[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:56

Onze zoon zit met zijn i-pad lekker naast de kachel :)) }:0 is niet naar buiten te branden. Kan hem geen ongelijk geven, ik vond het ook veel te guur vandaag.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:59

Ik zit nu met Questa bij de hondrntraining te wachten. Gelukkig wel binnen. Maar toch.....

Keuk dat hij zo fanatiek schaatst Biancacoo. Vroeger was ik ook zo fanatiek. Elke avond naar de schaatsbaan als het kon.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:12

En we kwamen de theorieruimte binnen en er was een mega lekkage. := Waterleiding gesprongen. Geen les dus lekker bijtijds thuis.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:53

hij is vanavond nog even gaan schaatsen met manlief..haha... top hoor, morgen gaan we weer...dan kan het nog...daarna is het weer voorbij, geweldig hoor ! _/-\o_ _/-\o_
Heerlijk *\o/*
jammer dat de les niet doorging belker.. -O-

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:31

Overigens, naja overigens... besloten te stoppen met de paarden / paardensport. Ik krijgt het gewoon niet meer voor elkaar voor mezelf. En ik heb vooral geen zin meer in de pijn en het weer moeten doorzetten wil ik weer gaan rijden. Heb zo ongelovelijk veel plezier van de paarden gehad maar het is goed zo. Wil niet eindigen in het ziekenhuis, en heb het gevoel als ik doorga dat ik er ook niet beter van word... Dus ga voor Fred op zoek naar nieuwe baas. Vind het niet eerlijk als hij nog langer, als het straks weer lekker weer wordt, niet lekker aan het werk kan. Ik zie mezelf dat niet meer doen.

Dus :-) 't is klaar. Wil niet zeggen dat ik nooit meer iets zal doen met paarden, maar zelf een paard, dat doe ik niet meer. Heeft ook mede te maken met de steeds stijgende kosten, het weegt voor mij niet meer op tegen het plezier... ik betaal gemiddeld 350 / 400,- Euro per maand als ik incl extra voer / hoefsmid etc reken en dan doe ik helemaal niets qua lessen, vervoer naar wedstrijden of leuke buitenritten of wat dan ook. Vind het gewoon te veel worden.

Zat er al een poos aan te komen maar heb vanavond de knoop echt doorgehakt.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:41

VHU, moeilijk besluit maar ook te begrijpen. Hier speelt het ook al een tijdje. Maar Sav weg doen terwijl het zo een fijn paard is kan ik (nog?) niet. Ik ben blij dat ze nu door N. Gedaan wordt. Dat haalt druk bij mij weg. Verder zijn mijn kosten beduidend lager en heb ik er minder omkijken naar. Alles wordt gedaan en ze lopen 24/7 op een track. Mijn optelsom is ze mag blijven want zo een fijn dier vind ik niet meer..

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:09

Begrijp ik Belker. Als alles wordt gedaan in deze regio begin je bij zo'n 450 zo ongeveer. En dan heb je je paard niet eens buiten staan want dat moet je dan zelf nog doen, dat alles wordt gedaan dat heb je hier niet (laat ik het zo zeggen, alles waarvan ik vind dat zou moeten gebeuren :+ ). En dan rij je nog geen wedstrijden of heb je nog geen instructie, vervoer etc.

Maar goed ik merk bij mezelf dat ik het gewoon ook niet meer wil hoor. Fred is een goed afsluiting geweest. Ik stop niet omdat het paard niet past of zoiets ik stop omdat ik zelf niet meer wil, alles bij elkaar opgeteld. De inspanning niet meer om mijn lijf zover te krijgen, maar ook de inspanning financieel niet meer en qua tijd. Het was prachtig, het was geweldig en het is over zeg maar :-)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:42

Vhu.. begrijp je besluit, vaak is dat iets wat al soms jaren in je hoofd speelt....wel moeilijk om het los te laten..maar met de mooie herinneringen is het soms gewoon klaar..en prima tijd voor iets anders, en dat kan ook heel leuk zijn. :(:) toch dikke knuffel..want t'is wel moeilijk.. :j

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:48

@vhu moeilijk :+:

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:01

Klopt is iets wat al speelt vanaf dat ik Ollie naar Friesland heb gedaan, komt niet zomaar uit de lucht vallen.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:54

VHU dapper besluit :+: Nu een goede baas voor Fred vinden.
Maar je blijft toch wel in dit topic?

