(AR) menwedstrijden beginnen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

(AR) menwedstrijden beginnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 01:48

Hallo, kan iemand mij vertellen of ik zomaar met mijn IJslandse merrie (voor een leek lijkt ze een welsh) een dressuurproef enkelspan kan rijden? Moet ik dan perse ergens lid van zijn of zijn er ook een soort open wedstrijden? Ik heb sinds kort menles van een ORUN-instructrice, maar mijn pony doet het al heel goed. Met haar heb ik weinig problemen met de gangen (draf en tölt). Ze draaft voor de kar makkelijk, alleen als ze dwars is gaat ze tölten. En wanneer begint het seizoen en wie heeft er tips voor een leuke wedstrijd om mee te beginnen? Nou ja, veel vragen, maar ik wil het eens uitproberen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 02:20

Gewoon eens kijken bij een club of rijvereniging. Daar zijn ze meestal blij met mensen die willen beginnen. Je kunt daar vast wel een keer meedoen en beoordeeld worden zonder verdere sores.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 02:27

Oke, dank je wel. Ik weet alleen Het Apeldoornsch Gerij hier in de buurt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:43

De meeste menverenigingen organiseren wel onderlinge wedstrijden. Volgens mij mag je daar als buitenstaander ook aan mee doen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:32

Apeldoornse gerij daar is afgelopen weekend een indoormarathon geweest in de oranje hal.
Verder heb je nog "de kromme zweppe" in Ugchelen en wat ik weet is dat die soms een oefen wedstrijd houden......en volgens mij mag je daar aan mee doen.

Die instructrice waar jij les van hebt geeft zij menlessen aan huis?

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 11:35

Ja, die komt thuis. Ze heet Jolanda Beunk. Als je wilt heb ik wel een telefoonnummer van haar. Maar die mail ik dan even prive of in een Pb. Groetjes van Heleen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:47

jacqueline schreef:
Apeldoornse gerij daar is afgelopen weekend een indoormarathon geweest in de oranje hal.
Verder heb je nog "de kromme zweppe" in Ugchelen en wat ik weet is dat die soms een oefen wedstrijd houden......en volgens mij mag je daar aan mee doen.


Verward Indoormarathons? Eerst maar eens wat presteren in de dressuur, daarna kun je eens gaan kijken of je je paard door een indoormarathon kunt "raggen".

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:52

Ik bedoelde ook niet dat ze daar al aan mee moest doen.....maar ik bedoelde dat er bij het "Apeldoornse Gerij" afgelopen weekend wat werd georganiseert.
Ze zullen vast ook wel dressuurwedstrijden organiseren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:53

jacqueline schreef:
Ik bedoelde ook niet dat ze daar al aan mee moest doen.....maar ik bedoelde dat er bij het "Apeldoornse Gerij" afgelopen weekend wat werd georganiseert.
Ze zullen vast ook wel dressuurwedstrijden organiseren.


Ok, excuses voor mij voorbarige reactie.
Je ziet helaas wel regelmatig dat mensen met een aanspanning nog geen fatsoenlijk B-proefje kunnen rijden, maar wel met hun paard een indoormarathon gaan doen. Daar sta ik dus niet helemaal achter.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 11:58

Hihihi, nee laat ik me daar voorlopig maar niet aanwagen! Maar daar is Glod ook niet zo geschikt voor denk ik. Ik krijg haar haast niet eens een stukje in galop. En ik ben echt net begonnen. Probeer nu te leren om volgens achenbach met 1 hand te rijden. Rechtuit gaat goed, maar nu de bochten nog. En ik hebal gezien dat je in de B al meteen met 1 hand een gebroken moet rijden 2 keer. Ik kan buiten nog niet eens met 1 hand een gewone bocht nemen.... Lachen En voor een marathon moet je wel wat meer kunnen sturen. Bovendien heb ik van de zomer in Beekbergen gekeken en vond het aardig hard gaan allemaal. Ik ben niet zo'n held dat ik dat aandurf.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:42

Volgens mij is het niet verplicht om met 1 hand de gebroken lijn te rijden.
Volgens mij mag je bijpakken maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Klopt ook wat jij zegt Tessebes dat er veel mensen al meteen een indoor marathon gaan doen en je ziet inderdaad vaak zat dat ze de paarden/ponys echt rondjagen........die komen helemaal kapot uit de bak.

Wat wel heel leuk zou zijn denk ik is een dressuurwedstrijd een een vaardigheidsproefje.....

Misschien is de Fasnamenners ook nog wel wat voor jou Heleen dat zit in manege de Cannenburgh......echt een hele leuke menvereniging.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 17:25

Hee, die ken ik niet. Weet jij er meer over? Hebben ze soms ook wagentjes te leen voor tijdens de lessen? Ik moet anders 2 keer rijden en ben dan afhankelijk van hulp.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:26

Ik durf niet te zeggen of ze er wagentjes te leen hebben.
Maar je kan altijd even naar manege de Cannenburgh bellen daar zit die menvereniging namelijk.
Ik ken er een aantal mensne van en het lijkt mij een hele leuke vereniging.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:04

In Hulshorst hebben ze een leuke één daagse wedstrijd.
eerst dressuur en vaardigheid en dan nog een (korte) marathon er achteraan.
Ik weet niet waarneer het volgend is maar het staat altijd in de wedstrijdlijst in de P&S.
Het is een voormalige KNF wedstrijd en dus wat minder pittig dan een oude NBVAP wedstrijd.