[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:53

Jeetje moet alweer ruiten krabben. Waterbak bij paarden werkt ook niet en al het water in de wei is ook bevroren. Ook flinke mist dus duurt nog wel even voor het weer ontdooid is

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:03

Goedemorgen, zal eens proberen op iedereen te reageren.
HT: fanatiek proefjes geoefend en nu extra werken
Gem: ik heb blijkbaar iets gemist. Mosel weg. Sterkte
Ips: is druk op zoek maar twijfelt. Bij twijfel niet doen denk ik.
VHU: ik blijf het een raar idee vinden. Je bent zo ontzettend blij met Ollie, je hebt steeds zo genoten. Het is zo'n geweldige pony. Maar goed, ik neem aan dat je er ook heel goed over hebt nagedacht. Het is heel jammer dat wij haar nu niet kunnen overnemen, lijkt me echt een fantastische pony om te hebben.
Sonjim: sterkte met je lichaam.
Maisie: ik hoop dat ik niet mee hoef te doen aan paardenopruimen, want dan is het hier vreselijk mis gegaan en heb ik alle moeite met werken voor niets gedaan. Maar ja, zoals is gebleken heb je niet alles in de hand en kunnen dingen heel anders lopen dan je wilt. We hebben altijd geroepen dat ze hier mogen blijven tot hun dood. Ik hoop werkelijk dat ik die uitspraak niet hoef te veranderen.
Jesim heeft fijn gemend
Keet: :wave:
Bianca nog steeds veel pijn :(:)
Ava: nog in de tubby geweest?

Hopelijk zo niemand vergeten

Hoe verleidelijk ook, ik kies natuurlijk voor het schoonmaken maandag. Zometeen ook weer soppen. Ik hoop dat er vandaag wel tijd is om me in te werken, want doe het wel graag goed.
Manlief is vandaag thuis en heeft een flinke kluslijst van me gekregen ~~}> . Hopelijk hoef ik dan niet meer zo veel te doen als ik straks thuis kom.

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:58

Goedemorgen :-)
Goed gedaan Tine. Als jij werkt en hij niet dan zal hij aan de poets en klus moeten :7

Verzorgers heb ik jaren en jaren geprobeerd, laatstelijk ook nog bij Hero vorig jaar maar dat is in onze regio misschien of in het algemeen geen idee gewoon waardeloos. Of ze nemen je hele pony over en denken je nog te vertellen hoe je het moet doen bij wijze van of ze komen hun afspraken niet na en 9 van de 10 x rijden ze zo slecht dat je zelf pony / paard rijtechnische gezien elke keer als je tijd hebt weer bij moet schaven. Daarbij betaal ik geen honderden Euro's stalling om mijn pony door een ander te laten verzorgen en er dan vervolgens toch weer meer werk van te hebben. Verzorgers die ook nog mesten en voer klaarzetten heb ik nog nooit kunnen vinden bijv. Enige verzorger die ik ooit goed heb gevonden was Jos waar Ollie 3 maanden heeft gestaan. En mijn instructeur Peter en Riette van stal Petrideko, maar dat is geen verzorger maar een stalhouder, in de kost en trainen is te duur dat kan ik niet betalen. Bij Jos betaalde ik er ook gewoon voor (niet zoveel als bij professional maar toch).

Ollie is een geweldige pony daarom zoek ik ook geen andere plek, aan Ollie ligt het niet. Ik zoek een andere plek omdat ik om van Ollie te genieten zoveel andere dingen moet laten (als ik een dag 'echt' rij kan ik twee dagen lichamelijk vrij weinig zonder pijn, en dan heb ik het over simpele dingen als staan, lopen, zitten) dat dat geen genieten meer is (ook niet voor ons gezin). Daarbij neemt de angst voor blijvende blessures bij me zelf (nog meer dan nu) toe, ik ben te vaak bang. Ook bij dingen als alleen met de trailer op pad of longeren in een natte bak. Als dat gebeurt kan ik helemaal niet meer werken. Een hele dag voor de klas staan trek ik bijv vrijwel niet meer ivm mijn lijf. Wat langer reizen op een dag (uur OV) ook niet. Zo kan ik nog van alles opschrijven wat ik niet meer kan, maar daar wordt niemand blij van dus dat doe ik niet, maar het is wel zo :D

Tja zo is het en niet anders. Ben burn out gegaan om bepaalde redenen en een is dat ik niet toe wil geven dat ik ook bepaalde zwaktes heb. Dit is er een. Je lichamelijk uitputten is niet handig :o :D perfectionistisch zijn ook niet. Tel 1 + 1 op en je weet waarom het verstandiger is andere keuzes te maken helaas... ik ben ontzettend trots en blij met wat ik met Ollie heb bereikt, had dat nooit gedacht dus dat is geweldig. Maar.... ik moet zo opletten hoe ik zelf ben. En burn out gaan voor een 2e keer, of mezelf nog meer blesseren, nee dat kan ik mijn gezin en mezelf niet aandoen.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:35

Ik kan het helemaal volgen, Vhu, wou dat ik zelf zover was om bepaalde dingen "te durven bekennen" en er naar te handelen. Het is niet alleen wat het oplevert, maar ook wat het kost.
Sterkte!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:47

Goedemorgen..
HT flink geoefend, super !! _/-\o_ en doet geen paardenopruiming..
Tine aan de schoonmaak, succes.
Maisie...wat balen dat Ferro nog hoest....hoop toch dat het nog beter word !!
Ips....wel fijn dat er serieus belangstelling voor Fera is ! Succes !!! ik duim voor je.
Sonjim....balen dat je zo'n last van je bekken hebt.....is er geen fysio of andere therapie die je iets kan helpen om het te verlichten ?
Ik gebruikte wel een bekkengordelband...dat hielp wel..was alles wat stabieler.
Baudyh, fijn dat de concord leader er is..en hoop dat het idd goed werken gaat, super.
Ava..was t weer nog genoeg opgeknapt voor de tub ?..anders hoop ik dat je morgen of zondag fijn erin kunt !!
Vhu.....zo herkenbaar....maar toegeven is het moeilijkste... :(:) het is soms gewoon klaar...hoe hard ook, je hebt 1 lijf..en 1 leven, en daar mag je best een beetje zuinig op zijn ( schrijft de nozem die dr lijf systematisch vernietigd)

Hier alles nog steeds kalm aan idd...pijn wisselt..ene dag weet ik niet waar ik het zoeken moet van de pijn |( ..de andere dag "gaat" het :j medicatie doet erg weinig op de slechtere dagen denk ik..maar dat weet ik niet...want ik neem ze in..dus wellicht zou t nog slechter zijn zonder...ik ga het niet uitproberen.. :+

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:56

We zijn eigenlijk best een stelletje krakkemikken bij elkaar zo te lezen. Veel over eigen grenzen heen gaan herken ik ook wel.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:10

Ik vind het niet nodig om mijn dagelijkse leven openbaar op internet te zetten, en voor jullie komt zoiets idd misschien wel uit de lucht vallen. Heb idd uiteindelijk wel vaart achter de beslissing gezet vanwege de staat van onze paddocks en rijbak door het slechte weer, en het aquarium dat Moos van zijn box maakt als hij teveel op stal staat. Beiden niet goed voor zijn welzijn.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:55

Vond het wel grappig Gem, zo even out of the blue en hoe ik dat dan weer doe.

Overigens, vers van de pers, Ollie gaat naar de mensen van Blondie. We hebben altijd contact gehad en ik had het ze al eerder gezegd dat ik wellicht een plek voor Ollie zocht. Vanochtend afgesproken dat ze daar heen gaat. Echt super super blij mee. Meisje dat op Blondie rijdt wordt onderhand groter en kan doorschuiven naar een D. Andere dochter gaat dan op Blondie. En oudste dochter (ze hebben 3 dochters) gaat met Ollie mennen. Net als opa, die ment ook, met haflingers. Geweldig he.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:29

Mooi plekje voor Ollie dus :(:) fijn gevoel denk ik?

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:02

Ja heel goed gevoel. Meiske kan erg goed rijden, met Blondie is ze aardig handig geworden <<) en het is zo'n leuke familie. Dus helemaal top.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:07

Fijn dat je een goed adres voor ollie hebt gevonden. En piet blijft die wel?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:11

VanHuisUit schreef:
Vond het wel grappig Gem, zo even out of the blue en hoe ik dat dan weer doe.

Overigens, vers van de pers, Ollie gaat naar de mensen van Blondie. We hebben altijd contact gehad en ik had het ze al eerder gezegd dat ik wellicht een plek voor Ollie zocht. Vanochtend afgesproken dat ze daar heen gaat. Echt super super blij mee. Meisje dat op Blondie rijdt wordt onderhand groter en kan doorschuiven naar een D. Andere dochter gaat dan op Blondie. En oudste dochter (ze hebben 3 dochters) gaat met Ollie mennen. Net als opa, die ment ook, met haflingers. Geweldig he.

Iedereen is anders VHU :P !

Fijn dat je zo'n groot netwerk en contacten hebt en Ollie zo gauw weer ergens hebt kunnen plaatsen! Ga je helemaal stoppen, of wat zijn je plannen met Pietje?

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:27

En dat is maar goed ook (al die verschillende mensen) anders werd het maar saai. Blondie is drachtig, dacht wie niet waagt die niet wint :o

Piet weet ik nog niet. Dan heb ik helemaal niets meer. Da's ook zo niets. Groot voordeel van Piet is dat ik niet in de verleiding kan komen erop te gaan :P Hij kost ook niet de wereld bij mijn huidige stalhouder en ik heb er twee schattige verzorgstertjes voor die hem als ze met hun moeder meekomen zo'n 2x per week de nodige aandacht geven dus Piet komt niets te kort wat dat aangaat. Nou ik ga maar ff richting stal, nu 't nog kan }:0

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:07

VanHuisUit schreef:
Vond het wel grappig Gem, zo even out of the blue en hoe ik dat dan weer doe.

Overigens, vers van de pers, Ollie gaat naar de mensen van Blondie. We hebben altijd contact gehad en ik had het ze al eerder gezegd dat ik wellicht een plek voor Ollie zocht. Vanochtend afgesproken dat ze daar heen gaat. Echt super super blij mee. Meisje dat op Blondie rijdt wordt onderhand groter en kan doorschuiven naar een D. Andere dochter gaat dan op Blondie. En oudste dochter (ze hebben 3 dochters) gaat met Ollie mennen. Net als opa, die ment ook, met haflingers. Geweldig he.

*\o/* *\o/* goed nieuws

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:40

Ik meld me!! Ik ga weer meelezen en meepraten. Met af en toe een slechte dag met wat concentratie wil ik me voor de rest wel wagen in dit topic bij de menners met mijn gup van bijna 4! Ik heb inmiddels 1 wedstrijd gestart in de BB en 20-2 start ik weer. Ik rijd alleen nog dressuur en geen vaardigheid nog ivm heetheid van de pony. De dressuur moet eerst goed lopen voor ik VDH wil starten.

Als ik welkom ben dan.. Ik zat eerst in een shetlander topic, maar daar zijn sommige mensen zo ***** dat ze het niet accepteren dat ik ook een welsh heb en wel eens wat leuke plaatsjes post. Tja wat moet je dan als je shetlandertje met pensioen is en niet dagelijk aan n halstertje loopt. :')
Ik hoop op wat gezelligheid hier en lekker mee te kletsen, ik ken nog oude bekende uit dit topic en sommige volg ik nog altijd wel.

VHU dat had ik niet verwacht dat jij Ol zou wegdoen!! Maar stukje terug gelezen te hebben begrijp ik t. Pijnlijk besluit. Maar als je een keer meewil op de wagen, kom naar Amersfoort en kom maar mee op achterop de kar. :)

En voor de meeste mensen: hallo!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:57

Hier wordt niemand geweigerd LS :) . En als je er tegen kunt dat er af en toe eens een kritiekpuntje gepost wordt, is dit een gezellige club kletsers. Dus welkom :wave: !

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:01

mooie oplossing vhu
ls-fotos:hey leuk je weer te zien hier, alles goed met je schim en bucky?
tja het is hier echt een krakkemikkelig clubje, maar ik geniet intens van mijn vosjes..zou niet zonder de dames kunnen(wat zal mijn gezondheid dan achteruit gaan,nu moet ik er 3x per dag uit)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:09

Mooie oplossing vhu ! _/-\o_
Ls welkom hier. :j

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:11

Inderdaad een krakkemikkig zooitje bij elkaar hier hahah
VHU wat een topoplossing, hoe moeilijk ook.
Ls komt weer terug. Leuk

Hier totaal versleten en weet niet of ik ooit nog in een bungalow park ( of eigenlijk moet ik resort zeggen) zou willen verblijven. :x :x :x

Manlief is nu met zoonlief naar de binnenbak om beide ponys te rijden.
Ik ga zo even op Rembrand rondhobbelen. Zal vooral stap zijn, omdat ik veel te moe ben, maar hij staat alweer paar dagen stil en verdient zo zijn aandacht.

Dan hopelijk dit weekend tijd om de lesmethodes door te spitten.

Fijne dag nog allemaal

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:13

Gem, ik kan zeker tegen kritiek alleen moet het bij mij wel op een normale toon gebracht worden want ik draai vrij snel door als gevoelige borderliner. :\ :o

Met Buckje gaat het goed en met Amadeus ook. :)
Vanavond toevallig les.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:02

Prachtige foto's LS en van harte welkom uiteraard *\%/* (ik doe even je pony na).

Ben zelf ook erg blij met de oplossing. Natuurlijk had ik het liever anders gezien maar het is zoals het is.
De Amerikaanse mensen zijn net met een 'it was awesome' vertrokken waren zulke aardige mensen.

Net Ollie en Piet flink gepoetst. Ze haren als de ziekte. Heb bij Ollie de deken eraf gehaald. Misschien moet hij er ook wel weer op maar met dat zonnetje van vandaag vond ze het denk ik wel lekker. Haren lagen mooi glad in ieder geval.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:15

Krakkemikkig clubje :\ ..ach.....ieder huisje heeft zijn kruisje....

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:23

Maar we zijn zoooooo gezellig hahaha

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:30

Inderdaad wel een gezellig clubje. VHU niemand in je netwerk die een blaize zoekt, hihi.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:38

VanHuisUit schreef:
Maar we zijn zoooooo gezellig hahaha

Absoluut. Ook de paardlozen. Die moeten dus ook gewoon blijven