[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:07

Dat had ik inderdaad ook gezien. Ik vroeg me dat inderdaad ook al af.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:49

Ik heb Vincent om de routebeschrijving gevraagd. Mijn man wil het wel even digitaliseren naar een GPX-bestand. Dan kost het niets en kunnen alle liefhebbers het bestand gratis ontvangen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:54

Ik had een gpx bestand maar de route blijkt anders te zijn als vorig jaar (ik heb alle wedstrijden in afstandmeten.nl staan. Je kan zoeken op wedstrijdnaam of op auteur napie) volgens vincent. Ik heb hem gevraagd voor groompunten maar ik ben bang dat ik weer dezelfde antwoord krijg als vorig jaar:er zijn geen groompunten. Je mag overal groomen. Ik had toen een heel mooi groompunt gevonden op 16 km. Mijn vriend gaat mee en die kan niet zo makkelijk op een kaart een punt vinden. Die bereid ik altijd voor in de navigatie

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:59

Ik wordt nog rijk als ik voor alle bestanden 15 euro ga vragen :)) , wat een onzin!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:37

Ik denk dat hij bedoeld dat hij je mogelijk misschien voor 15 euro een gps apparaat wil verhuren maar dan zou er toch ergens een gps moeten zijn.
We mogen niet teveel klagen. Hij doet zijn best maar het is denk ik een beetje een digibeet. Ik zal hem voor volgend jaar aanbieden hem te helpen met een net programmaboekje en route. Waar is de technisch afgevaardigde tegenwoordig. Normaal moet alles eigenlijk aan bepaalde richtlijnen voldoen

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:26

Ik heb bij Jos geinformeerd (die is tenslotte de TA daar). Die € 15,00 is volgens hem incl zo’n gps apparaat.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:30

Ik heb bericht terug van Vincent: hij stuurt mij de route zodra hij die heeft. Wij maken er dan een GPX-bestand van wat verspreid kan worden onder de deelnemers.

Ik vind het niet zo erg als de organisatie niet helemaal perfect is. Ben heel blij dat Vincent die mendurance überhaupt wil organiseren!

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:06

Blijft harich op 8 sept staan? Want op 7 en 8 sept zijn ook de Nederlandse kampioenschappen smw op hetzelfde terrein.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:44

Mee eens Marja. Het is het tweede jaar en al doende leer je. Ik merkte vorig jaar dat Vincent ook erg uit ging van zijn eigen ervaring. Groom onderweg om te koelen heeft hij nog nooot geen gebruik van gemaakt. Gezien ik zonder groom rij en het een wedstrijd in juni is vind ik het toch wel erg prettig. Al is het alleen om het feit dat je even aanspraak heb onderweg.
Heel veel zin in de rit. Het is daar zo mooi rijden en een mooie afstand voor klasse 2. Vanavond laatste training gedaan. Morgen maar weer eens scheren.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:53

Ik heb de gpx in Wikiloc gezet

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:18

Vincent heeft toch zelf een GPX aangeleverd. Da's mooi, hebben wij er geen werk aan.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:24

Vanavond een heerlijk rondje van ca. 23 km gemend. Dat is toch wel een groot voordeel van dit seizoen, dat je echt nog wat aan de avonden hebt.

Het weer was lekker fris en er was geen daas te bekennen. Coldy heeft heerlijk gelopen met een gemiddeld tempo van 12,5 km/uur en ze kwam nauwelijks bezweet thuis.

Donderdag nog een kleiner rondje, vooral om de spieren nog even los te maken. En dan zijn we klaar voor Laag Soeren zaterdag.

Ik heb er zin in!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:25

Ik heb Nick maar weer een gedeelte geschoren. Hij hoeft niks meer te doen deze week

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:27

Nick heeft gisteren helaas een C op de lokomotie gekregen in de vetgate. We zijn al gestart met een B net als op de vorige wedstrijd. Echt kreupel vind de dierenarts hem niet maar ze vond dat hij rechtsachter niet zuiver loopt. Op de vorige wedstrijd vond de dierenarts hem alleen kort lopen, in zijn geheel dus. Ook vond ze op de voorkeuring dat er een onregelmatigheid in zijn hart te horen is. Metabool was hij prima op de vetgate en ik was ook heel tevreden over hoe hij heeft gelopen. Goed geplast, gegeten en gedronken.

Het moeilijke is dan ook dat ik de onregelmatigheid niet merk of voel. Hij laat ook niks merken wat betreft pijn gezien zijn hartslagwaardes. Ze gaf aan dat het niet normaal is dat hij bij stilstand direkt een been op rust zet. Dit doet hij dus al zo lang ik kan herinderen. Vroeger tijdens dressuurwedstrijden al want dan moest ik hem altijd even aantikken om hem voerkant te laten stilstaan. Ik heb totaal geen ervaringen met beenproblemen en kreupelheid.
In ieder geval geef ik hem nu weiderust en ga volgende week hem laten beoordelen in de kliniek (gezien de zware parcours wil ik er zeker van zijn dat eventuele spierpijn niet aan de orde is) en advies vragen mbt zijn sportcarriere

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:54

Vandaag zag ik het ook. Hij loopt inderdaad niet goed achter. Voel me zo schuldig

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:29

Misschien eens een foto laten maken zodat je weet wat het probleem is. Voor dat je hem stuk rijd zou zonde zijn. Weide rust prima maar je moet ook weten wat het probleem is zodat je daar een aangepast weiderust en termijn aan vast kunt knopen. Dan zal hij toch al langer probleempje gehad hebben jammer. Heel veel succes

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:41

Welke dierenarts had je?
Vervelend hoor. Verstandig om naar de kliniek te gaan. Kan nooit kwaad.
Hij staat wel rondom op beslag/hoefbescherming?

Heb vorige week weer paarden zien voordraven de tranen schieten je in de ogen. Zo ontzettend gevoelig maar aan vier benen dus wel rad. Als een voet minder zeer zou doen zouden ze kreupel lopen...

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:08

Hij staat rondom beslag. In Laag Soeren zou je ook niet zonder kunnen. Daar zijn ze dol op stenen door de paden te gooien. Wat een parcours. Wel heel mooi. Had het niet willen missen. En de pony genoot ook enorm. Ik hoorde dat de tweede ronde nog zwaarder was dus sowieso blij dat we die niet gedaan hebben.
Vandaag gefilmt. Vandeweek zet ik hem weer op de film en dan volgende week naar de kliniek. Foto, echo het kan me allemaal niet schelen als ik maar weet waar ik aan toe ben. Langzaamaan ga ik Hero ook weer verder oppakken.
PS voor onderzoek op de kliniek:ijzers erop of eraf? Ik heb ze na Barchem laten vernieuwen

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:38

Napie schreef:
Hij staat rondom beslag. In Laag Soeren zou je ook niet zonder kunnen. Daar zijn ze dol op stenen door de paden te gooien. Wat een parcours. Wel heel mooi. Had het niet willen missen. En de pony genoot ook enorm. Ik hoorde dat de tweede ronde nog zwaarder was dus sowieso blij dat we die niet gedaan hebben.
Vandaag gefilmt. Vandeweek zet ik hem weer op de film en dan volgende week naar de kliniek. Foto, echo het kan me allemaal niet schelen als ik maar weet waar ik aan toe ben. Langzaamaan ga ik Hero ook weer verder oppakken.
PS voor onderzoek op de kliniek:ijzers erop of eraf? Ik heb ze na Barchem laten vernieuwen

Zou effe bellen met hun wat ze willen met het beslag

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:22

Wat was er met Hero? Waarom rijd je daar niet (meer) mee?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:09

In principe is er niks met Hero maar toen ik op enkelspan over ging moest ik een keuze maken met wie ik wedstrijden wou blijven rijden gezien ik er maar 1 volledig in training kan houden met de tijd die ik heb om te rijden. Nick is de jongste en het meeste voorwaarts dus is daar de keuze op gevallen. Hero loopt ip nog prima voor de wagen maar als een echte recreatiepony. Het hoeft allemaal niet zo hard meer. Ik kan hem wel weer in training zetten maar volgend seizoen wordt hij ook alweer 26. Voor Etten Leur is het te kort dag om hem te starten. Zou hij sowieso op ijzers moeten

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:29

Ik ken het terrein in LS, vandaar ook mijn vraag. Kon me bij jou ook niet voorstellen dat je op blote voeten ging.

Zelf zou ik het beslag er onder laten, als hij altijd zo loopt zou ik zeker het zo laten. Als je hem ineens op blote voeten zet grote kans dat hij gevoelig is/wordt en dat komt het beeld dat je kan krijgen niet ten goede. Mocht er een ijzer af moeten voor het één of ander dan kan de smid op de kliniek dit ook wel doen voor je. Waar ga je heen?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:09

Ik ben wel zo een gek die blootsvoets rijd, heb eerst met schoenen hele tijd gereden tot ze nieuwe gaiters nodig hadden.van nieuwmodel krijgen ze wondjes. Dus nu gewoon overal blootsvoets

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:27

Ik heb de eerste 6 jaar met het span ook zonder ijzers gedaan zelfs de klasse 3 in Renkum welke een soortgelijke bodem heeft als Laag Soeren. Ik had toen nog een fijn trainingsgebied zonder veel verharding. Hier in brabant ook veel puinpaden dus ijzers zijn voor de training nog geen overbodige luxe.

Ik moet nog een kliniek uitzoeken hier in Brabant. Kom nooit bij de vee arts. Maar.ik heb al tips gehad

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:16

Vanavond mijn oldtimer maar van stal gehaald. 10 km in een uur gereden. Mogen nog wel wat vetjes af. Kijken of ik die nog klaar krijg voor een hele rustige impulsklasse.