje wat knap dat je dat onthouden hebt. Was in van die stoofpannetjes die je in de oven kunt zetten, heb ik er twee van. Onderin doe ik gehakte tomaatjes, champignon bosuitje (gefruit in pan) dan er bovenop (geruld) ei en dan beetje kaas, kan nog wat Kerrie of paprikapoeder door enzo. Even in oven beetje verse peterselie eroverheen ziet er dan lekker fris uit. Ze vonden het heerlijk.

Wat goed van DB wat fijn!
Oei dat is heel heel vervelend Biancacoo -O-

Hier geen pony gezien vandaag druk met schoonmaken huis nog steeds de na de verbouwing schoonmaak plus druk met B&B, zoonlief overhoren over van alles en nog wat en ook gewoon beetje gechillt was zo druk afgelopen weken, beetje bijkomen met manlief }:0 en vanavond lekker wezen eten in ons buurteetcafe.

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:21

Vhu dat klinkt lekker. Zowel het ontbijt als het chillen.
Tine veel veranderingen bij jullie hopenlijk met positieve resultaten
Verder lees ik veel active menners en bianca is voor een ander soort tuig gaan kijken.

Hier vandaag een kijker voor blaize leuk meisje ze laat me uiterlijk dinsdag weten wat ze doet. Blaize was super braaf zadel erop gelegd en opgestapt alsof ze nooit anders gedaan heeft alleen de commando s met de benen is ze niet gewend.
De 1e echo was goed bij mij nu op naar de 2e echo volgende week woensdag. Ik ben wel wat terug gezet dus nu ongeveer 6.5 week zwanger. Ik krijg meerdere echo s door een mist abortion in het verleden. Het voelt goed klachten nemen toe dus ik denk dat alles goed zit.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:53

Sonjim, spannend zo met de zwangerschap, fijn dat de 1e echo goed is...en de 2e al gepland ! ik hoop dat je ondanks de ongemakken toch een mooie zwangerschap hebt !

Tchica heeft gisteren met het nieuwe harnas voor het eerst een stukje getraind, lijkt allemaal goed, maar zal afwachten zijn op de lange duur wat het gaat doen...
Zelf zal ik voorlopig de honden niet trainen...mijn man is gegaan...na 5 jaar is t dan toch gelukt...hij traint met de honden..haha...noodgedwongen..maar hij vind het wel leuk om te doen..en zo is het een mooie oplossing..zolang het gaat..

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:44

Vind het zo dapper van je man dat hij het heeft gedaan :j en fijn voor de honden die blijven wat bezig en jou :(:)

Sonjim goed nieuws +:)+ wij hadden bij Han ook ik weet niet meer hoeveel echo's vond het wel fijn want we konden hem precies volgen aan de andere kant op een gegeven moment heb je wel zoiets van ik weet het wel (zeker na een maand of 4) tenminste dat was bij ons zo dan. 't Blijft toch altijd weer een wondertje.

Heb net schoftje van Ollie uit de verhuiszooi gevist en leidsels. Wil even wat prutsen in de bak.
Iedereen fijne dag :)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:16

Nou met db in Wolvega geweest. In stap en draf netjes rad. DA was tevreden voor nu. Echo gemaakt was ook duidelijk beter. Vooral zo doorgaan. We moeten het stappen opvoeren naar max 30 min per dag. De maand febr. Per maart mag hij in de paddock en ook aan de longeerlijn iets in draf. Per April mag hij in de wei en draf opvoeren en galop erbij. En dan waarschijnlijk vanaf half mei langzaam voor de kar.
Maar een extra blikje muisjes meegenomen en de concord leader te bestellen.

Ik ben met afvallen begonnen en moet meer bewegen dus meer wandelen met db is alleen maar goed.

Ook het filmpje gezien wat ze gemaakt hebben tijdens de operatie mooi om te zien. Ze denken nu toch echt dat het probleem door een trauma is ontstaan en niet aangeboren.