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:17

Geen idee. Ben verslaafd dus vrees dat ik nog wel ff blijf hangen :+ kan me ook niet voorstellen dat ik niets meer met paarden of pony's zal doen hoor. Alleen er zelf een hebben etc dat is niet meer de bedoeling.

Ik heb geen idee hoe lang het zal duren voordat hij een goede andere baas heeft dus voorlopig hang ik hier nog rond :+

Vandaag heeft hij lekker gespeeld met het tinkertje van de stalbaas =:)

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:55

Zooo rustig hier :7 wat hebben jullie allemaal gedaan op deze prachtige dag?

Ik moest werken, dus ben alleen ff langs stal geweest om te mesten en Fred te laten rennen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:27

Idd rustig.. wel heel anders werkschema zo vhu...als in het onderwijs.
Vanmorgen rondje gestept,..toen koffie...en wandeling met boterhammen onderweg en thee..
Nieuwe route, was mooi.
Daarna in zon gezeten...met de hondjes..

Hoop dat Tine veilig thuis is..
Ips..hoe gaat het
Baudyh..word het al spannend met de veulens ?
Janouk hoe gaat het knappe tirolerduo en mad max
Gem..alles op de rit met inova ?
Marga nog gemend ?
Belker...zon gehad vandaag om lekker in te relaxen ?? En hoe gaat de puberpup ?!
Ehm....verder...btje alles kwijt..sorry.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:51

Erg moe, dus ik sluit me even aan bij mijn voorgangers.

Weer veilig thuis, maar ja, dan moet alles ook weer opgeruimd worden, enorme stapels was weggewerkt, en werk voorbereiden, want morgenmiddag mag ik alweer aan de slag.

Dus ik ga snel weer verder, nog enorm veel te doen. Maar er is super gezorgd voor onze dieren en ons huis, dat is erg fijn thuiskomen.

Enorm veel zorgen om ons huis. Vloerverwarming in de keuken doet het nog steeds niet goed. Bedrijf dat problemen heeft veroorzaakt laat niets meer van zich horen dus iemand anders ernaar laten kijken, maar die krijgt het niet opgelost. Waarschijnlijk moet hele vloer eruit.......

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:22

Mooie samenvatting Biancacoo. Het was idd lekker in de zon vandaag.
Ik heb dakpanscherven lopen ruimen in de tuin vanmiddag. Even lekker buiten.

Heftig Tine. Sterkte.

Puberpup gaat lekker. Met ups and downs, maar na woensdag met wat issues binnen een uur die veel indruk hebben gemaakt gaat ze nu echt lekker. Verder lijkt ze loops te worden.
De focus ligt veel meer bij ons en de will to please is ook aanwezig. Het wordt geen tweede Jones, maar het wandelen op de veluwe ging vandaag al bijna zonder trekken, ondanks alle wildsporen. En ze negerde de loslopende kippen van de buren. Dat is heel wat na de 4 vermoorde kippen in de eerste paar maanden dat ze bij ons was.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:53

Net 2 dagen ziek geweest. Kwakel met hoesten grieperig al een week of 4. Misschien toch maar eens naar de dokter. Zo blij dat de vorst over is.
9 paarden 2 x per dag brok en 3 x per dag hooi en 5 x per dag water geven als je niet fit bent was gewoon te veel. Morgen nog dagje rustig aan en dan komt dinsdag de stagiaire weer.

Corina ( Meijs) is 15 mrt uitgerekend. Kan morgen komen en ook nog ff duren. Nog niks aan de spenen maar alle andere voortekenen zijn er.

Ikke is weer hersteld van zijn oogontsteking en die ga ik weer oppakken van de week om hem hopelijk volgende week weer voor de kar te zetten.

Andere merrie is pas 20 mei uitgerekend.

De jaarling die in het najaar kwam gaat helaas deze maand weer naar huis. Maar is in die paar maanden echt mega opgeknapt. Niet meer mager en zeker 10 cm gegroeid.
Ted is dan weer alleen maar er komt in april een nieuwe jaarling bij ons wonen voor de zomer.
Ook de 3 jarige van iemand anders gaat per 1 april weg. Heeft hier vanaf 6 mnd oud gestaan.
Scheelt me weer werk.

Vhu snap je besluit wel hoor. Ik denk dat ik na ikke ook stop met mennen. En puur van de fokkerij ga genieten. Je word toch ouder.

2 nieuwe hengsten uitgezocht Voorde dressuur dames. Hopelijk volgend jaar weer 4 veulens ipv 2 dit jaar.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:12

Belker goed dat ze de kippen negeerde..heel andere hond als Jones dus.
Tine... pfff wat een frustratie die vloer..
Baudyh.fijn ikke weer goed leuk hengsten uitgezocht. Duimen voor goede dracht dan.

