[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:23

Citaat:
Tine, sneeuwringen eronder....helpt dat veel eigenlijk ? ik heb dat nooit geprobeerd..hoe werkt zoiets

Tussen het ijzer en de hoef komt een rubber rand met een ring. Die ring ligt aan de binnenkant van het ijzer, zodat er geen ijs kan gaan kleven aan het ijzer. Die rubber ring is hol, en duwt de sneeuw weer los.
Afbeelding

Bij Fabels vanmorgen sponzen met tape om de hoeven, omdat vet niet werkte. Nou, de sponzen lagen los in de wei. Helaas. Ze staat nu wel op klompen, maar rustig. In de wei geeft het niet zoveel problemen, de bodem is niet bevroren. Maar de klompen moeten wel weg voor ze op de bestrating komt.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:51

Handig die sneeuwringen Tine !!
Ik had van die hoefschoentjes voor mn arabje.. werkte gelukkig ook.
Hier bezoek dus ochtend binnen.. :r >;) :roll:
Lekker nieuwe speelgoed van zoon samen met hem getest... en daarna buiten met de hondjes geweest,.. nu vriendinnetje op bezoek en grote lol .

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:17

Super handig die ringen. Ik had bij Ollie sneeuwbeslag, is een bepaald soort ijzertje. Die liet ik er dan half november onder doen, kon je mooi december en januari soms zelfs februari mee vooruit (ze deed altijd vrij lang met haar ijzers). Kostte wat extra maar werkte wel perfect. Met ook nog widea puntjes erin dan. Nu met Fred (Cathey ook trouwens) gewoon blootvoets, wat een weelde als ze geen ijzers nodig hebben, dus totaal geen problemen.

Vandaag kwam een collega langs met haar baby van 4 maanden. En dan echt zo lief hoe alle bewoners / cliënten met dat baby'tje waren. Is toch wel iets universeels dan denk ik. Er waren er 3 die er ook niets van moesten weten, vond ik ook wel grappig :+

Wegen waren gelukkig goed begaanbaar.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:04

Goedemorgen
Paarden blijven hier helaas even binnen, alle gedooide prut is opgevroren. Spekglad hier.

Gisteren zouden ze een pallet strokorrels bezorgen hier. Zit ik de hele dag aan huis gekluisterd, bellen ze om half 6 dat ze niet kunnen komen. Ik denk nog, nou ja, door de wegen of zo. Nee, ze wisten het GISTEREN al. Grrrr. En dan komt er na veel stilte een zeer ongemeend excuus uit. Nogmaals grrrr. Krijg ik net een mail, komen ze pas de 22e bezorgen, dus 10 dagen later. Ik heb dus straks paarden in een lege box. Nou ja, maar ergens een paar balen stro gaan scoren.

Loopt sowieso lekker hier. Op 25 november de mestboer al geappt, en nog een paar keer daarna. Nou, hij is nog steeds niet geweest. De mesthoop is inmiddels helemaal vol en nu moet ik het ernaast (heb een hek erom voor de honden) gaan leggen. Oftewel, de honden gaan daar doorheen en het opeten. Bleh.

Op school nog steeds geen internet in mijn lokaal, dus zo eigen laptop maar weer mee, zodat ik bord kan gebruiken via de wifi.

Gaat lekker hier. Adem in, adem uit......

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:06

Ik gebruik losse sneeuwringen, die ik er in kan zetten als er sneeuw ligt.
https://www.ems-webshop.com/a-22847443/ ... uw-ringen/

Ik heb slechte ervaring met het rubberen sneeuwbeslag dat jij gebruikt, tine. Bij beide paarden hebben die ringen de hoefwanden los gedrukt. Ze waren bij sneeuw super, maar doordat ze er 8 weken onder zaten kwam er teveel druk op de hoefwanden.

Tip voor fabels, knip een plastic placemat van blokker in stukje op maat van binnenkant ijzer. Dat deed ik met het speciale beslag van Image ook. Die plastic stukjes zijn flexibel en als je ze in het ijzer drukt, dan popt de sneeuw eruit. Werkt hetzelfde als de sneeuwring. Het is ecen meten en knippen zodat je het onder ijzer schuift, maar het blijft dan goed zitten en herbruikbaar.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:26

Bedankt voor de tip!!! Ik ga kijken of ik dit weekend iets kan maken, als er dan weer sneeuw komt, heb ik ze liggen.

