Roze marathonwagen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Roze marathonwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 23:15

Het is nog lang niet zo ver voor mijn pony, maar ik ben toch eens aan het rond kijken. Ik wil DOLGRAAG een roze marathonwagen voor mijn Fjord in de toekomst, pony zal rond de 1.45m of hoger worden.. Ik wil eigenlijk een lichte wagen hebben en dus de standaard spoorbreedte van 1.25m, maar ik zie dus geen roze marathonwagens -O-
Zijn deze er überhaupt wel? Of kan je die laten maken/bouwen? Zo ja, waar dan want er zijn echt té veel leveranciers en ik zie door de bomen het bos niet meer :')

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Roze marathonwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:21


JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:49

Er was/is idd een roze (marathon)wagen op Bokt, maar kan me herinneren dat'ie ook op een gegeven moment door de eigenaresse hier op Bokt te koop is aangeboden (zie het topic hierboven).

Of ze er zijn............. ik denk maar heel weinig. Daarnaast, als je een wagen koopt zou ik me niet direct vooral op kleur focussen, maar juist eerder op de specificaties en de eigenschappen en opties die er op de wagen zitten.

2dehands zal je ze moeilijk vinden, ik kán me zo voorstellen dat het niet iedereens 'cup of tea' is.... Ik vind het leuk om te zien, maar ik zou zelf nóoit voor een roze wagen kiezen. Dat is puur persoonlijke smaak.

Eigenlijk........ zou je dan eens naar diverse wagenmakers/dealers moeten, en informeren naar nieuwe wagens. Die kun je namelijk in alle (RAL)kleuren van de regenboog laten maken, geheel naar wens, vaak zelfs op maat, en precies met de opties die jij graag wil.

Zo heb ik enkele jaren geleden een gloednieuwe wagen bij de dealer gekocht, geheel aangepast aan mijn eigen wensen. Heb er diverse extra opties bij gekozen, en uiteraard kun je dan ook helemaal de kleur bepalen. Dat wist ik van te voren al; bordeauxrood met donkerbruine, gemarmerde bekleding, een goud biesje en de spaken v/d wielen wilde ik in het midden goud, overlopend naar bordeauxrood. En dat is (uiteindelijk.... maar dat is een lang verhaal) precies wat ik hier nu heb staan :)

Ik heb overigens de Pony Marathon IV 62a, van Kraay uit Nijkerk, (voor foto's, zie mijn profiel) maar ook De Lemerij uit Hengelo heeft deze type wagens. Alleen is mijn wagen toch net een maatje te klein (en te licht) voor een Fjord. Ze zijn er ook 1 of zelfs 2 slagen groter. Je moet geen loeizware wagen achter je pony willen hangen, maar een Fjord kan best wat trekken, en een té lichte wagen is ook echt niet fijn/veilig. Daarnaast moet je niet alleen rekening houden met het gewicht van de wagen, maar ook met de rolweerstand. Mijn wagen zou rond de 120 kg. voor enkelspan wegen (al zal dat vast wel zwaarder zijn......), daar loopt een shet in enkelspan voor en een Welsh A in enkelspan, maar hij trekt ontzettend licht. Ik til hem zelf niet zomaar op, maar hij is wel met 1 pink weg te trekken en helemaal op het asfalt hoef je nauwelijks te trekken, en rolt hij gewoon mee.

Ik zou dus gewoon wat rondkijken naar wat voor type wagen je graag zou willen (wel/geen bankjes achterop, bokkussen in het midden of verstelbaar bokkussen met bankje er naast, remmen, wat voor soort vering, etc. etc.) en als je dus een nieuwe wagen bij een dealer besteld, kun je zelf de kleuren uitkiezen. Daarvoor kun je op Google gewoon zoeken op de RAL kleurenwaaier. Hou er wel rekening mee dat sommige kleuren op metaalmaterialen toch net iets anders kunnen ogen.

Uiteraard moet je budget er dan wel naar zijn, om een wagen nieuw te kunnen laten maken. Maar dan heb je wel álles helemaal naar wens, goede kwaliteit én in de door jou gewenste kleuren. Dat is ook de reden dat ik uiteindelijk mijn budget maar wat hoger heb gelegd; 2dehands kwam ik ook wel dingen tegen, maar dat was het toch vaak nét niet, niet alleen qua kleur maar ook qua eigenschappen en opties.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:15

Roze is leuk... maar dan moet je er geen roze op de wagen willen dragen...

Als je een wagen besteld (bijv bij Kraay Nijkerk, heb ik mijne ook vandaan), kun je kleuren kiezen. Dus vást ook wel roze.
Echter zijn dit geen 1000,- wagentjes.

Zou eerder voor neutrale kleur wagen gaan, en je outfit erop aanpassen, heb ik zelf ook, blijft het wat neutraler.
Dmv bijvoorbeeld oornetjes, onderleggers. ( http://i210.photobucket.com/albums/bb19 ... tled12.jpg )
Kun je er ook nog lekker dressuur etc mee rijden. Kan ook met roze wagen natuurlijk, maar echt netjes is anders...

Maar het is dus zeker wel mogelijk. :j