[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:35

Hilary schreef:
Ysselsteyn hè. Limburg. Niet IJsselstein, Utrecht.


Ja, stom, verkeerd geschreven!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:21

Harich gaat niet door ivm het afbranden van manege Gaasterland

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:05

Harich gaat zeer waarschijnlijk wel door. Vanaf 1 juni worden de activiteiten weer rustig opgepakt. Wel kan het zijn dat de datum naar oktober gaat.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:06

QuintaenJojo schreef:
Psydoxy schreef:


Someren wordt dit jaar totaal anders :D
Als alles door de KNHS keuringscommissie komt worden de afstanden 26 - 25 en 25 km.
Dus 76 km in 3 dagen en gezellig kamperen met je paard naast je tent :Y)


Dit klinkt helemaal geweldig!


Is wel voor klasse 2 en hoger.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:32

Hilary schreef:
Ysselsteyn hè. Limburg. Niet IJsselstein, Utrecht.

Ja lb

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:54

Psydoxy schreef:
L_Rivaldo schreef:
Someren ietsje zwaarder en heb mij laten vertellen laag soeren is mul. De andere zijn nieuw op de kaart.


Someren wordt dit jaar totaal anders :D
Als alles door de KNHS keuringscommissie komt worden de afstanden 26 - 25 en 25 km.
Dus 76 km in 3 dagen en gezellig kamperen met je paard naast je tent :Y)


Leuk leuk, twijfel al even of ik epe (vierdaagse) dit jaar ga rijden wellicht wil ik toch graag weekendjes weg plannen in combinatie met de mendurance wedstrijden. Dus wie het leuk vind?

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:45

Had ook graag meegedaan... Harich is voor ons een goede optie... maar eentje uit mijn span is nog niet helemaal vertrouwd met heel veel aanspanningen om zich heen en een andere omgeving.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:07

Je zou als die het spannend vind kunnen vragen of je als eerste mag starten zodat je niet veel tegen komt of juist als laatste. Dan kan je niet ingehaald worden. Werkt wellicht fijner.

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:17

Dat zou een idee zijn inderdaad. Wist niet dat ze daar rekening mee zouden houden. Dan ga ik er nog even over nadenken

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:26

Als de mogelijkheid er voor is houden ze naar mijn ervaring er altijd rekening mee.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:15

Misschien nog een beetje vroeg, maar de inschrijving voor de mendurance in Barchem op 13 mei a.s. is geopend:

  • rubrieken: klasse 1 en impuls
  • afstand: 26,7 km, waarvan 21,5 km onverhard
  • inschrijfgeld: € 25 per combinatie
  • start-/finish-terrein: Camping de Heksenlaak te Barchem (zij verhuren ook stallen)

Voor meer info, zie https://www.debergmenners.nl/pages/74/Mendurance/

Ik heb er ook een evenement op Facebook voor aangemaakt, zie https://www.facebook.com/events/218417765390936/
Het zou leuk zijn als jullie daar ook evt. je interesse voor deelname zouden willen aangeven.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:12

Ik heb ‘m al wel gedeeld. Zal ‘m morgen nog even koppelen aan de evenementen van Mendurance Nederland.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:11

De eerste (impuls)inschrijving voor Barchem is al binnen. :-)

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:48

Hey allemaal,

Wij gaan komende zondag onze eerste mendurance rijden. Dit doen wij in Ysselsteyn en wij doen mee aan de 20 km (Klasse 1 kort)

Omdat dit voor ons de eerste keer is en alles nog nieuw en een beetje spannend is, heb ik een paar vraagjes waar jullie mij misschien mee kunnen helpen (Heb de organisatie plat gemaild met vragen ;) )

Weten jullie of er in onze klasse een pauze is? Dit kan ik eigenlijk nergens terugvinden..
En hebben jullie nog tips voor ons, iets wat we zeker niet moeten vergeten bijvoorbeeld.


Afbeelding
Dit is de pony waarmee wij meedoen, mijn 6-jarige Amerikaanse Hackney

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:31

Leuk dat je meedoet in Ysselsteyn. Zag je al op de startlijst staan.
Wie neem je mee als groom, gaat Claudia mee?

Er is geen pauze. Dus na de start, rij je de route in 1x uit. Het belangrijkste is genieten en goed naar je pony kijken. Goed finishen is het belangrijkste.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:36

Toffe pony zeg.
Om je vraag te beantwoorden: er is geen pauze. Kort samengevat
Aanmelden. Dan krijg je een hesje en je veterinaire kaart.
Met hesje aan, je vetkaart, paspoort en pony ga je naar de dierenarts voor de voorkeuring.
Bij de voorkeuring wordt de hartslag geteld en je paard wordt betast. Dit vinden niet alle paarden even leuk. Kan je even oefenen. Vooral het kijken in de mond en naar de ogen
Daarna moet je voordraven. Je loopt links van je paard. Paar meter stap, aandraven aan los touw. Einde stop en draaien (daarbij loop je aan de buitenkant van je paard) en weer terug draven
Vervolgens krijg je toestemming om te starten
Optuigen. Iets voor start meld je je bij de start. Houd je veterinaire kaart klaar om in te laten vullen
Vervolgens ga je op pad. Lintjes volgen. Rood recht en wit links. Geel is rechtdoor
Na ongeveer twee uur kom je op de finish. Daar moet je je kaart weer inleveren.
Uitstappen. Traject is een km en je mag daar 15 min over doen
Vervolgens wordt je tijd weer op je kaart geschreven en controleerd de dierenarts de hartslag van je paard
Uitspannen en na de nakeuring. Dit moet binnen drie kwartier na de finish (dus de tijd voor je staptraject)

Ik neem aan dat dit ook allemaal in het programma boekje staat op de site. Ik rij de 29. Heel veel plezier en succes

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:38

Niet vergeten: water van thuis kan soms wenselijk zijn
Eten wat hij graag eet voor aan het einde van de rit
Liever geen droog hooi op de trailer maar wel onbeperkt hooi over de nacht er voor
Paspoort!!!!

