[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 05:21

L_Rivaldo schreef:
Ik denk dat het voor ons niet haalbaar is(afstand en vrij krijgen van mijn werk) toch ben ik eigenlijk nieuwsgierig. Zijn er overnachting mogelijkheden al is het maar met een tentje in echten?


Ja, is geen probleem. Ze hebben voor de paarden nog 3 stallen te huur of even een paddock maken naast je tent.

Luister naar de ogen van je paard


Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:02

Als ik eindelijk een startkaart heb kan ik mij gaan inschrijven voor de wedstrijd van Echten, nog even geduld -O- :o Is voor ons ook een flinke rit.. dus wordt net als Waalwijk erg vroeg opstaan haha!

★ Silvester ★ Hij is mijn wereld The beat in my heart
JenkinsStyle Photography & Design

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:05

Jenkins schreef:
Als ik eindelijk een startkaart heb kan ik mij gaan inschrijven voor de wedstrijd van Echten, nog even geduld -O- :o Is voor ons ook een flinke rit.. dus wordt net als Waalwijk erg vroeg opstaan haha!


Super! En heerlijk toch, midden in de nacht opstaan :) Maar je kan er overnachten he.

Luister naar de ogen van je paard

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:29

Ik heb vandaag de shetten mendurance gereden, met Deedee in het enkelspan.
Ze vond de eerste 1,5 km dat we wat vergeten waren, zo alleen het bos in :') . Geen groepje, geen Ebje naast haar. Dus slingerend het bos in.
Tot het kwartje viel, toen heeft ze in 1 strak tempo de rest van de 25 km uit gelopen. Ik ben een heel eind met iemand op gereden die altijd veel km maakt en tempo kan rijden. Maar moest dressuur Deedee nog echt wat tegen houden hier en daar.
We kwamen terug in ongeveer 2 uur, 12,9km/h gemiddeld! Zo snel had ik echt nooit verwacht! Maar ze liep echt zo fijn en makkelijk.
Goed voor een 1e prijs.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:35

Wat super leuk, gefeliciteerd!

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:41

Gefeliciteerd! Dat is zeker een top tempo!

★ Silvester ★ Hij is mijn wereld The beat in my heart
JenkinsStyle Photography & Design

Jorex

Berichten: 9923
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:09

Gefeliciteerd! Hier ga ik het maar gewoon proberen de 21 km van Echten dit jaar. Mijn vaste chauffeur kan ook, dus die gaat mee voor mijn zenuwen. Dit was ons rondje en tempo gisteren. :oo
Afbeelding
Pony was een beetje hyper. Heb wel onderweg een pauze gehad van een uur bij kennissen op 15 km. Zo grappig hoe de pony dan een uur braaf tussen de spelende kinderen staat te grazen en voor de sulky vertrekt ie vervolgens zo ongeveer weer in galop. Hij had geloof ik de wind in zijn kop. _O-

Alex en Jorie <3

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:35

Dennis schreef:
Ik heb vandaag de shetten mendurance gereden, met Deedee in het enkelspan.
Ze vond de eerste 1,5 km dat we wat vergeten waren, zo alleen het bos in :') . Geen groepje, geen Ebje naast haar. Dus slingerend het bos in.
Tot het kwartje viel, toen heeft ze in 1 strak tempo de rest van de 25 km uit gelopen. Ik ben een heel eind met iemand op gereden die altijd veel km maakt en tempo kan rijden. Maar moest dressuur Deedee nog echt wat tegen houden hier en daar.
We kwamen terug in ongeveer 2 uur, 12,9km/h gemiddeld! Zo snel had ik echt nooit verwacht! Maar ze liep echt zo fijn en makkelijk.
Goed voor een 1e prijs.


Gefeliciteerd, top gereden!

Luister naar de ogen van je paard

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:38

Jorex schreef:
Gefeliciteerd! Hier ga ik het maar gewoon proberen de 21 km van Echten dit jaar. Mijn vaste chauffeur kan ook, dus die gaat mee voor mijn zenuwen. Dit was ons rondje en tempo gisteren. :oo
[ [url=m/fiz3S7.png]Afbeelding[/url] ]
Pony was een beetje hyper. Heb wel onderweg een pauze gehad van een uur bij kennissen op 15 km. Zo grappig hoe de pony dan een uur braaf tussen de spelende kinderen staat te grazen en voor de sulky vertrekt ie vervolgens zo ongeveer weer in galop. Hij had geloof ik de wind in zijn kop. _O-


Klinkt goed allemaal en super dat je meedoet in Echten!

Luister naar de ogen van je paard

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 06:42

Goed gereden top

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:35

En voor de mendurance in Echten, daar komt een impulse rit van 21 km bij.
Dus op een rij: Impulse 21 km en 28 km.
klasse 1 28 km.
klasse 2 48 km.

Luister naar de ogen van je paard

Jorex

Berichten: 9923
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:51

Ik ben nu even dat formulier aan het invullen, maar ik heb het paspoort niet hier liggen, want ik gok dat ze met transponder bij het paard het chipnummer bedoelen. En is datum de datum van de wedstrijd of de datum van het invullen?

Alex en Jorie <3

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:57

Jorex schreef:
Ik ben nu even dat formulier aan het invullen, maar ik heb het paspoort niet hier liggen, want ik gok dat ze met transponder bij het paard het chipnummer bedoelen. En is datum de datum van de wedstrijd of de datum van het invullen?


Transponder nr is inderdaad chipnummer wat in je paspoort staat. En bij datum de datum van de wedstrijd.

Luister naar de ogen van je paard

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:38

Ook ingeschreven voor Echten, was even een gedoe omdat ik geen Words op mijn laptop heb staan. Vind het best spannend om aan een echte mendurance mee te doen, maar wel zin in.

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:16

Sharani schreef:
Ook ingeschreven voor Echten, was even een gedoe omdat ik geen Words op mijn laptop heb staan. Vind het best spannend om aan een echte mendurance mee te doen, maar wel zin in.


Super leuk dat je erbij bent!

Luister naar de ogen van je paard

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:41

Hier nog menners die mee willen doen met de mendurance wedstrijd in Echten op 25 september? Overnachten op terrein mogelijk, wel even aangeven.

Luister naar de ogen van je paard

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:22

Kiem, hoe is de ondergrond van de route in Echten?
Coldy loopt blootsvoets prima op zand en hard, maar niet op losse steentjes. Heeft ze haar hoefschoenen nodig voor Echten?

Coldy (fjord, merrie, 2006), Lente (shetlander, merrie, ca. 2006)

Jorex

Berichten: 9923
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:40

Ik vroeg me ook nog af of mennen zonder oogkleppen en met vliegenmasker oké is? Alex wordt echt een soort headshaker zonder zijn masker. Zelfs gisteravond in de binnenarena nog, was het toen vergeten mee te nemen. Ik heb het reglement doorgelezen maar daar staat daar niks over in.

Alex en Jorie <3

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:40

MarjaR schreef:
Kiem, hoe is de ondergrond van de route in Echten?
Coldy loopt blootsvoets prima op zand en hard, maar niet op losse steentjes. Heeft ze haar hoefschoenen nodig voor Echten?


Hoi, er zit 1.5 km asfalt in de route, verder enkel harde zandpaden. En een stuk van 50 mtr met kinderhandjes en iets grind. Denk dat het prima te doen is zonder.

Luister naar de ogen van je paard

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:42

Jorex schreef:
Ik vroeg me ook nog af of mennen zonder oogkleppen en met vliegenmasker oké is? Alex wordt echt een soort headshaker zonder zijn masker. Zelfs gisteravond in de binnenarena nog, was het toen vergeten mee te nemen. Ik heb het reglement doorgelezen maar daar staat daar niks over in.


We hebben over half uur afspraak op wedstrijd locatie, zal het even aan het jurylid van de KNHS voorleggen. Hoor je het zo.

Luister naar de ogen van je paard

Jorex

Berichten: 9923
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:50

Ik ga zonder de schoenen, we zijn al eens op een rit een schoen verloren, dus neem het risico niet. Oké, normaal zouden muggen en vliegen geen probleem meer zijn in deze maand, maar het is nog verrassend warm.

Alex en Jorie <3

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:44

Jorex schreef:
Ik vroeg me ook nog af of mennen zonder oogkleppen en met vliegenmasker oké is? Alex wordt echt een soort headshaker zonder zijn masker. Zelfs gisteravond in de binnenarena nog, was het toen vergeten mee te nemen. Ik heb het reglement doorgelezen maar daar staat daar niks over in.

Ik heb nog nooit gemend met oogkleppen dus ook niet op de wedstrijden bij de mendurance

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:15

Ik heb ook wel eens gestart met vliegenmasker. Geen probleem hoor.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:55

Zonder oogkleppen kan nooit een probleem zijn, dat is altijd gewoon toegestaan. Vliegenmasker zou ik niet durven zeggen.

Vorig jaar hebben die van mij het probleemloos op blote voeten gedaan. Dus als de route soort gelijk is moet dat prima kunnen.

Net ff lekker rondje om gedaan. Morgen mogen de pony's koersen op Alkmaar. Vorige week liepen ze een dressuur wedstrijd. Lekker veelzijdig dus :) .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 16:27

Jorex schreef:
Ik vroeg me ook nog af of mennen zonder oogkleppen en met vliegenmasker oké is? Alex wordt echt een soort headshaker zonder zijn masker. Zelfs gisteravond in de binnenarena nog, was het toen vergeten mee te nemen. Ik heb het reglement doorgelezen maar daar staat daar niks over in.


Is toegestaan. Geen probleem

Luister naar de ogen van je paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers