[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:51

Precies vhu,.. vind dat ook geweldig om te lezen, ieder die een lief paardje of pony heeft en daar gewoon van alles mee onderneemt omdat die dat leuk vind...het doen met wat je hebt, genieten van kleine dingetjes... Ik heb veel respect daarvoor.. _/-\o_
Succes met de kou... Ik heb ook thermoplastische aangedaan... :brr:

Forever in our hart, you will be missed .......


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:18

Haha .. thermoplastische.... Thermo ondergoed dus... Autocorrect hahaha

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:03

Superwoman hahaha.

Jaarling was nog hetzelfde als gisteren :\
Even de pupsels weer bewonderd ach ze zijn zo schattig <3 Als iemand nog een leuk bordertje zoekt, laat het even weten ze zijn 'gewoon' getekend, zwart met wit kraagje, witte poten, hier en daar witte neus :*

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:38

Tja gezond eten, ik ben niet zo van koek maar manlief wel. Nu staan er chocolade munt en muizen (mierzoet) op tafel maar die zaten in de dagprijs met kruidnoten en speculaaspop fijn voor manlief.

HT mijn shetten zijn ook geen grote bewegers, het ligt soms ook aan de jury. Het gaat erom dat je zelf plezier er in hebt.

Hier is het ook :brr: :brr: :brr: en spring elke keer als ik naar buiten ga in mijn oude doorwerk overal, de nieuwe gebruik ik op de kar als het nog kouder is. De wind (7bf) staat vol op het huis dus katerbeest ligt de hele dag/nacht binnnen en zijn deur (raam) is dicht. Hij vind 1 a 2 keer naar buiten genoeg, en teckel vind het ook snel welletjes en staat dan te blaffen voor de deur. Pony's maar extra hooi gegeven en een vrij dag.

VHU pupsels zijn altijd zo leuk net als kittens, ik ga alleen bij kittens langs als ze al vergeven zijn. Een koninklijke hoogheid is genoeg.

Ondanks de kou weinig last van mijn handen zou die kurkuma dan toch helpen?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:24

Marga, ik moet ook kurkuma gebruiken. En nu je het zegt, ik heb de laatste 2 nachten veel minder pijn gehad in mijn heupen.
VHU, wat sneu van de jaarling. Kan dierenarts niets doen bij leverbot?
Bianca, train je nu ook weer met alle honden tegelijk of kan dat niet meer? Kun je weer eens een filmpje maken? Vind het zo'n gaaf gezicht. En hoe gaat het nu met je kaak?

vwb wedstrijden lijkt het wel of de jury het niet meer helemaal snapt. Tegenwoordig moet je in de B al bergop rijden, alles strak aan de teugel, enz. Onder het zadel, zeker bij de paarden, kom je er echt niet meer. Mijn bijrijdster gaat binnenkort in de L2 starten en komt daar allemaal (semi) professionals tegen. Ik snap best dat die ook met een jong dier ervaring moeten opdoen. Maar echt leuk is het ook niet meer.

Gisteren de ponys maar even vrij gegeven, het waaide zo hard en voelde zo koud. Heb ze afgelopen nacht ook maar even op stal gehad. Het hooinet bij de kleintjes is kapot (lees er ligt een paal omver), dus vullen is erg lastig. En bij Rembrand waait het hooi nu gewoon weg, daar is geen hooinet. Om nu de hele nacht zonder hooi in de kou te hebben, leek me ook niet zo wat.

Fijne dag allemaal.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:01

Tine, er trainen nog 3 husky's, soms alle 3samen voor de step. Met de kar momenteel niet.
De nieuwe 4e hond is een heel ander ras, die is echt een sporthond, heel andere snelheid, die train ik apart. Samen met de husky's trainen in 1 team zou hetzelfde zijn als wanneer je een Belg en Arabier in2-span zou zetten zeg maar.. tamelijk kansloos... Hahaha..dus allemaal tegelijk kan niet meer. De reu is definitief met pensioen en m'n witje overleden...zoon traint een van de husky's, dat is erg leuk om samen te doen.
Aanstaande weekeind NK dryland in Gilze, daar doe ik aan mee, maar verwacht er niet op het podium te mogen staan dit keer..te veel goede concurrentie.

Forever in our hart, you will be missed .......

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:53

zoo klinkt gaaf biancacoo….heel veel succes en misschien toch stiekum op podium _/-\o_

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:00

Vhu heeft de jaarling mest onderzoek gehad? Klinkt als dat er een equest pramox in moet.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:18

Mestonderzoek, kwam niets uit, heeft al 2 verschillende wormkuren gehad, ook kuur tegen leverbot, nu aan de AB, gebit is ook gecheckt, alle andere paarden van die wei zijn kerngezond.
Dus groot raadsel.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:20

VanHuisUit schreef:
Mestonderzoek, kwam niets uit, heeft al 2 verschillende wormkuren gehad, ook kuur tegen leverbot, nu aan de AB, gebit is ook gecheckt, alle andere paarden van die wei zijn kerngezond.
Dus groot raadsel.


Kijk even of hij ook een equest pramox heeft gehad. Wij hebben dit ook een keer gehad. Kwam niks uit het mestonderzoek maar toch een flinke rode bloedworm besmetting achteraf.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:30

Ff gevraagd, de wormkuren waren twee verschillende, een Pramox en een obv iets tegen spoelwormen. Maarrrr... het gaat beter met hem. Was alert, kwam aanlopen, eet weer redelijk goed *\o/* hopen dat hij stijgende lijn vasthoudt!

