[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:32

Happytime, *\o/* gefeliciteerd, fijne dag vandaag bij je vakantie.

Marga..hoop dat je geen last krijgt van griepprik.
Idd gezondheid is belangrijkste !! Zuinig op jezelf zijn.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:44

HT ook hier van harte gefeliciteerd
Marga hopelijk geen last van de prik. Ik kon hem ook krijgen via mijn werk, maar het griepvirus verandert zo vaak en de kans dat het dan werkt is een stuk minder. En de kans dat je van de prik goed ziek kunt worden, heeft mij doen besluiten het niet te doen. De laatste jaren fiets ik er redelijk goed tussendoor, wel verkouden enzo, maar geen echte griep.
Marga, wat extra rust geeft niet, maar we hebben haar niet gekocht om alleen maar op de wei te staan. En dat is nu wel wat al een hele tijd gebeurt. Geit is van onszelf, we hebben er 2. Ze is niet uitgebroken, maar gewoon al 2 keer een "modderbad"genomen. En ik weet niet hoe en wat. Of de andere geit haar erin geduwd heeft of dat ze gegleden is of nou ja, bedenk het maar.
Baudy heeft voor korte tijd 2 extra paar handen.

Krijg net bericht dat gitaarles van zoonlief niet doorgaat, dus ik ga zo maar even op pad om boodschappen te halen, dat doe ik normaal in standje turbo tijdens die gitaarles.

Nog een vraag. Hoe geven jullie de arnicadruppels aan paard/pony? Gewoon over het voer, of echt opgelost in water en dan in de mond spuiten?

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:02

HT gefeliciteerd :D{ **\O/** Y)(^)

Cathey staat al 3/4 jaar op de wei / soort van rust, soms is het nodig en is het niet anders. Soms hebben paarden en pony's wel eens een pech jaar. Frustrerend maar goed wat doe je eraan...

Arnica druppels doe ik altijd door slobber.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:07

Het probleem is dat ik een (snel) groeiend kind heb, en hij hierdoor wel heel kort maar op zijn pony's kan rijden. Als hij er te groot voor wordt, moeten ze (hoe verdrietig ook) wel weer verkocht worden. Dat is toch anders als je een pony/paard koopt voor een volwassene, die hou je in principe voor het leven. Maar om nu alle ponys te houden (hoe graag ik dat emotioneel ook zou willen), dat kan gewoon niet.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:14

HT gefeliciteerd !

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:01

HT gefeliciteerd Y)(^)

Tine ja het is vervelend dat je een snel groeiend kind hebt wat is zijn lengte verwachting? Fabels is toch een E pony? En ja je kan helaas niet alles houden.
Hier geef ik druppels altijd op een stukje brood dan weet ik dat het de goede pony in gaat ze duiken wel eens in elkaars bak.

VHU mijn haf heeft een soort van vut hij heeft veel vakantie dagen of stofdoekenrondjes door dat mijn rug niet altijd wil meewerken. Gelukkig is meneer braaf en voelt haarfijn aan als ik moe word of veel spanning in mijn lijf krijg en gaat dan zelf al stappen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:10

Fabels was in januari D, maar zal nu denk ik kleine E zijn. Lengteverwachting, ik denk dat hij wel boven 1.90 gaat komen. Is nu al rond 1.60 (11 jaar)

Ik moet dringend naar bed, is weer veel te laat geworden.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:34

Onze zoon is nu 15, april 16 en is nu al 1.90... :D was tot jaar of 10, 11 niet echt 'groot' en paste toen keurig op Ollie, een ronde D. Maar hij zou maximaal netjes hooguit een jaar of 3 op hebben kunnen rijden. Maar goed, dat is het nu eenmaal bij kinderen, zeker jongens en pony's. Je kunt niet alles houden je bent geen ponyclub :(:) nu reed onze zoon niet dus het is allemaal niet zo geweest bij ons maar begrijp goed wat Tine bedoelt en het zijn best lastige zaken. Denk dat hij nu nog net op Sam past maar over half jaartje maar zo helemaal niet meer... moeilijke bij die langere kinderen vind ik ook wel dat de houding op de pony er niet beter van wordt als ze op een in verhouding kleine of smalle pony rijden. Dan past beter een flinke E of een niet te fors niet te groot paard.