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:14

VHU, wat dapper dat je zn moeilijke keuze durft te maken.

Lijkt me erg spannend voor de mensen die veulens verwachten. Ook alweer zo heftig om de berichtjes te lezen over de pleegmerries die gezocht worden. Lijkt mij allemaal te spannend. Vandaar ook voor mij de paarden altijd alleen voor de sport en verder geen gedoe met veulens.

Vandaag eindelijk weer kunnen rijden nu alles weer ontdooit is. Sinds tijden maar weer eens de beide heren in enkelspan gereden. Ik moest ineens weer helemaal nadenken hoe je ook alweer enkelspan moet inspannen :=

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:31

Nilda fijn gemend !
Altijd anders he enkel of 2-span.. hahaha

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:19

Hey ladies, wat een ontwikkelingen hier weer! Krijg niet alles teruggescrolled hoor, maar vhu die gaat stoppen met eigen paarden, Belker die daar ook wel over denkt ... zware overdenkingen.

Baudy alweer bijna een veulentje, het wordt tijd dat ik het DBT weer eens ga bijlezen en misschien weer eens barncammen. Was leuk in de jaren dat ik savonds uren zat te merrie gluren :D .

Nilda lekker weer gemend na het slechte weer, Bianca ook, maar dan op de step én een nieuwe route. Leuk!
Tine, dat zou met een beetje pech een grote slooppartij kunnen worden. Hoop het niet voor je.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:29

Na een week niets doen vanwege het slechte weer en korte griep die ik woensdag kreeg, heb ik gisteren gelukkig een halfuurtje onder de man kunnen rijden. Daarna warm je op, en dat activeert hoestprikkels en hoestbuien, dus was ik weer klaar met rijden :+ . Maar dat geeft niet, Miepje had weer erg haar best gedaan.
Ze is echt geweldig, na een week nauwelijks buiten, 10 minuutjes longeren, opstappen en wegrijden. Eerste galopje gemaakt, gewoon uit het niwts besloot ze op een volte in arbeidsdraf dat galop misschien makkelijker was, dus een mooie volte arbeidsgalop gereden. Ze zit fijn, geen kameel zoals tuigers soms zijn :+
Ik zet voorlopig in op rijden onder de man, dat gaat me momenteel ber af dan koetsen. Hopen dat ik met lesjuf een afspraak kan maken dat zij één keer per week ment, dan leert ze er nog wat van.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:50

Goedemorgen..
Super Gem dat je met haar onder het zadel aan de slag bent !! Lijkt me heerlijk.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:09

Wat gaaf Gem, erg leuk, lijkt me voor jezelf zo heerlijk dat je lekker alleen met haar bezig kan zijn, goed voor de binding :+:

Hoop dat je een goede start van je week hebt gehad Tine, zo te horen wel een heerlijke vakantie. En die vloeren... dat is killing. We hebben bij ons vorige huis jarenlang ellende gehad met het dak en lekkage, ik werd er op een gegeven moment helemaal neurotisch van, hoorde overal druppen... (en het is nooit echt opgelost, huidige eigenaar heeft het ook nog... had daar te maken met aangrenzend pand wat afwatering niet goed had...).

Hier veel belangstelling voor Fred, maar goed toen met Hero heb ik er 1.5 jaar over gedaan voordat die een in mijn ogen passende baas had dus we zien wel }:0

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:52

Tine sterkte met de vloeren hoop dat er een goede oplossing is.

Gem lekker met Miepje aan de gang, fijn dat ze zo koel is.

VHU Fred is in, je vind vast een goed baasje.

Belker een brave hond.

Baudyh wisselingen op stal en in blijde veulen verwachting.

Biancacoo lekker gestept.

Nilda moest weer even wennen met enkelspan.

Hier ook altijd even nadenken met het tuig in enkel of tweespan.
Ik ben zo actief geweest met dat mooie weer, mennen met het span, rijden op haf, veel buiten werk, dat ik s'avonds te moe was om te reageren. Met andere woorden Voorjaar :D
Zo het is nu droog, dus gauw pony's voeren, moest vanochtend wel lachen, omdat het had gevroren kregen ze geen randje gras ze keken zo sip, maar Pep de slimmerd ging naar de hooibakken toe en Eef keek echt van, waar ga jij naartoe, o daar is eten, gauw erachteraan samen met haf.