ervaring zadelmarkt.nl tuig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

ervaring zadelmarkt.nl tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 18:20


romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:21

Als je een nadenkt weet Je dat dit tuig niet goed KAN zijn voor die prijs. En acht niet met rommel gaan mennen, veel te gevaarlijk!
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 30-08-15 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:22

Geen ervaring met dit specifieke tuig, wel met zadels en hoofdstellen van deze firma.
Alle waarde naar zijn geld,maar voor karton vond ik het best duur....

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: ervaring zadelmarkt.nl tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:23

Het schijnt erg slecht te zijn. Diverse topics op bokt hebben al bewezen dat het tuig van slechte kwaliteit is.
Ik meen dat een bokker een zadel van Zadelmarkt helemaal uit elkaar gehaald heeft en haar verslag hiervan op bokt heeft gezet.

Persoonlijk geen ervaring met Zadelmarkt tuig, maar na het lezen van zoveel slechte recenties ga ik hier geen tuig bestellen :)

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 18:23

romyloverrr schreef:
Als je een nadenkt weet Je dat dit tuig niet goed KAN zijn voor die prijs. En acht niet met rommel gaan mennen, veel te gevaarlijk!


Ik vroeg het me af omdat het staat dat het eerst veel duurder was maar kwam net tegen dat het al een aantal jaar zo goedkoop is, ik vertrouwde het daarom niet zo.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:24

Hier zijn ontelbare topic al over op Bokt.
Dus typ zadelmarkt zadel in en je vind alle antwoorden.

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 18:25

Coconut schreef:
Het schijnt erg slecht te zijn. Diverse topics op bokt hebben al bewezen dat het tuig van slechte kwaliteit is.
Ik meen dat een bokker een zadel van Zadelmarkt helemaal uit elkaar gehaald heeft en haar verslag hiervan op bokt heeft gezet.

Persoonlijk geen ervaring met Zadelmarkt tuig, maar na het lezen van zoveel slechte recenties ga ik hier geen tuig bestellen :)


Okee dat wist ik niet kon er niks over vinden heb je toevallig een linkje?
Dat word maar zoeken naar een beter tuig 2de hands. Of sparen maar :)

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:29

Zadelmarkt is nu veel beter dan dat het vroeger was. Eigenaresse en zadelpasser hebben mij toen heel goed geholpen met het juiste zadel. Heb er zelf ook een zadel weg en ben daar na 3 jaar nog steeds tevreden over. Paard loopt er goed onder.

Over elke ruitersportzaak is wel wat te zeggen. Zou zeggen ga er kijken en neem dan je beslissing.

Hoe vaak hoor je wel niet slechte verhalen over dure zadels en tuigen. Net zoveel als over die van zadelmarkt. En misschien zelfs nog wel meer.

Zie net dat dit tuig anders ongeveer 200 euro kost, maar nu 99 euro. Dat soort prijzen voor goedkope tuigen heb je ook in andere ruitersportzaken.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 30-08-15 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:30


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:30

Feit blijft dat je voor een dergelijke prijs geen goed tuig kán maken. De kosten van het leer, de arbeid, het beslag....

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:31

LadyMadonna schreef:
Feit blijft dat je voor een dergelijke prijs geen goed tuig kán maken. De kosten van het leer, de arbeid, het beslag....


Merk kost het meeste geld, maar dat willen velen niet zien. Die gaan liever voor een merkzadel, want dat zal wel goed zijn.

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Re: ervaring zadelmarkt.nl tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 18:34

Maar zou het nou wel of geen goed tuig zijn heeft iemand er zelf ervaringingen mee? Die weten het namelijk het beste. Ik zou evt kunnen kijken en anders terug sturen.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:36

FriesWytske schreef:
LadyMadonna schreef:
Feit blijft dat je voor een dergelijke prijs geen goed tuig kán maken. De kosten van het leer, de arbeid, het beslag....


Merk kost het meeste geld, maar dat willen velen niet zien. Die gaan liever voor een merkzadel, want dat zal wel goed zijn.

Het heeft niks met merk te maken, bij mijn pony zat een hoofdstel van star, dat ziet er na 1.5 jaar uit of het 10 jaar oud is.
Het kan hewoon niet goed zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: ervaring zadelmarkt.nl tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:52

Mwah, ik had een clevertuig van uit m'n hoofd 225 euro.
Gewoon een goed, degelijk tuig :j

Daarnaast een showtuig van bijna 100 jaar oud, geen merk op te ontdekken,maar geen enkel scheurtje

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:27

Ik heb het tuig momenteel voor mijn shet, tot nu toe nog geen problemen ondervonden hoor, erg soepel. Het is natuurlijk geen echt leer voor die prijs. Ik zelf wil nu wel gaan sparen voor een echt leren tuig, omdat ik nu meer dan een keer in de week men met onze shet, en verzekerd wil zijn van een sterk tuigje.

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 19:32

Ann_Pam schreef:
Ik heb het tuig momenteel voor mijn shet, tot nu toe nog geen problemen ondervonden hoor, erg soepel. Het is natuurlijk geen echt leer voor die prijs. Ik zelf wil nu wel gaan sparen voor een echt leren tuig, omdat ik nu meer dan een keer in de week men met onze shet, en verzekerd wil zijn van een sterk tuigje.

oke dankjewel voor je reactie, voor mij is het tuig om te beleren en 1-2 keer per week te mennen, is voor mijn verzorgshet.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: ervaring zadelmarkt.nl tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:56

ik heb het tuig ook gehad helaas had ik wat problemen met de maat bij mijn A welsh daarom heb ik het verkocht en een 2de hands Ideal tuig gekocht maar het is een prima tuigje hoor wel echt goed op maat laten maken door iemand en goed onderhouden kan je der best een tijd mee vooruit :)

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: ervaring zadelmarkt.nl tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:04

Wij hebben er een aantal jaren een dubbelspantuig gekocht, niet de goedkoopste versie trouwens, maar was een prima tuig. Heeft jaren dienst gedaan en daarna nog weer verder doorverkocht.
Ik denk dat het voor het doel waar voor jij het wilt gebruiken het best geschikt is, wel goed op de maat letten. Desnoods pony meenemen voor het passen. Wij gebruikten ook wel een touwtje voor de maat, borst opmeten, knoop in het touwtje, vanaf de schoft naar beneden en het hoofd, want de pasmaten is altijd een probleem met zulke tuigjes.

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: ervaring zadelmarkt.nl tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:27

Ik heb het tuig ook voor mijn mini,
Het hoofdstel is qua model erg smal maar ik heb de oogkleppen eraf gesneden en nu zit het prima, verder een prima tuigje om te beleren en wat licht werk mee te doen.