[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:17

Zo, ik ga geen energie meer in de KNHS stoppen heb ik besloten.
Ik ga gewoon lekker met mijn merrietje rijden.

Van de week heb ik dat dus gedaan. Heerlijk op buitenrit met Tentsi voor de wagen en hond Guus erop. Lekker galoptraining gedaan. Vanuit draf aanspringen in de linkergalop. 20 meter galopperen. Terug naar draf. Iets omstellen en rechts aanspringen. 20 meter galopperen. Terug naar draf. Etc etc. Echt heerlijk gereden. Hond Guus vond het ook wel leuk. Die heeft ook lekker meegerend en gelift.
Gisteren les gehad. En zo fijn als ze van de week liep. Zo flut liep ze gisteren. Kleine draak :+: . Ons menveldje is klei-soep, dus we zijn ook maar de weg op gegaan (handig van menles dat je instructeur gewoon mee kan dan :+ ). Mevrouw weigerde los te laten op rechts. Daardoor ga ik dan weer vasthouden op rechts en links losgooien waardoor ze alleen nog krom kan lopen. Wel fijn dat ze het nu tijdens les deed, want dan konden we het oplossen. Wie ooit zei dat mennen makkelijk was? Pfff...
Uiteindelijk wel fijn kunnen afsluiten met prinsesje los op twee leidsels lopend.
Onze kar is nu weg om er een nieuwe draaikrans onder te laten zetten. Deze week dus nog maar even onder het zadel trainen, want anders komen we over anderhalve week nooit 2 manches en een finale door in de minimarathon. Dan groet ik wel af na de tweede manche. Moet conditioneel wel leuk blijven.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


baudyh

Berichten: 4273
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:46

Voelt best raar maar hier na tig jaar mijn startpas afgemeld. Eerst maar eens kijken hoe het af gaat lopen met dalerboy dinsdag in wolvega.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:54

Ik vind het ook een heel raar idee om geen wedstrijden meer te rijden, maar goed.
DB komt toch wel goed?! Of heb ik iets gemist?


Gisteren met zoonlief kruidnoten gebakken, met zo'n kantenklaar verpakking van Koopmans. Wat een aanfluiting. Vieze dingen. Dus vanmorgen eerst maar bakmeel en koekkruiden gekocht, gaan we gewoon weer echt zelf maken. Die zijn wel lekker namelijk.

Straks komt de hoefsmid voor Rembrand, en nu maar proberen om soort van huishouden te doen. De honden zijn nog steeds erg aan het verharen, dus is wel nodig.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:28

Gelukkig heb ik geen last van de KNHS perikelen, maar het houdt de gemoederen nog aardig bezig zo te lezen.

Zelf pepernoten bakken, die zijn toch het lekkerst!
Doe ook nog maar even rustig aan met je ribben Tine, je wilt er geen last van blijven houden. Het is ook wel knap vervelend. Heb ooit eens 4 ribben gescheurd, kwam tussen twee fjordenhengsten terecht.. Oh, wat deed dat gruwelijk zeer zeg!!

Tentsi heeft heel goed gewerkt en wat minder goed gewerkt. Oh, wat een zalig gevoel als het lekker gaat he!! En soms vervelend als het niet zo goed lukt..

Dingetje heeft gelongeerd. Ik ben daar zelf geen fan van. Niet dat het geen goede training is, maar saaaaai!!! (Misschien moet ik ook eens gaan leren te longeren met dubbele longe, is vast effectiever en interessanter) En in een mulle bak is 20 minuten ook wel genoeg, hopelijk wordt hij snel wat steviger.

Vandaag met Emas de weg op geweest, voor het eerst bij mij, ze moest het allemaal wel kennen hoor. Instructrice aan de leidsel, ik wil het altijd eerst even zien als het kan. Maar ze deed het heel goed, auto's e.d. geen probleem. Wel zijn nog niet vlak langs vrachtwagens en trekkers gegaan, maar dat leek ook allemaal geen probleem. Stilstaan wil nog niet supergoed, je moet er wel constant bij blijven, ze wil graag.
Ze is twee keer geschrokken, maar dan is het stilstaan en kijken. Niet meer dan even iets naar voren schieten.
Eerste keer volkomen terecht. Gingen langs een kapotte hakselaar, daar keek ze al even vanop. Maar achter ons zat een auto met aanhanger en schijnbaar een bevallende vrouw op de achterbank ofzo. We waren een klein stukje langs de hakselaar, even op het midden van de weg gebleven, schiet die auto vlak langs die hakselaar door de berm en langs een rij bomen, naast Emas gaf hij een flinke dot gas om even goed weg te scheuren. Wat een idioot!! Kan ik zo kwaad om worden, je kunt toch wel even je gemak houden!!!!!! Nou ja, Emas schrok zich een hoedje natuurlijk, maar ze kalmeerde gelukkig wel weer snel.
Tweede actie was op het fietspad, ging een vrouw met hond en klein kond met fietsje mooi in de berm staan. Emas kon haar al een hele tijd zien en ook ineens in de ankers. De hond kon het ook eigenlijk niet zijn, want die waren we al veel vaker tegengekomen en hij deed niets. Ik heb de vorige eigenaar even gevraagd of ze bij hun in de buurt veel vleesetende peutertjes hebben, haha!!
Maar ook daar wel goed te houden als ze schrikt, ze gaat voornamelijk stilstaan en dat vind ik een prima eerste reactie. Daarna wil ze ook wel weer voorwaarts.

