[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:20

Biancacoo schreef:
Baudyh weer veilig geland.. :j ondanks de regen en wind wel mooie vakantie gehad ?


Ja alleen was het jammer dat ikzelf niet zo fit was.
Beetje grieperig en dan een vliegtuig in daar word je niet beter van. Dus bij aankomst 2 dgn brak. Tussendoor nog een keer een buikgriep aanval van een dag. En nu weer brak na de vlucht.
Vanavond op tijd naar bed.
Krijg morgen ochtend de paardentandarts en de stagiaires weer

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.


marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:53

Baudyh jammer dat je niet nog een beetje kan navakantieën. Slaap lekker.

Ik was ook gauw uitgevuurt vandaag, ligt vast aan het weer. Hier maar aan toegegeven heb morgen weer een wissel, dus schoonmaken dan ben ik ook weer mak.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:01

Bert Romp overleden, vreselijk...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:59

Baudyh... Hoop dat je snel weer topfit voelt.. succes vandaag !
Marga moet schoonmaken, _/-\o_
Vhu, ja ik las het, vreselijk.... Ongeluk... Heftig voor familie en vrienden..

Moet gaan... Fijne dag allen..

Forever in our hart, you will be missed .......

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:37

Ht op vakantie..
Baudyh allea gelukt vandaag ?
Tine, hoe is het bij jullie ?
Vanmorgen meet and greet gehad met Sandrina...heeft ook in dit topic gezeten.. ze was voor een menrit hier in de buurt, was gezellig haar en haar haflinger Fralla te zien.

Hoop dat iedereen een fijn weekeind heeft.. mis veel mensen hier..

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:48

Wat leuk Biancacoo :)

Hier gewoon druk moet / mag :+ hele weekend werken, B&B ook nog vol en verjaardagen dan weet je het wel }:0

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:35

Hier ben ik aan het genieten. Gisteren in Drenthe een buitenrit gemaakt en vanmorgen nog een rondje met Svarri. Echt goddelijk weer. Nu weer met het huishouden bezig.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:32

Heerlijk Belker !
Vhu huis vol b&b-ers _/-\o_

Forever in our hart, you will be missed .......

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:01

Joehoe! *steekt neus om hoek deur*

Ben er wel af en toe hoor :) . Mijn dagen zijn momenteel zo volgepland, dat elke dag bijlezen me niet meer zo lukt, maar zou het wel jammer vinden als dit topic verdwijnt. Er komt ook echt wel weer een herfstige tijd dat iedereen warm en knus achter de pc gaat zitten met een kop warme thee, koffie of choco, aan de I-pad met een dekentje, bier, wijn of glühwein of onder de dekens even op mobieltje tikken ... en dan gaat het topic vanzelf weer leven. En zo niet, dan hebben FB, Insta en andere zooi ons definitief ingehaald en achtergelaten :D .

Ik ben wel aan relatieve rust toe: zorgboerderij heeft heel wat van me gevergd de laatste tijd omdat we samen met de cliënten bezig zijn met de nieuwe kantine en alle andere activiteiten (dierenverzorging, oogst, koken, spelactiviteiten en sinds enige tijd ook sport) gaan natuurlijk ook allemaal door. Overigens erg leuk allemaal. We zijn afgelopen week overgegaan naar de nieuwbouw en ook daar is het nog weer een beetje "zoeken" en je weg vinden tussen de zooi. En als je dan ook nog de keukenprinses bent ... %) ... ga maar eens zoeken naar dat ene flesje kruiden of die fijne, niet te grote zeef ...

Verder hardlopen, heb me aangesloten bij een loopgroep, dus Evy - af. Steeds een stukje vaker / verder / sneller en dan wil ik eigenlijk ook af en toe gewoon lekker zelf een funloopje doen. Uiteraard ook nog Inova trainen (koets, longe en ook weer onder zadel) en dochter die ik nog een kleine twee jaar af en toe naar Venlo moet brengen. Misschien komt er tussentijds wel een moment dat we haar toch maar vaker met de trein laten gaan.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:35

Gem. Wat ben jij goed bezig _/-\o_ zou willen dat ik dat kon !!
Heb me wel opgegeven voor vrijwilligerswerk maar nog niks gehoord ..

Forever in our hart, you will be missed .......

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:56

Afbeelding
Afbeelding
Dames, ik lees echt wel mee hoor. Maar hier vliegen de weken ook zo enorm voorbij. Wordt idd tijd voor de bank weer eens af en toe. Hierbij twee plaatjes van vorige week, zo genoten weer in Brabant!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:56

Voorlopig blijft het mooi weer nog even.
Mooie plaatjes Ipsilonka, lekker uitwaaien.

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:08

Goedemorgen, nou ja, het is al bijna weer middag. De dagen vliegen ook om.
Ips heeft heerlijke tijd gehad in Brabant
Gem heeft het heel erg druk met heel veel verschillende dingen
Belker heeft heerlijke ritten gemaakt.
VHU heeft het huis vol en moet werken
Bianca is weer lekker met de honden bezig en heeft meet en greet gehad. Leuk!
Baudy heeft mooie vakantie gehad maar was helaas niet helemaal fit
Marga krijg je mak met schoonmaken :D


Hier gaat het al een tijdje niet zo lekker. Vreselijk moe (heb gewoon veel te veel gedaan afgelopen schooljaar) en dan ook nog erg zere keel, waarbij ik vooral in de nachten heel erg veel hoestbuien heb. Tja, dan slaap je dus niet en voel je je nog beroerder. Mijn lichaam zit volgens osteopaat helemaal in de kreukels, dus dat helpt ook niet (veel pijntjes met hier en daar soms ook wat uitvalverschijnselen) Op mijn manier toch druk en dan schieten de honden en paarden er al snel weer bij in. Daar voel ik me dan weer schuldig over.
Nou ja, nog 2 weken en dan lekker herfstvakantie.

Ik ga zo proberen Rocky en Sam rond te slingeren, want vandaag is zoonlief pas rond kwart voor 5 thuis en heeft dan bergen huiswerk.

Fijne dag allemaal

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:26

Tine, er is maar een jij.... Wees maar zuinig op jezelf... Hoop dat je snel van je keelpijn af bent .. ( druppeltje thocotolin innemen s'avonds wil soms geweldig helpen)
Succes met alles.

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:03

Ik heb ook besloten voorlopig geen extra werk te doen. Pas als ik helemaal bij ben met mijn foto's en al het lesmateriaal van vorig jaar netjes heb geordend en opgeruimd, en ik heb dan zin dan zet ik mijn agenda pas weer open.
Ik probeer nu iedere dag een stuk met de honden te wandelen, maar ja, afgelopen week lukte dat dus niet, omdat ik te ziek was. Verder probeer ik 1 dag in de week met Rembrand naar het bos te gaan en 1 dag met hem te mennen.

Nu maar even naar bed en wat bijslapen. Zo jammer met dat mooie weer, maar anders wordt het nog een hele kluif om de avond te halen :O

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:17

Heel goed Tine +:)+ dat buiten zijn voor jezelf met je dieren is gewoon de manier om je hoofd op orde te krijgen.

Hier lekker tinkertje wellness behandeling gegeven. Wist nooit dat die sokken van tinkertjes zoveel haar hadden... zijn gewoon complete bossen manen eigenlijk maar dan aan de benen }:0 stom is dat dan he, heb je zoveel met paarden gedaan weet je dat niet eens :o :+ ook nog even gewandeld, stalhoudster had andere tinkertje mee, was gezellig, gewoon lekker ongecompliceerd bezig heerlijk.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:11

Goed zo Tine en hou vol. +:)+

VHU lekker sokken gewassen?

Ips mooie foto's

Hier gister gezellig wilde kastanjes gezocht met vriendin. Lijf was niet zo blij met dat vele gebuk en nog een rondje op haf dus niet zo best geslapen afgelopen nacht.
Vandaag bij fysio geweest die ook acupuctuur doet, voelde me net een stekelvarken, maar het helpt wel. Volgende week ook nog naar ruggenverbouwer kan hij de blokjes weer op een rij zetten en bekken weer recht. En dit alles door zo'n bok.

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:24

Mijn lijf doet het redelijk goed. Ik loop bij Jannet van Wijk en die doet heel veel. Vandaag heeft ze zich bezig gehouden met mijn nek en lymfevaten.

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:33

Super Belker! Jannet van Wijk heb ik veel goede verhalen over gehoord! Wat een fijne foto <3
En wat een ellende inderdaad zo'n bok Marga1, sterkte!

Nee sokken wassen doe ik niet. Ik hou alles droog ben als de dood dat ze mok of andere ellende krijgen. Spuit het in met anti klit als het nodig is en dan stukje voor stukje uitborstelen. Als je het goed bijhoudt is de antiklit maar 1x per week nodig. Zie altijd wel veel gewas bij die dieren met veel haren maar denk dat je dan de natuurlijke bescherming er helemaal uit haalt.

Wat weer een heerlijke dag. Net flink eind gewandeld met de honden {:}

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:13

Belker, leuke foto ! En goede hulp voor lijf.
Vhu. Ontspannen bezig
Marga oef..heleboel hulp met je lijf, hoop dat het helpt.
Tine sterkte met je lijf .
Hier alles zn gangetje... Step nieuwe remmetjes gegeven.. en hondjes even rustig aan met warmer weer in vooruitzicht...

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:54

Mezelf vanmorgen maar een getrakteerd op een paar goede wandelschoenen. En ze ook maar gelijk even samen met de honden uitgeprobeerd. Heerlijk!
Nu even slapen en dan straks nog met 2 ponys naar les en daarna heb ik nog 2,5 uur cursus. Oftewel, dat wordt heel laat naar bed en morgen weer heel vroeg op om te werken. Heb nog steeds niets opgekregen van duopartner, wat er morgen op het rooster staat. Erg vervelend. Dus maar zelf wat dingen bedacht om voor te bereiden. Ik hou er niet van om het niet goed voor te bereiden -O- Heb toch echt al een paar keer gevraagd of het eerder door gegeven kan worden dan de woensdagavond. Een mens kan ook wel eens iets anders te doen hebben dan......

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:45

@Tine hebben jullie dan geen weekprogramma's en trimester of jaarrooster of zoiets? Dat moet toch mogelijk zijn qua lessen plannen?

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:56

Ja weekrooster. Maar dat moet wel aan mij gestuurd worden. Ik stuurde dat zelf op donderdag voor de volgende week. Maar ik krijg het pas avond tevoren. Had maar vast dingen voorbereid. Maar blijkbaar verkeerd gerekend. Moet dus andere lessen doen nu. Grrr

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:29

En wie moet dat sturen dan en op basis waarvan? Dat weekrooster voortaan voor hele trimester maken op een middag samen met die andere en dan is het klaar. Kan het niet linksom dan maar rechtsom... en alleen nog evt bijstellen / afstemmen, maar dan heb je wel het grootste gedeelte helder.
Zou er ook horendol van worden hoor zo. En de grootste narigheid is dat je er steeds aan moet denken ~~}> :(:)

Maar begrijp je goed hoor het is erg frustrerend als je een team vormt maar dan zulke andere uitgangspunten hebt mbt overdracht.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

happytime

Berichten: 1241
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:25

ben ook weer terug 8-) {:} ff weekje gran canaria gehad,heerlijk ff geen ponys(ook eens fijn)
+:)+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers