[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:28

keona schreef:
Napie schreef:
De groom mag ingrijpen wanneer een groom in hoort te grijpen. Daarnaast is de groom vaak nodig bij oversteken en hekken en mag de groom het paard vast houden bij de keuring.
Zie hulp van derde en de rol van de groom als bij de dressuur. Ook dan mag de groom in de ring niet naast het paard gaan staan bij bijvoorbeeld het groeten. Dat is in het algemeen reglement hulp van derde

Nou dan begin maar met discwalificeren van heel wat mensen heb datnog nooit gehoord en vergelijken met dressuur slaat nergens op


Zoals ik zei is dat algemeen wedstrijdreglement mennen en daar valt dressuur ook onder dus vandaar dat ik de vergelijking maak. Een jury kan niet overal in het veld controleren wat er gebeurt maar zo vlak voor de finish ziet hij wel en kan dit aangerekend worden als hulp van derden. Ik heb het niet verzonnen.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:24

Vanmiddag mail ontvangen van de organisatoren van Harich dat de wedstrijd op 6 oktober niet doorgaat wegens onvoldoende aanmeldingen. De uiterste inschrijfdatum is nog niet eens verstreken, maar deze beslissing is al genomen.

Het gestelde minimum van 20 deelnemers was denk ik voor mendurance sowieso al erg ambitieus. Maar in dit geval zeker gezien het feit dat de informatie over deze wedstrijd zo laat pas beschikbaar kwam.

Jammer!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:16

Ik heb jaren geprobeerd met deze club mensen de wedstrijd te organiseren en weet gewoon hoe snel de handdoek door hun in de ring wordt gegooit. Het zijn nogal types die verwachten dat hulp en middelen aan komt waaien en als dat niet lukt dat ligt dat aan iedereen behalve aan hun. Jammer.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:21

Als vereniging gaan we hier zeker nog over in gesprek met hun.
Ook wij vonden het erg ambitieus om voor een minimum van 20 deelnemers te gaan.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:44

20 is veel. Zeker als er pas 2 weken van te voren goede informatie komt.
Zonde, het is voor mij de enige op acceptabele afstand.

Nu die dag maar vaardigheid starten.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:19

Hier net als Dennis voor de vaardigheid gekozen maar is inderdaad jammer.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:23

Hadden jullie twee zich wel ingeschreven dan?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:34

Nee ik niet, omdat ik vorige week hoorde dat ze nog lang niet in de buurt van 20 deelnemers zaten en niet het risico wilde lopen dat ik de vaardigheid wedstrijd ook zou missen (die indoors zijn ook schaars in deze regio).
Laatst bijgewerkt door Sharani op 27-09-18 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:51

Ik heb gevraagd hoe groot de kans was dat het door zou gaan. Toen kreeg ik antwoord dat die kans heel klein was omdat ze er toen nog maar 6 van de 20 hadden. Bij twijfel had ik direct ingeschreven, nu bij onmogelijke missie niet.
Toen al wel ook met het secretariaat van de vaardigheidswedstrijd contact gehad, die hadden het ook willen aflassen ivm te kort deelname (die hadden van de week ook maar 10 combinaties, waarvan ik er nu al 2 ben).

Ik denk het gewoon op tijd melden wanneer de wedstrijd is met verdere details en hem gewoon door laten gaan, ook als het niet kostendekkend is kan zorgen dat het de jaren daarna gaat groeien.
Laat de route desnoods de week na een samengestelde wedstrijd over de zelfde route gaan (maar dan zonder hindernissen). Dat scheelt gewoon in werk van het uitzetten van een route of denk ik nu veel te simpel? (ook op andere locaties zou dit misschien een idee zijn denk ik, wedstrijden hier in de buurt zijn dan alleen niet leuk, dit is alles asfalt)

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:44

Deze punten neem ik mee naar het overleg Dennis en Sharani.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:28

Dat is wel een raar fenomeen: niet aanmelden omdat er te weinig aanmeldingen zullen zijn... waardoor er dus nog minder aanmeldingen zijn.
Als iedereen dat zo doet zullen er niet snel genoeg aanmeldingen zijn. :-(

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:35

Het is dat ik 6 oktober al bacheloruitreiking heb, anders had ik graag hc klasse 1 willen starten.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:36

Ik heb geïnformeerd hoe veel deelnemers er waren om de kans in te schatten of het door ging. Als ik ingeschreven had en had wat ander willen inschrijven toen het niet door ging had ik volgende nergens kunnen rijden ivm beide te kort deelname.

Hadden ze er bijna geweest had ik ingeschreven, maar op dat moment werd al aangegeven dat het hopeloos zou zijn.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:06

MarjaR schreef:
Dat is wel een raar fenomeen: niet aanmelden omdat er te weinig aanmeldingen zullen zijn... waardoor er dus nog minder aanmeldingen zijn.
Als iedereen dat zo doet zullen er niet snel genoeg aanmeldingen zijn. :-(


Zoals Dennis ook al zei, er werd aangegeven dat ze er nog lang niet waren om genoeg deelnemers te krijgen. En dat de vaardigheidswedstrijd ook overwoog de wedstrijd te annuleren, maar daar waren de inschrijvingen van ons wel bepalend om het door te laten gaan.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 02:23

MarjaR schreef:
Dat is wel een raar fenomeen: niet aanmelden omdat er te weinig aanmeldingen zullen zijn... waardoor er dus nog minder aanmeldingen zijn.
Als iedereen dat zo doet zullen er niet snel genoeg aanmeldingen zijn. :-(


Voor mij is deze wedstrijd best ver weg (vanuit midden Nl). Als ik deze wedstrijd had willen rijden dan had ik er een weekendje weg van gemaakt. De dag voor de wedstrijd mijn pony brengen en de dag na de wedstrijd haar weer naar huis brengen.
Ik maak dan extra kosten voor de overnachting van de pony en van mij.

Als de wedstrijd zeker weten doorgaat dan had ik mij best in willen schrijven en een mini-vakantie willen boeken. Maar, dat doe ik niet als de wedstrijd enkel doorgaat bij een minimaal aantal deelnemers van 20. Dan is het voor mij een te groot risico dat de wedstrijd niet doorgaat.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:43

sakvis schreef:
MarjaR schreef:
Dat is wel een raar fenomeen: niet aanmelden omdat er te weinig aanmeldingen zullen zijn... waardoor er dus nog minder aanmeldingen zijn.
Als iedereen dat zo doet zullen er niet snel genoeg aanmeldingen zijn. :-(


Voor mij is deze wedstrijd best ver weg (vanuit midden Nl). Als ik deze wedstrijd had willen rijden dan had ik er een weekendje weg van gemaakt. De dag voor de wedstrijd mijn pony brengen en de dag na de wedstrijd haar weer naar huis brengen.
Ik maak dan extra kosten voor de overnachting van de pony en van mij.

Als de wedstrijd zeker weten doorgaat dan had ik mij best in willen schrijven en een mini-vakantie willen boeken. Maar, dat doe ik niet als de wedstrijd enkel doorgaat bij een minimaal aantal deelnemers van 20. Dan is het voor mij een te groot risico dat de wedstrijd niet doorgaat.

Te groot risico, je weet het zeker geloof dat nog nooit ergens 20 aanspanningen gestart zijn

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:55

Ja hoor. Toen ik de mendurance Drents Friese Wold organiseerde had ik altijd meer als 20 deelnemers. Ik deelde flyers uit, benaderde mensen persoonlijk, had facebook reklame, een website,schreef verenigingen aan. Daarnaast kon ik de kosten ook delen door voor ruiters in de middag de route aan te bieden voor een rekreatietocht incl lunch. Het grootste aantal starts mendurance was 29. Dan zat de dag ook al behoorlijk vol en dat gaf eigenlijk op sommige plekken drukte op de route en bij de keuring. Dat was eigenlijk al teveel aan deelname. Het is mogelijk. Maar wat ik ook heel vaak heb gezien was dat in de week na de wedstrijd ik vaak berichtjes kreeg met: had ik het geweten dan had ik willen starten. Sommige mensen hebben voornamrlijk de intentie maar daadwerkelijk gaan starten is soms nog een drempel te hoog.
Ik geloof in deze organisatie niet dat er echt de moeite is genomen om de wedstrijd een kans te geven. Sommige organisaties hebben ook de intentie om te organiseren maar als puntje bij paaltje komt.... Ze waren mijn mede organisator in het Drents Friese Wold maar in 8 jaar tijd heb ik weinig imput migen ontvangen.
Met andere woorden....het ligt misschien ook niet aan de deelnemers

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:06

29 deelnemers in de mendurance :wow:, dat is echt wel gaaf.

Maaruh, genoeg over 2018. Plan dat organisatoren overleg maar vast.... op naar 2019.
Verder mag ik nog niks verklappen :x

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:41

Organisatorenoverleg vindt plaats op 4 november. Heb je mail over gehad ;)
Locatie volgt nog.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:47

Organisatoren of leden vergadering?

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:10

.... hmmm, heb wat gemist dan, zal vanavond nog eens gaan kijken. Iets met nog in vakantiemood :Y)

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:54

Napie schreef:
Organisatoren of leden vergadering?


Beide op dezelfde dag, zal vast aansluitend zijn. :)

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:07

Alles op 1 dag inderdaad. We zijn nog een tijdsplanning aan het maken.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:41

Dat waren mooie mendurance wedstrijden in het Drents Friese woud. Die mis ik nog steeds Napie!
Maar rij zelf ook al jaren geen mendurance meer
Vroeger was het aantal deelnemers ook al een probleem en nog steeds lees ik. Jammer maar er is gewoon geen animo voor. De meeste mensen die alles voor elkaar hebben kwa vervoer en/of groots gaan toch voor de andere menwedstrijden denk ik

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:54

Ik zou heel graag hc willen starten als het ooit eens in het Drents Friese woud is. Maar mijn snelheid ligt gemiddeld toch denk ik te laag, al was meneer vandaag vlug met een ritje rond de 20 km en 9 km/h. Ik ben zelf niet zo'n dressuurmiep en zeg maar echt meer van de buitenritten, dus ik zou dit juist leuk vinden.