Maar het is wel een heel gepuzzel zo bij jullie...

Heerlijk dat je zo toch van hem kunt genieten Marga.

Moet mezelf ertoe zetten de honden uit te gaan laten :O en dan door naar stal. Heb besloten de paarden weer uit te laten mesten door de stalbaas, anders heb ik gewoon geen tijd om lekker met ze bezig te zijn. En daar heb je ze per slot van rekening wel voor :)

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:10

Tine het ziet er naar uit dat je een Shire moet gaan zoeken met de tijd.

Wauw de jeugd wordt lang tegenwoordig, een voordeel, de keuze in kleding wordt groter in de lange maten. Mijn man heeft tegenwoordig meer keus (is 2 meter).

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:58

Sam zal inderdaad nog een half jaartje kunnen, dan is het wel over. En Fabels gaat ook niet heel lang duren. Nu staan de ponys dus op rust en zijn net terug van ziekenhuis, straks ( we hopen rond de kerst) gaat zoonlief operatie krijgen en dan mag hij ook weken niet rijden. Pffff, maar goed, het is niet anders.

Heb een vreselijke dag gehad op school. Mijn duopartner is weer een beetje begonnen (1 uurtje per dag), wat voor erg veel onrust in de klas zorgt. De kinderen hebben al zo vreselijk veel wijzigingen gehad en dan nu ook nog van ma-wo op de dag zelf een wisseling. Niet blij mee, maar ja, ik heb er niet zoveel over te zeggen. Om iets voor 2 naar huis gegaan, omdat ik met zoonlief dus naar ziekenhuis moest. Maar ik had de klas nog niet klaar (morgenochtend nationaal schoolontbijt) en de lampionnen zijn ook nog niet klaar. Heeft toch een van mijn fantastische collega's op haar vrije middag 25 lampionnen in elkaar geknutseld. Zo lief. Morgen alleen nog hengsel eraan en dan zijn ze klaar

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:52

Tine..je zoon operatie, .... heb ik gemist denk ik..hoop snel weer fit.en hersteld..
Onrust in de klas..is waardeloos

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:30

Wat een top collega Tine _/-\o_ dat is dan net wat je nodig hebt.
Wat vreemd dat die collega niet dat ene uur op een andere klus wordt gezet is voor de klas toch geen doen voor de kinderen.... en voor jou ook niet sterkte in dat proces :(:)
En wat vervelend voor Patrick, is het een dagopname?

Vandaag mijn contract ontvangen en ondertekend *\o/* op de locatie (hoefde vandaag niet te werken) hadden een paar bewoners heerlijke cake gemaakt dus even thee gedaan met cake erbij, is dan toch wel heel leuk :)

Fred vandaag weer eens gelongeerd en zo langzamerhand gaat hij zijn achterbenen meer onder de massa zetten ipv zijn 'dravers-draf' (die zetten op een bepaalde manier naar voren en naar achteren weg, kan dat zo niet uitleggen) maar ben blij om te zien dat het longeerwerk en handwerk vruchten begint af te werpen :)

En Cathey staat nu op de wachtlijst voor trailertraining bij Annemarie vd Toorn... ze halen haar dan op en dan gaat ze 'intern' vind dat eigenlijk helemaal niets maar ik zie eerlijk gezegd ook geen andere oplossing voor haar probleem -O- Ze is afhankelijk van 'de doorstroming' over een week of 6 aan de beurt...

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:09

VHU gefeliciteerd met je contract *\o/*

Tine, wat naar dat Patrick geopereerd moet worden. :(:)

Net Meneer Anton gelongeerd voor Paul: praatjesmaker.
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:11

=:)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:26

Wauw... vliegende anton.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:52

Haha die Anton, zo arrogant kijken naar het vrouwtje. Geniaal beest.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:45

Vandaag een normale werkdag gehad, dwz zonder onderbreking door terugkomende leerkracht. Wat een verschil!!!! Als het morgen weer zo goed gaat, ga ik toch maar met directeur praten.
Zelfs het schoolontbijt ging heel fatsoenlijk en rustig.
Helaas nog wel compleet gesloopt, wat ook erg vroeg op school om alles klaar te zetten voor het ontbijt (had ook pleindienst, dus moest wel eerder) En pas om half 6 thuis, dus Sam en Fab hebben nog een extra dag vrij.