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:06

NdV74 schreef:
Leuk dat je meedoet in Ysselsteyn. Zag je al op de startlijst staan.
Wie neem je mee als groom, gaat Claudia mee?


Voor ons de eerste keer, heb er zin in!
Nee, een oud-klasgenootje van mij gaat mee.
Claudia is mijn groom bij de samengestelde wedstrijden

@Napie
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!
Dit staat allemaal in het programmaboekje, maar ik kwam er niet helemaal wijs uit. Nu wel, dankjewel!
We gaan ons best doen en er zeker van genieten

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:07

Welkom!

Ik start in ysselsteyn ook al geeft de startlijst mij niet weer, moet ik nog achteraan.
Ik rijd de 20 km puur omdat we amper echt afstanden hebben getraind en ik dit jaar een stapje terug ga doen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:01

Succes iedereen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:44

Ik heb nog even gekeken naar alle locaties van de wedstrijden.
Harich is de enige die onder de 2 uur rijden zit. Ik wil echt graag, maar blijf het enorm jammer vinden dat het amper haalbaar is.

Teteringen is 170 km, Barchem 198 km, Laag Soeren 167 km, Etten-Leur 181km.
En Harich hemelsbreed 36 km (beetje jammer dat ik bijna 50 km om moet omdat het IJselmeer over zwemmen niet mee valt :') ), daar ben ik ook wel geweest voor een dressuur wedstrijd.

Ik hoop dat Harich met een definitieve datum kan komen zodat ik die vrij kan houden zodat ik die in ieder geval kan rijden. En wel alvast kilometers maken aangezien ik het zonder mijn vaste waarde zal moeten gaan doen en de jeugd in zal moeten gaan zetten.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:53

Dennis schreef:
Ik heb nog even gekeken naar alle locaties van de wedstrijden.
Harich is de enige die onder de 2 uur rijden zit. Ik wil echt graag, maar blijf het enorm jammer vinden dat het amper haalbaar is.

Teteringen is 170 km, Barchem 198 km, Laag Soeren 167 km, Etten-Leur 181km.
En Harich hemelsbreed 36 km (beetje jammer dat ik bijna 50 km om moet omdat het IJselmeer over zwemmen niet mee valt :') ), daar ben ik ook wel geweest voor een dressuur wedstrijd.

Ik hoop dat Harich met een definitieve datum kan komen zodat ik die vrij kan houden zodat ik die in ieder geval kan rijden. En wel alvast kilometers maken aangezien ik het zonder mijn vaste waarde zal moeten gaan doen en de jeugd in zal moeten gaan zetten.


Misschien is verhuizen een optie? ;-)

Of je eigen menvereniging, of een menvereniging dichter in de buurt, motiveren om ook eens een mendurance te organiseren.
Uiteindelijk moet de oplossing toch daar vandaan komen: verenigingen meer verspreid over het land die mendurance als wedstrijdsport op de kaart willen zetten. En dus ook eens een mendurance willen organiseren.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:32

Ik heb hier een klantenkring en een eigen bedrijf met trouwe werknemers ;) . Dus zit toch hier 'vast'.

Een vereniging zoeken om wat te organiseren is wel leuk, maar denk niet dat er veel deelnemers hier heen komen. Er is hier alleen maar asfalt en saaie rechte wegen. We hebben wel een bos(je), 4 heel kilometers ruiterpad.
Ik heb in Wateren echt mijn ogen uit gekeken! Zonder ijzers of schoenen gewoon lekker rond rijden!

Zijn er eisen waar een route aan moet voldoen?
Er word hier in de buurt altijd wel een marathon gehouden, met een wegtraject over het harde. Alleen voor de hindernissen duik je een weiland op.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:15

Dennis schreef:
Ik heb hier een klantenkring en een eigen bedrijf met trouwe werknemers ;) . Dus zit toch hier 'vast'.

Een vereniging zoeken om wat te organiseren is wel leuk, maar denk niet dat er veel deelnemers hier heen komen. Er is hier alleen maar asfalt en saaie rechte wegen. We hebben wel een bos(je), 4 heel kilometers ruiterpad.
Ik heb in Wateren echt mijn ogen uit gekeken! Zonder ijzers of schoenen gewoon lekker rond rijden!

Zijn er eisen waar een route aan moet voldoen?
Er word hier in de buurt altijd wel een marathon gehouden, met een wegtraject over het harde. Alleen voor de hindernissen duik je een weiland op.

Ja moet echt flink percentage onverhard zijn

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:50

Lang geleden dat ik hier gereageerd heb :D
Maar sommige delen van het land zijn zeker lastig om een mendurance te organiseren omdat, zoals Dennis al zegt, er met name polders en asfalt is. Hier in de directe omgeving zou zoiets ook niet kunnen. In een straal van <40 km misschien wel.