Was erg leuk, binnenkort zelf ook dat maar eens aanpakken!!

http://www.bvandenberg.nl
Emas (Topas x Reinar) en Fjella (Manus x Halldor).
Tea (Halldor x Brusvein) 17-05-1998 - 7-12-2016.
Jeskim (Zidar x Damsig) 21-5-1989 - 25-9-2015.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:39

Jeskim, fijn dat het zo goed gaat met Emas! Bevallende vrouw op achterbank had natuurlijk ook enorme haast :j

Ik vind longeren ook niet geweldig hoor, maar (ik doe altijd met dubbele longe) je kunt er wel heel veel mee. Toch zit ik er liever op of achter.
Man, ik heb toch zo'n zin om weer met Sam te gaan mennen...... Maar goed, ik zal braaf naar manlief en fysio luisteren en nog wachten. -O-

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:50

Pfff, sommige mensen kunnen niet rekenen en logisch nadenken en beweren glashard dat ze minder moeten betalen. Nou ja, dan moeten ze dat maar denken en lekker blij zijn. :+ Het rekenvoorbeeld van de KNHS is ook wel gemeen verwarrend met die kosten van P&S erbij.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:15

**komt weer boven water**

Allereerst Ollie1 heel heel veel sterkte komende tijd voor jullie met Laika |( :(:)

Verder ben ik nog niet weer helemaal bijgelezen / bijgekomen / bij zeg maar in het algemeen :+ internet hebben we nu net weer ge-installeerd, want dat bleek niet te werken.
Verder gaat het hier goed maar druk :D

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:08

Ik ga minder betalen :D :Y)

Hehe het is eindelijk gelukt om de foto's van mijn kar op de computer te zetten.

Afbeelding

Afbeelding
hier zie je het paars in de wielen beter.

't zeeuws sloezichts Ferro 17 jaar Dressuur B+5-L+6 Vaardigheid L+10-M+11-Z+13-ZZ+19
Zonneweide Robin 12 jaar Dressuur B+5-L+11-M+2 Vaardigheid L+18-M+17-Z+15-ZZ+8 SGMW klasse M+22
Ruska Cardi Bach 10 jaar Dressuur B+12 L+3 Vaardigheid M+11 Z+5
2 span Cardi en Robin Dressuur B+1 Vaardigheid L+1 SGMW klasse L+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:16

Mooie kar Maisie!

Vandaag was hier ontbijt op school. Heeft die kliko gewoon 9 boterhammen gegeten. :Y) Wat moet school wel van ons denken :=

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:18

Gaaf met die paarse accenten!

Hoe maken jullie je wagennummer op de wagen? Plakletters oid?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:19

Bij vorige wagen bij reclamebeletteringsbedrijf. Bij mijn huidige wagen heeft De Lemerij dat voor me geregeld.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:22

wow tine 9 boterhammen!!!! dat is de moeite.

Nummers heb ik er bij gekregen moet ze er alleen nog even opplakken.

't zeeuws sloezichts Ferro 17 jaar Dressuur B+5-L+6 Vaardigheid L+10-M+11-Z+13-ZZ+19
Zonneweide Robin 12 jaar Dressuur B+5-L+11-M+2 Vaardigheid L+18-M+17-Z+15-ZZ+8 SGMW klasse M+22
Ruska Cardi Bach 10 jaar Dressuur B+12 L+3 Vaardigheid M+11 Z+5
2 span Cardi en Robin Dressuur B+1 Vaardigheid L+1 SGMW klasse L+1

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:13

Super gaaf Maisie je nieuwe wagen! Is dat Cardy die voor de wagen staat?
Zo dat zijn heel wat boterhammen :Y) bij onze zoon was de man van de kantine, die altijd pizza'tjes maakt :P , jarig afgelopen week. Kregen de kinderen gratis pizza'tjes. Zoonlief had er 4 genomen :o :+
Spannend ritje Jeskim :oo
Verder ben ik het nog even kwijt Y;(

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:42

Hoi maisje, welkom bij de club!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:50

@ VHU nee dit is Robin. Met Cardi gaat het ook goed. Lekker dat het opruimen goed gaat. Altijd een berg werk zo'n verhuizing.

't zeeuws sloezichts Ferro 17 jaar Dressuur B+5-L+6 Vaardigheid L+10-M+11-Z+13-ZZ+19
Zonneweide Robin 12 jaar Dressuur B+5-L+11-M+2 Vaardigheid L+18-M+17-Z+15-ZZ+8 SGMW klasse M+22
Ruska Cardi Bach 10 jaar Dressuur B+12 L+3 Vaardigheid M+11 Z+5
2 span Cardi en Robin Dressuur B+1 Vaardigheid L+1 SGMW klasse L+1

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:19

gaaf zo, met dat paars!

VHU schiet al lekker op met de verhuizing, goed bezig!

en een aantal kids die blijkbaar thuis niet genoeg te eten krijgen :P

hier vandaag onder zadel in de bak bezig geweest, ik ben bang dat ik dit, of volgend, weekend toch het scheerapparaat weer ga pakken.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:29

maisie: wauw die is ff heel erg gaaf.hou je de andere wagen aan voor ferro? veel veilige kilometers met je mooie nieuwe wagen! :j

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:31

Maisie: als ik de jouwe zo zie, ben ik blij dat ik toch niet voor bruin ben gegaan :D . Vind het niet lelijk hoor, maar om de e.o.a. reden denk ik de hele tijd aan chocola en nog iets anders :D . Paars is echt niet mijn ding.....

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

baudyh

Berichten: 4273
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:23

Paars bruin, aparte combi. Vind het wel mooi staan. Veel plezier met je nieuwe wagen. Morgen Gem aan de beurt. Verwacht wel foto's natuurlijk

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:26

Gem mag nog even wachten; er is op stal nog geen plaats vrij om hem veilig en droog neer te zetten. Ach, ik wacht al zo lang.... ;) :z .

Wel heerlijk gemend vandaag! Betrapte mezelf erop dat ik veel te veel aan het doen was met mijn handen, ook als Mosel gewoon netjes nagaf :o . Heb mezelf na 24 jaar weer eens aan de Achenbach gezet (moest wel ff denken hoor) en jawel, peerdie bleef netjes nageven en werd bovendien op alle vlakken rustiger! En omdat hij toch zo braaf was ook eens een pasje achterwaarts geprobeerd. Zonder druk of kunst/vliegwerk gewoon 2 pasjes teruggezet en weer voorwaarts. Toch vaker aan de Achenbach, is zo verkeerd nog niet.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:40

Maisie schreef:
Ik ga minder betalen :D :Y)

Hehe het is eindelijk gelukt om de foto's van mijn kar op de computer te zetten.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
hier zie je het paars in de wielen beter.


Welk merk wagen, type en gewicht? Haha we zijn ook rustig op zoek naar een hele lichte enkelspanwagen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:11

Goedemorgen

Sinds ik met Sam men, ben ik ook weer teruggestapt op Achenbach en dat bevalt zo goed, dat ik nu met Amerigo ook weer Achenbach rij. Ik deed ook veel te veel.

Hier een slechte nacht achter de rug, ribben waren heel luidruchtig zeg maar. Als ik lig heb ik de meeste last, kan beter in een stoel gaan slapen geloof ik.

Fijne dag allemaal.

Bianca, voor jou weer veel te warm he?

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:16

@ gem ieder zijn ding. Had het bruin eerlijk gezegd ook iets donkerder verwacht. Maar het went al maar weet niet of ik het de volgende keer weer zal doen (houd er wel van een beetje te experimenteren met al die kleuren) Blijft altijd spannend hoe de wagen er in real life uit gaat zien. 1 voordeel ik kan die van mij altijd terugvinden :Y) :+

@ HT andere wagen houd ik idd ook. Weet nog niet precies hoe ik het ga doen wel dat de nieuwe mee gaat op SGMW volgend jaar. Makkelijk is ook dat ik er dan 1 kan ombouwen naar 2 span zodat ik niet elke keer als ik ga rijden moet ombouwen.

@ janouk het is een wagen van Kraaij type leica. De ander is ook van kraaij maar dan een ergonomic. Deze wegen ronde de 160/170 kg.

Achenbach zou ik echt niet meer weten hoe dat moet. Heb morgen weer wedstrijd met Robin. Woensdag in de les was het niet super dus hoop dat ie morgen wel met zn goede been de stal uit komt.

't zeeuws sloezichts Ferro 17 jaar Dressuur B+5-L+6 Vaardigheid L+10-M+11-Z+13-ZZ+19
Zonneweide Robin 12 jaar Dressuur B+5-L+11-M+2 Vaardigheid L+18-M+17-Z+15-ZZ+8 SGMW klasse M+22
Ruska Cardi Bach 10 jaar Dressuur B+12 L+3 Vaardigheid M+11 Z+5
2 span Cardi en Robin Dressuur B+1 Vaardigheid L+1 SGMW klasse L+1

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:21

Mooi. Ik heb op de beurs op beide wagens gezeten. Mooi licht en een hele lage rolweerstand. Toegevoegd aan mijn verlanglijstje. Eerst op zoek naar KNHS geldboom :D

Maar mijn klanten willen niet meer betalen voor hun parketvloeren :o

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:05

Goh Janouk, accepteren ze geen 200% verhoging? :+

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers