[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:00

Slikken is vooral erg pijnlijk. Maar goed, we gaan even paar dagen rustig aan doen.

Moet nog wel Rembrand gedeeltelijk scheren, hij is steeds erg bezweet, en omdat hij tegenwoordig wel met dunnen deken staat (om hem enigszins schoon te houden) is dat erg lastig. Ik hoop vandaag puf te hebben om even te mennen met Sam.

Nou, ik ga proberen rustig aan te doen :+

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:33

Die laatste zin, jij bent volgens mij ook zo eigenwijs als wat! Ik ben niet naar de opleiding gegaan vandaag maar lekker aan het werk. In een glitterjurk op hoge schoenen Grr kan nu al niet meer lopen !

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:22

Ik heb beeld Ips geweldig!

Hier honden naar hun Kerstvakantie adres gebracht, zonder vuurwerk :) we halen ze 2 januari weer op. Hier is het niets voor die dieren over een paar dagen is het hier een soort oorlogszone een paar dagen. Kunnen ze niet los lopen nou dan kan je die van ons na een dag of 2 werkelijk niet meer houden dus we besteden ze lekker uit, ook beetje vakantie voor ons :D
Nou gasten zijn weg, anderen komen zo nog, kamers zijn klaar dus dat is ook gelukt.

Nu nog in de krul voor het pre-Kerst-diner met de schoonfamilie <|- {:)

Oftewel: het lijkt erop of het allemaal gaat lukken :+
Iedereen veel succes, sterkte of plezier [&] {:)-:( :)) :evaw:

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:54

Vind het wel een erg stoere foto met jezelf op de bok JANOUK...meestal zit je man daar !! heeeeeel cooool !!
Ips..glitterjurk en hoge hakken....succes !!
Vhu..hondloos... :(:) en kerst dineren...veel plezierrrrr..en successsss.
Tine succes met scheren van R....hij is gelukkig wel braaf dus dat scheelt al heeeel veel.

Fijne avond nog allen..... <|- {:)

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:04

@tine: fijn dat e ouders een paar dagen hebben kunnen bijspringen. Ben benieuwd of de osteopathie behandeling van fabels heeft gewerkt. Voor jezelf nu ook beterschap. Oei overdaad aan strokorrels nou je kunt in ieder geval even voorruit weer!
@Janouk: Fijn dat meneer anton geen PSSM 1 heeft, lastig dat hij nu nog niet fit is. Ontstekingswaarden in de maag las ik iets over. Misschien ander voer proberen de gastro + van havens is goed voor paarden met maagzweer gevoeligheid.
@Biancacoo: Beterschap voor je hondje!
VHU: Fijn dat de honden naar een rustigere plek rond de jaarwisseling.
Hier is het altijd rustig qua vuurwerk, wij kunnen wel veel zien qua vuurwerk bij de omliggende dorpen en stad. Dat is het voordeel van buitenaf wonen met geen bossen direct in de buurt.

Vandaag weer een rondje gemaakt met Lizzy, conditie opbouwen gaat vlug! Volgende week maar beetje groter rondje doen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:04

Ja,ja, heel rustig aan gedaan. Heb hele ochtend op de bank gehangen en wat tv gekeken, toen paar uur geslapen, en daarna weer bank gehangen. Even naar buiten geweest omdat bijrijdster kwam zeggen dat Fabels met bloed aan been liep, dus been even gewassen. Zij heeft buiten uitgemest en Sam nog even rondgeslingerd. Manlief heeft de stallen gedaan en gaat nu koken. En straks nog (deels, streep over de buik en de hals, kijken of dat genoeg is) Rembrand scheren. Ik doe bijzonder weinig, voel ik me wel heel schuldig om, maar voelt ook wel goed.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:40

Nou het lijkt me heel verstandig Tine, laat je man jou maar even vastbinden op de bank {:)-:( :(:)

Kerstdiner met schoonfamilie was gezellig en lekker gegeten :Y) gasten waren ook allemaal tevreden <|- dus nu ff bakkie op de bank :9k en vanmiddag naar Fredmans.

Iedereen fijne zondag.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:43

Heb vanmorgen even gemend met Sam, was alweer paar weken geleden. Pff, nou, we moeten nog even oefenen zeg maar voor we fatsoenlijke proef kunnen neerzetten. Gisteren nog voor wedstrijd van 30 december ingeschreven, omdat zoonlief nu toch niet kan rijden. Ik ben moe en dus snel bang, dat is al niet handig en pony leek wel heel veel vergeten. Nou ja, we hebben nog een paar dagen hihi.

Nu weer bankhangen.

Fijne dag allemaal

janouk
Blogger

Berichten: 17864
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:35

Tine, je moet vastgebonden worden. :D :D pak je rust en ga lekker recreatief trainen met Sam en laat de wedstrijden toch even voor wat het is. Lekker genieten zonder wedstrijdverplichting.. Sprak zij wijs -:) haha je luistert t9ch niet :D

Hier lekker genoten van tweespan rondje boscrossen. Janouk ging xo hard in galope dat Meneer Anton alle zeilen moest bij zetten om zijn chickie bij te houden.
Janouk is zo fit hahah Ze heeft dat in enkelspan nooit zo, dan gelooft ze het wel.


Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:06

Hee, de rest van de dag doe ik braaf heel rustig aan. Ben wat lesideeen aan het uitwerken, maar doe geen uitmesten en dat soort dingen. Ga zo ook weer even naar bed. Dus voor mijn doen heeeeeeel erg rustig aan ;-)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:15

Janouk, geweldig die maffe janouk !!
Tine lekker kalm aan doen..gaat het goed met Patrick ?