De losse ringen zijn zo te zien uitverkocht hihi. Ik zou denken dat ze er aan de voorkant dan uitvallen.
Bij Rembrand gebruik ik deze ringen al jaren, nog nooit problemen gehad gelukkig.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:18

Ik zal eens navragen bij mijn hoefsmid maar denk dan dat hij dat sneeuwbeslag zelf maakte of zoiets? Was gewoon een ijzer met een iets naar binnen vallend (denk 1 cm) extra randje binnen het ijzer zeg maar. Dus geen rubber ring maar gesmeed. En dan op het ijzer 2 widea puntjes gesmeed (dat deed hij altijd ter plekke, ligt aan stand hoef) stonden ze en op scherp en er kwamen geen sneeuwbulten onder de hoef. Dacht eerst ook eerst zien dan geloven maar het werkte perfect.

Maar nu erg blij dat het blootvoets staat, geen zorgen over wat dan ook.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:47

Hier alleen van maandag op dinsdag sneeuw gehad die bleef liggen, nou ja liggen s'morgens was het al weer grotendeels weg alleen op zeer koude plaatsten bleef het liggen. Maar nat is het wel in de wei, maar gelukkig hebben ze nog wel droge plaatsen om te liggen. En die van mij lopen ook op blote voeten.
Voor Pep was het even lastig want ik wil hem niet 24 uur op zijn schoenen laten lopen voor, ivm zijn gat in z'n zool, zodat hij alras de sok kwijt was in de sneeuw en de prop watten ook. Helaas groeit het nog steeds niet dicht. Verkeerde tijd van het jaar voor hoefgroei, dus geduld hebben.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:15

Gelukkig dooit het goed, nadeel is dat alles nu nog natter dan nat is. Nou ja, we moeten wat te klagen hebben he ;-).

Vandaag een lange dag op school. Na de gewone lesdag nog vergadering en oudergesprekken. En eigenlijk moet ik ook nog boodschappen halen, maar ik vrees dat dat niet meer gaat passen, moet natuurlijk ook nog koken en stallen uitmesten, dus maar hopen dat ik nog genoeg brood heb voor morgen :Y)

Fijne dag allemaal

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:22

Geloof iets met te weinig uren in de dag Tine ;) sterkte vandaag!

Morgen heb ik eindelijk weer een eigen auto *\o/* Wel fijn want het is nu nogal geregel elke keer en Fred is helaas kind van de rekening want op de dagen dat ik een auto kon regelen gaat werk voor paard... nu 6 weken zonder auto gedaan en alles via Greenwheels en SnappCar maar ben blij dat er straks weer een voor de deur staat. Rij dan wel niet zoveel km's per jaar maar heb hem toch wel echt nodig. Zowel waar mijn werk komt als bij stal kan ik niet komen met het OV en om met dit weer te fietsen :brr:
Dus vanaf morgen eindelijk weer (vrijwel) elke dag naar 't peerd. Begon het zowaar te missen zelfs met dit vreselijke weer. Wel goed ook eigenlijk want dan weet je weer waarom je een paard hebt :D

En Gem, heb je je gedragen afgelopen week <<)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:31

Sneeuwbeslag heb ik 1 winter er onder laten zetten, die zwarte zooltjes. Maar die winter, niks geen sneeuw. Daarna weer iedere winter de ijzers eraf, dus hier geen problemen met sneeuw.
Lekker VHU dat je weer vaker naar Fred kan. Ik zou echt niet zonder eigen auto kunnen hihi.
Tine, wat heb je het weer enorm druk zeg! Straks lekker 2 weken vrij is ook wel lekker voor je denk ik.
Marga heeft op Texel niet veel sneeuw gehad, hier lag een best pak maar het meeste is weggedooid.
Ik ben gister met Det bij holistisch praktijk Den Hoek geweest. Een heleboel vaag gedoe, maar in haar bevindingen kon ik me goed vinden. Conclusie is dat het intern best uit balans is (zacht uitgedrukt) Nu beginnen met Detox en nog wat druppels en ander voer. Eind januari weer terug.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:04

Wij hebben vandaag Stippel inlaten slapen. Röntgenologisch te veel bemerkingen om te opereren........

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:24

Jeetje Belker .... :oo wat vreselijk naar...
Heel veel sterkte...zo waardeloos zeg... |(

Ips..hoop dat Det snel helemaal fit is !!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 14-12-17 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Forever in our hart, you will be missed .......

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:36

Wat een heftig besluit Belker, veel sterkte.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:43

Belker, wat verdrietig. :(:)

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:18

Belker wat erg! Heel veel sterkte. Stippel was toch nog heel jong?

Ips, hopelijk snel verbetering te zien.

Hier helaas weer veel te laat terug van school, dus geen boodschappen, geen Fabels longeren. Zometeen nog stallen uitmesten en dan kan ik niets meer.
Ja, die vakantie kijk ik erg naar uit. En het wordt nu door de operatie van zoonlief ook een wedstrijdloze vakantie. Eigenlijk best wel lekker stiekem hihi.

Vanmorgen had ik nog wel even flinke stress. Om iets voor 9 begon het ineens ernstig te sneeuwen, en nee, ik heb nog geen sneeuwbeslag voor Fabels kunnen maken. Had al 2 buren geappt, maar niemand was thuis. Gelukkig dooide het snel weer weg, maar het bleef echt een poosje liggen. Ik kan moeilijk de klas achterlaten..... Pfff, hoop dit niet weer mee te maken. Niet goed voor een mens.

O ja, heb ook nog data doorgekregen voor klassenbezoek (directeur komt dan kijken bij een instructieles) en voor functioneringsgesprek. Ik vind het echt doodeng, maar ja, hoort er natuurlijk wel gewoon bij. Ik ga alleen vreselijk lopen stuntelen bij zijn klassenbezoek.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:43

belker: zo dat is schrikken, sterkte met het verlies van stippel

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:18

Ja, echt waardeloos. Ook zo jammer voor de koopster, hij was haar zo gegund. Het feit dat de DA van de Lingehoeve, haar keuringskliniek, achter ons besluit stond bevestigd dat dit de enige juiste keuze was. Maar ondanks dat, het is zo hard..........

Fiesta, freiberger, what else?

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:52

Zo zeg Belker hier schrik ik heel erg van en jullie zullen er wel helemaal kapot van zijn. Zo'n prachtige jonge pony en dan zo slecht op de rontgen wat een ongelofelijk drama. Heel veel sterkte en dikke knuffel van ons hier :(:) |(

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:00

Wat je schrijft Belker...ook voor de koopster heel heftig.. sterkte ......
Dat verwacht je toch niet...

Vanmorgen naar het bos geweest..ff hoofd leeg gestept..
Nu kachel aan..

Forever in our hart, you will be missed .......

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:12

Jeetje wat heftig Belker. Sterkte! Nooit leuk een dier in te moeten laten slapen.

Gelukkig is de sneeuw weg! Vandaag effe gelongeerd bak was weer redelijk, morgen rondje voor de koets.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:15

Belker :(:) wat een schrik, dit verwacht je niet bij een jonge pony, voor jou en de koopster sterkte.

Vanmiddag nog een fijne rit gemaakt met maflinger maar het werd al weer waterkoud om 15.00 uur.
Dus daarna lekker warme chocolademelk en inderdaad kachel aan. En verwend door manlief hij had mest geruimd in de wei = mijn klus.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:35

Doe mij ook zo'n man :))

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:19

Ik hou hem lekker voor mijzelf :D

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:11

_O-

Die van mij heeft andere kwaliteiten :x O:) :')

Goed dan. Gisteren mijn nieuwe tuut opgehaald, zo blij mee!
Hier schijnt wonderbaarlijk genoeg het zonnetje :oo
Heb vanmiddag / avond/ nachtdienst dat is van 16.30 tot 10.00 de volgende ochtend. Is behoorlijk pittig dan doe ik vandaag dus niet zoveel, anders hou ik het niet vol. Volgende week maar 2 diensten, dus dan alle tijd om Fred weer beetje op de rails te zetten (heb er al weken niet opgezeten :o ).

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marga1 en 41 bezoekers