Arrogante haf 8-)

Zoonlief vindt operatie wel heel spannend, maar ja, het is even niet anders. Moet gebeuren. We gaan kijken of we het kunnen combineren. Hij heeft nl ook nog een grote vlek op zijn been (al vanaf geboorte) en die vindt hij niet mooi, wellicht kan dat tegelijkertijd (lijkt me niet, maar niet geschoten is altijd mis)

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:55

hier weer terug van vakantie, bedankt voor de felicitaties,was erg heerlijk op het daar te vieren...
ips veel plezier en geniet van de {:}
gem: beterschap.ff heftig en nu verplicht niksen
tine: oeps fout zadel mee...ik sprong gewoon met dressuurzadel op happytime...tja die had een lastig zadelmaat,tot 1.10cm ging het nog net zonder dat ik eraf vloog
vhu: weer wat rust in de stal....jullie mogen blijven en anders toch een B&B met stalletjes beginnen.
biancacoo : wat een smakkerd heb je gemaakt zeg....bleven de honden wachten?
gekke meneer anton.. *\o/*
belker wat een gedoe,maar je woont wel leuk :j
marga1 heeft lange man....zou ik wel erg 'tegen op'kijken met mijn 162cm! :=
en Ikke word beleerd....wat een heerlijk paard straks voor je wagen

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:02

Anton heeft het vast geleerd van Janouk die blik. 8-)

VHU contract ondertekend *\o/*

Tine pas op jezelf, fijn dat het vandaag goed ging. En inderdaad nee heb je ja kan je krijgen.

Hier een lekker rondje buitenom (buiten het bos) gemend met de shetten. Als het koud is komen we het bos niet uit. En daarna het schuilstalletje voor Pep aantrekkelijker gemaakt (trekkertje eruit en hooikist erin). En voor eten gaat hij overal in. :Y)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:02

HT, ik heb ook gesprongen met dressuurzadel en zoonlief ook wel, alleen was het het dressuurzadel van Fabels ipv Sam. En Sam verzuipt in het zadel van Fabels ;-).

Zo, ik zit echt stuk nu, dus snel katten binnen roepen, honden naar buiten, zoonlief in bed en dan ga ik ook. En dan hopen dat ik snel slaap. Pfff

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:28

Ht lekker gerelaxed !!
Ik zat klem in m'n fiets..na koprol..dus de honde konden nergens heen..haha....maar ze zijn altijd wel heel braaf...de ene wilde me meteen komen begroeten...heejjj??? Wat doe jij nou op de grond.. :+
Alles goed gelukkig.


Heb een mooie nieuwe mushing step besteld, een stabiele lichter in gewicht en de rolweerstand is lichter, zodat ik langere afstanden met de hondjes kan gaan lopen..nu zelf nog meer afvallen en dan is t helemaal top. :)

Tine hoe is het met je kar...heb je al zicht op de nieuwe kar ??

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:01

Mooi vooruitzicht Biancacoo *\o/* hopelijk geen lange levertijd?
Hoop dat je goed hebt kunnen slapen Tine :(:)

Hier weer een slaapdienst gehad en gelukkig nu wat fitter dan de vorige keer :) en vandaag nog 2 examens gedaan, een over medicatie, die heb ik gehaald en nog een over begeleiding daar komt nog een cijfer van :list:

Ips en HT weer terug van vakantie lijkt me idd heerlijk zeg daar je verjaardag vieren in de zon {:} :j

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:57

Goed dat het examen gehaald hebt Vhu!

Ik ben nog niet terug hoor! Zondag pas.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:37

Vhu, wat goed !! Gefeliciteerd met dit resultaat, en ff duimen voor de volgende !
Als 't goed is..komt de step al met 5 dagen. *\o/* :#

Ips lekker relaxen daar..geniet ervan !

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:52

Thanks :D vond het best spannend want het is allemaal erg nieuw voor mij :o
Dat is snel :D{

Oh wat heerlijk Ips jij zit daar nog nou ik zou zeggen geniet er nog van 8-)