Maar tevreden in elk geval.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:19

voorzichtig goed nieuws, Baudyh. Fijn

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:15

Even heel kort vanaf telefoon. Ben aan het werk. Om 8 uur werd ik gebeld voor invalwerk. Pff. Kreeg het Spaans benauwd. In 1e instantie afgezegd want had diverse afspraken. Maar zoonlief vond dat ik moest gaan. Dus terug gebeld, snel spullen verzameld en zit nu in heel drukke groep 1 en 2. Ik hoop dat ik het overleef. Ben er nog niet helemaal klaar voor voor mijn gevoel

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:24

Baudyh, goed nieuws, hoop dat t zo goed blijft gaan.
tine, succes, komt vast goed..

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:30

Tine rustig inademen en uitademen dan komt het vast goed.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:41

Alle respect, Tine en veel succes!
Lees verder mooie berichten en knuffel voor Biancao

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:10

juf tine aan het werk.....relaxt..dan worden de kinderen dat ook ondanks de wind....
baudyh: wat een goed nieuws over DB ,mag je er eventueel ook op stappen(mits hij niet ontploft?)
sonjim:succes met blaize hoop dat ze een fijn baasje vind.
vandaag sun maar aan de longe laten hobbelen zonder iets eraan,mijn vingers sloegen weer dood....had hoofdstel niet eens meer afgekregen zo erg dit keer, maarja eigenwijsje wil niet aan de medicijnen ertegen :o en sun...die vond het wel lollig.....staart erop en gaan, lekker de rug losbokken! *\o/*

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:54

happytime schreef:
baudyh: wat een goed nieuws over DB ,mag je er eventueel ook op stappen(mits hij niet ontploft?)
*


Word lastig, hij is niet zadelmak

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:54

dubbele dosis muisjes erin en....zadelmak _/-\o_

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:06

Zadel-schijndood :)) wat een goede voorlopige uitslag Baudyh +:)+
Tine super dat je bent gegaan, je hebt het nu al overleefd want het is 16.15 uur. Dus je eerste keer weer voor de groep *\o/* ik wist het wel. Goede juffen zijn altijd welkom :)F vind je zoooo dapper!
Da's K van je handen HT... is in de winter altijd erger zo komt het op mij over klopt dat?
En Blaize wordt bekeken... hoop dat het klikt!

Vandaag eindelijk weer eens na heel lange tijd achter Ollie gelopen. Wil kijken of we weer wat kunnen gaan slepen en wie weet toch weer voor de wagen. Toen is zo baalde van het mennen was ik nog zwaar overspannen denk dat dat er wel mee te maken heeft gehad met hoe ik er tegenaan keek (ja dat denk ik nu pas natuurlijk nu ik weer 'normaal' zeg maar ben :o ).
Ollie keek erg blij na afloop dus dat vond ik wel 'een teken van OK'.
Dus wie weet :D eerst tuig maar eens bij elkaar zoeken want het ligt nogal uit elkaar en moet ook nodig gevet :=

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:47

Citaat:
Tine super dat je bent gegaan, je hebt het nu al overleefd want het is 16.15 uur.

Eerst maar eens zien of ze nog weer reageert, wie weet!!
Wel dapper van je en goed dat je zoontje je achter de vodden heeft gezeten!! Eerste stap is altijd weer moeilijk denk ik, volgende keer gaat dat weer beter. Mits je het overleefd hebt natuurlijk, haha!!

Ollie mag weer voor het wagentje! Hopelijk gaat het goed en haal je ook het plezier er weer uit!!

DB gaat onder het zadel! :+ Wel met extra muisjes!!
Fijn dat hij de goede kant op gaat!

Ht heeft moeite met haar handen. En ik neem het risico dat ik het al eens gevraagd heb, maar wat is het probleem met je handen?

Net les gehad en ik had eigenlijk met die wind verwacht dat het een racefestijn zou worden, maar dat viel erg mee! Ze was wel voorwaarts, maar na een klein poosje wel op een manier dat ik er iets mee kon. Loop er nu tegenaan dat ze zwaar is op links en zelfs met losse leidsel steeds meer naar rechts valt. (Moet wat te zeuren hebben!!)
Daar moet ik me even goed in verdiepen, wil niet dat ze nog schever wordt.
Iemand nog goede oefeningen of tips?

Maar was heel blij met Emas vandaag!!!
Wel veel wind, het schuim uit Emas haar mond woei bijna zo het mijne weer in!! :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:13

Ik heb het overleefd.... net. Hahaha, ik weet ook weer waarom kleuters niet mijn voorkeur hadden. Maar goed, ik ben weer thuis.
Ik werd om 8 uur gebeld, had diverse afspraken staan voor vandaag, dus had gezegd dat ik niet kon. Liep ik met zoonlief naar de weg om hem naar school uit te zwaaien, moest ik van hem toch maar gewoon aan de slag. Dus weer terug gebeld, afspraken verzet of afgezegd. Geen tijd om stress te hebben, snel paarden weer naar buiten, nette kleren aan, brood in tas gegooid en op weg. Toen ik 2 uurtjes bezig was kreeg ik ineens enorm de bibbers. Zo van, wat moet ik de rest van de dag in vredesnaam doen????? En er zaten 4 of 5 etterbakjes bij. Grrr. Maar goed, de kop is eraf. Morgen meelopen bij groep 3/4 om het geheugen op te frissen en donderdag hopelijk weer bij de kleuters mee lopen om ideeen op te doen mocht ik weer ingeschakeld worden.
Zo jammer dat er geen opfris workshop/cursus is, maar we hebben een enorme drive, dus gaat vast goedkomen.

Wel raar om in je eentje in lokaal te lunchen, vond de collega's niet echt collegiaal zeg maar, maar goed, maakt verder ook niet zo uit. Kinderen zijn bezig gehouden, school is geholpen en ik ook ;-)

Ben alleen vergeten reiskostenformulier te laten onderteken, kwam ik thuis pas achter. Nou ja, de vergoeding is toch minimaal als ik het goed heb gelezen. Heb nu maar paar blanco formulieren uitgedraaid voor in mijn "schooltas".

Ik ga later nog bijlezen en reageren, nu eerst met zoonlief huiswerk gaan doen.
In ieder geval goed nieuws van DB gezien

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:35

VHU: wat goed weer ollie oppakken met erachter lopen.
tine stoer gedaan hoor met de kleuters.
tja die handen,dat is fenomeen van raynault,ik heb het vooral bij vochtig weer in de winter.zoals deze 2 dagen...voelt alsof mijn huid van mijn vingers word afgestroopt,ik kan mijn vingers in kokend heet water stoppen,voel er niets van.met vorst had ik koude handen die gaan tintelen en dan weer doorbloed zijndat vind ik minder erg dan dode vingers....kan geen deken meer vastmaken. ik heb er medicijnen voor,maar vind dat ik al genoeg troep voor mijn ziekte van crohn moet nemen :o

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:51

Tine ik vind je super stoer! Goed gedaan.

Ht helpen handschoenen met verwarming erin niet voor je?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:26

Voordat ik zo in slaap val, eerst maar even snel op iedereen proberen te reageren ;-)
Bedankt voor de complimenten. Ik weet niet of dat helemaal verdiend is, maar goed, de kinderen hoefden niet naar huis gestuurd :+

HT: waardeloos van je handen. Hopen dat het snel weer droog wordt.
Jeskim: heeft pony lekker laten uitwaaien. Wat een woei he? Fijn dat ze bij je bleef.
VHU: Achter Ollie gewandeld. Zag al iets op fb voorbij komen.
Baudy gaat DB zwaar verdoven zodat ze erop kan zittenhaha Fijn die adviezen hier. :+ Maar super dat hij zo vooruit gaat.
Bianca: even in de lappenmand, gelukkig worden de honden toch lekker getraind
Sonjim: spannend met Blaize

Zo, nu maar even voor de dieren gaan zorgen en dan heeeel vroeg het mandje in.

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:53

Net bericht gehad ze ziet van de koop af vind haar toch te klein. Jammer maar goed een passend huisje komt vast wel.