Ik weet nu niet of het karakter is bij tinkers dat sommigen zo drammerig worden of opvoeding maar vandaag werd ik weer door een weer eens vrijwel ondersteboven gelopen ~~}> was zo boos dat ik er een met een halster op z'n achterwerk heb getimmerd en weggejaagd. Dat hielp wel had daarna weer respect voor me :)) De ander trok me hard een verkeerde kant op, dus die kreeg ook een hoek, was ze ook rustig :roll:
Jenn is de enige tinker die dat nog nooit bij me gedaan heeft. Enige wat ze soms doet wat wat lomp is dat ze me een harde duw geeft met haar hoofd. Zo van hallo daar ben ik weer :)) Vind dat wel grappig :D

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:45

VHU somige moet je gewoon af en toe op hun plek zetten, ook haflingers kunnen lomp zijn, dus af en toe op je strepen staan en het gaat weer goed. Mijn eerste dame duwde mij altijd richting voer met haar hoofd. En mijn huidige (heer) staat me af toe tegen me te praten / mummelen om me te verleiden te voeren o.i.d.

Biancacoo hoe ging het vandaag? is het een eendags wedstrijd of het hele weekend?

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:21

Ben zelf meer van het subtiele gebaar ... en ik hou niet van paarden (ook niet van mensen overigens of honden of whatever }:0 ) die in mijn persoonlijke ruimte gaan staan _-:( :+

Dit weekend aan het werk, dus weinig poown tijd ... helaas.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:02

Bianca, hoe is het gegaan of hoe gaat het?
Janouk, gaat het wel goed?????? Ik hoor/lees niets meer van je. Maak me een beetje zorgen!

Gisteren hadden zoonlief en Rocky hun debuut in de L springen. Foutloos en barrage ook foutloos. Lange tijd stonden ze bovenaan. Aan het einde toch nog net buiten de prijzen, maar we zijn super blij!!

Rembrand is 2 dagen met mijn bijrijdster op pad. Gisteren hadden ze FNRS wedstrijd, vandaag een bosrit.
Wij gaan vandaag weer met de kur voor Rocky aan de slag, want hij mag finale in Zuidbroek rijden (dat is een heel groot evenement hier in het noorden, waar naast dressuur ook springen en mennen is)

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:19

Heel goed ging het, we zijn 3e geworden, ik ben met m'n nieuwe hond gestart in de step klasse met 1 hond, dus heel trots *\o/*
Nu moe...lees morgen bij..

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:44

BIancacoo en Tine gefeliciteerd met de resultaten.

VHU als je kijkt hoe paarden met elkaar omgaan. Dat stel van mij kunnen er soms ook wat van, zeker die haflinger van mij, die is af en toe een echte tiran voor de shetten en die zijn af en toe ook niet zo lief voor elkaar. maar elkaar kunnen ze ook niet missen dan wordt er na een uur toch wel geroepen en haf begint te ijsberen want zonder zijn shetjes (kudde) kan hij niet.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:59

Biancacoo : dus je hebt gewoon echt op podium gestaan *\o/*

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:27

Wow Bianca, wat super gaaf!!!! Gefeliciteerd

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:25

HT, ja...onwerkelijk maar waar..zaterdag na de 1e race stonden we al meteen 3e plaats, met mooie voorsprong op nr.4... dus als m'n tophondje in orde bleef en weer net zo goed z'n best zou gaan doen... en ik geen lekke band zou krijgen, kon 't lukken....en dat is dus gelukt... hij heeft zaterdag zelfs 1 minuut sneller gelopen als zaterdag, wat ik niet voor mogelijk had geacht..nog sneller.. :wow: dus..erg trots..hahaha....
we liepen de op 1 na snelste tijd van alle deelnemende nederlanders... onwijs trots...
En zoon liep van de 15 deelnemers naar de 7e plaats, wat ook superknap is, gezien hij canicross koos als discipline om mee te doen als enige ipv op de step, hij heeft superhard gerend ! _/-\o_ *\o/*


vhu duidelijke taal naar tinker..haha.soms is dat nodig.
marga heeft hardcore powns die elkaar ook duidelijk de les lezen.
Tine, spannend zoon met Rocky naar zuidbroek.

Nou...ik ga alle spullen uit caravan uitzoeken en opruimen.... dagtaak.. :+

Forever in our hart, you will be missed .......

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:58

Grote terugval met Detje weer, ik ben zo verdrietig. ze tilt het zeerste pootje gewoon op voor me als ik aan kom lopen. Vanmorgen gauw weer bute gehaald om haar weer comfortabel te krijgen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:19

ips, :(:) :(:) heftig,.... sterkte met Det... |(

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:29

Ips, wat een ellende. Heel veel sterkte

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:04

Dank jullie dames, het ging zo goed.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:07

Vind het best verbazingwekkend dat je steeds nog maar bute krijgt. Dat lukt hier echt niet meer.
Maar vervelend dat het niet gaat met det.

Bianca gefeliciteerd

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:14

Bute is geen probleem, paspoort is afgetekend. Metacam is niet goed voor haar ivm pssm (schijnt zo te zijn dus ga het niet proberen) en ander middel ken ik niet haha.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HellHounds en 33 bezoekers