Hier...druk...er moeten grote bomen gezaagd worden...man heeft er inmiddels 2 klaar..ze kunnen niet vallen... te weinig ruimte..dus in kleine stukjes afbreken..inmiddels 8 uur mee bezig geweest..ik kan niks helpen..dat is wel .... stom.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:44

Patrick gaat goed, zolang hij geen kleren aan heeft. Met kleding is het nog gevoelig. Wordt nog wat morgen, want we gaan naar mijn zus toe, is bijna 3 uur rijden..... en daar dan de hele tijd.
Net weer 2 uur geslapen, heerlijk.

Lastig met de bomen, dat kost heel veel tijd als ze niet kunnen vallen. En je moet zooo voorzichtig te werk gaan.
Gekke Janouk, dat ze in tweespan zich dan zo uitslooft. Ik ben aangespannen al heel lang niet meer naar buiten geweest. Hier in de buurt zijn overal sloten, meestal aan 2 kanten van de weg, dat vind ik vreselijk. En naar het bos is het altijd weer zo'n gedoe. Bovendien is mijn groom uitgeschakeld. Die kan dat gehobbel echt niet aan nu ;-)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:43

Afbeelding

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:00

Fijne feestdagen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:41

Baudyh, mooie kaart !
Fijne feestdagen allemaal....Geniet ervan samen !

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:00

Fijne feestdagen!

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:13

Wat een prachtige kaart Baudyh <3
Iedereen nog een prettige voortzetting, hoop dat iedereen een fijne Kerst heeft op wat voor manier dan ook.

Vandaag gewerkt, was een erg vermoeiende werkdag onze clienten zijn allemaal zwaar autistisch en tja dan is zoiets als Kerst en feestdagen echt een ramp. Maar goed we hebben het weer overleefd :)

marga1Jarig
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:58

Iedereen nog fijne dagen.
hier gedeeltelijk uitgeschakeld door voor de 2e keer keelontsteking met longen uit je lijf hoesten en een enorme snotneus, heb me dus al afgemeld voor de wedstrijd van a.s. donderdag ik ben zeker niet fit voor die tijd. Hou mij voornamelijk bezig met het verbruiken van hopen tissues, heb maar een plastic zak naast mijn stoel gehangen anders wordt het zo'n zootje om mijn stoel. Paardjes hebben dus extra vrije dagen want praten gaat ook wat moeilijk dit eindigt meestal in een hoestbui.(lekker stil hier dus). :+

Mooie kaart Baudyh

Janouk jou dame wil vast laten zien dat ze totaal nog niet aan pensioen toe is.

Biancacoo voorzichtig met die bomen een ongeluk zit in een klein hoekje.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:16

Hier ook zere keel, verkouden. Heerst echt nu.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:23

Hier ook. Zere keel, net niet 100%. Na de kerst maar rustig aan doen.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:17

Beterschap Marja :(:) ja die verkoudheid heerst erg momenteel. Was zelf paar weken terug flink aan de beurt.

Client die gisteren tijdens mijn dienst heel snel achteruit ging is uurtje nadat ik weg was overleden. Best wel heftig. Ik had gelukkig wel al alle familie opgetrommeld en alles goed gedaan mbt arts inschakelen procedures enz. We zijn geen verzorgingshuis dus dit is niets iets wat bij ons vaak gebeurt ... maar bij deze client ging het zo snel dat had niemand voorzien. Ik ben ook geen deskundige wat dit betreft maar ik had wel zoiets van dit gaat volgens mij helemaal niet goed. Ben er nog beetje van ondersteboven. Zie je maar eens hoe snel dingen kunnen gaan...

Zo eerst even langs Fred en dan naar mijn ouders. Ff uitwaaien.

marga1Jarig
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:28

Ja dat hakt er even in VHU maar zo te lezen heb je het goed gedaan. Lekker Fred knuffelen en uitwaaien.
Een voorspoedige reis naar jou ouders daar in het hoge noorden.

Die verkoudheid heerst inderdaad heel erg ook hier, had gelukkig een rustige kerst gepland met z'n tweetjes, wel lekker eten thuis, het is alleen jammer als je je smaak kwijt raakt maar volgens manlief smaakte de kip van de bbq goed. Vandaag is het restjes dag, kaasjes en zelfgemaakte paté.

Baudyh en Belker beterschap en goed op jullie zelf passen.

Zo nu het laatste :9k en dan mestruimen en dan mag ik weer bank of stoel hangen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:07

Veel verkouden mensen hier.
VHU, zo te lezen heb je perfect gehandeld. Moeilijk hoor, kan me voorstellen dat je dat nog wel even bezig houdt.
Mooie kaart Baudy!

Gisteren naar het westen op en neer gereden. Was erg gezellig. Mijn zwager is Iers, dus een Ierse kerstmaaltijd gehad. Was erg lekker en gezellig dus.
Vanmorgen met Rembrand naar het bos geweest, was lekker. Hij was wel erg aan het snurken het eerste half uur haha. Miste wel mijn paardrijmaatje -O-

Hier gaat de keel langzaamaan weer iets beter na 3 dagen niets doen. Zometeen weer naar bed en dan straks hopelijk nog iets met Sam

Fijne dag verder!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:40

Zo...vhu..wat vreselijk heftig.... :(:)
Wat goed dat je alles zo goed geregeld hebt.


Tine buitenrit,
Marga beterschap,
Belker ook hopelijk snel weer fit.

Bomen zijn kaal..de stammrn van 2 m hoog doen we later...eerst takken versnipperen...wat een ravage...
Maar t' knapt enorm op.
Ben kapot...bijtanken...slapen...

Fijne avond allen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:15

Pfff, heb "nieuwe"telefoon gekregen (de oude van manlief). Snap er niet veel van....
Manlief is nu met Fabels bij de dierenarts. Vrees dat er weinig uitkomt