[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:16

Kan me niet voorstellen dat je voor 30 euro een goede wagen vindt.
Fatsoenlijk tuig kun je onder de 200 euro wel vinden. Je investeert in veiligheid he :)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:22

Mensport is nu eenmaal niet goedkoop.
In die omgeving zitten genoeg menners met kleintjes.

Een nieuwe cavalettie is ook niet wat ik versta onder een fijne degelijke wagen.
Het is juist bij onervaren pony's belangrijk dat je wagen (en tuig) goed en degelijk zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:51

Dennis schreef:
Mensport is nu eenmaal niet goedkoop.
In die omgeving zitten genoeg menners met kleintjes.

Een nieuwe cavalettie is ook niet wat ik versta onder een fijne degelijke wagen.
Het is juist bij onervaren pony's belangrijk dat je wagen (en tuig) goed en degelijk zijn.


Waarom is die niet goed dan?
en hebben jullie voorbeelden met tuigen? liever niet duurder als €250

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:56

Slecht af te stellen en heb meer dan eens gehoord dat ze spontaan doormidden gaan.
Ik heb er ook ooit een gehad, miskoop van de eeuw, binnen een jaar lamoen en wielen kunnen vervangen dus binnen een jaar had ik kwa kosten net zo goed een HCA kunnen kopen.
Ik rij nu al zeker 7 jaar met een 2e hands HCA, bijna geen onderhouds kosten en nog iedere dag er enorm blij mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:00

Dennis schreef:
Slecht af te stellen en heb meer dan eens gehoord dat ze spontaan doormidden gaan.
Ik heb er ook ooit een gehad, miskoop van de eeuw, binnen een jaar lamoen en wielen kunnen vervangen dus binnen een jaar had ik kwa kosten net zo goed een HCA kunnen kopen.
Ik rij nu al zeker 7 jaar met een 2e hands HCA, bijna geen onderhouds kosten en nog iedere dag er enorm blij mee.


ahh oke alleen kunnen daar geen 2 personen op dat zou ik wel graag willen zodat mijn zoontje mee kan.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:05

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Ik heb zon tuig alleen de iets duurdere variant.

En ik heb een cavalettie sport, was zo in balans en verder niet veel problemen mee moet ik zeggen. Maar die is ook puur voor het beleren zodat de wagen niet kan scharen als ze achteruit zou gaan. 2 vriendinnen van mij hebben ook de sport en bevalt hen ook prima

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:32

Stalgenootje heeft een cavalettie met rem nieuw gekocht en binnen 3 maanden was de rem kapot, allerlei dingen verroest (wagen staat binnen gestald) en tijdens het rijden uit het niets iets van het lamoen afgebroken waardoor ze bijna over de kop gingen.

Daarbij is de "vering" alles behalve comfortabel voor jou en je pony en ik vind hem echt niet prettig zitten (rugleuning zit erg laag).

Ik zou hem je niet aanraden. Spaar even door voor een ander, degelijk merk.

Maarre, een wagen voor €30?

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:37

Wagens van 30 euro zijn er gewoon niet. Wagens voor shetten zijn juist goedkoper geworden tov van vroeger omdat de vraag groter is. En ze zijn zeker goedkoper als wagens in paardenmaat.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:39

Susanne schreef:
Stalgenootje heeft een cavalettie met rem nieuw gekocht en binnen 3 maanden was de rem kapot, allerlei dingen verroest (wagen staat binnen gestald) en tijdens het rijden uit het niets iets van het lamoen afgebroken waardoor ze bijna over de kop gingen.

Daarbij is de "vering" alles behalve comfortabel voor jou en je pony en ik vind hem echt niet prettig zitten (rugleuning zit erg laag).

Ik zou hem je niet aanraden. Spaar even door voor een ander, degelijk merk.

Maarre, een wagen voor €30?


ja afgelopen maand nog een mooie paarden sulky op de kop getikt voor €30 man moest er vanaf en de menwagen voor ons paard hebben we ook max 100 voor betaald :p vandaar dat ik nu sta te kijken van de prijzen :D

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:41

Ik heb 2,5 jaar geleden via marktplaats een hele oude (geremde) cavalettie op de kop getikt voor €100. Ding heeft prima dienst gedaan als beleerwagen en kon hem vrij makkelijk in balans krijgen. Ik zou de cavalettie niet persé afraden, maar ik ben nu wel aan het sparen voor een HCA, omdat de cavalettie snel roest en de zitting (vering en rugleuning) is bagger.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:42

Dat was dan een vriendenprijs. Kijk maar eens op marktplaats

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:43

maar hca heeft geen sulky's met een bank dat vind ik erg jammer en is voor mij wel echt een pre! dus daardoor kom ik voor een normale prijsklasse elke keer weer uit bij de cavaletti, zijn er nog meer merken?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:48

Kraay heeft ook wel sulkys met bank, hca ook wel (heel weinig volgens mij)
Maar dan kom je wel rond de 1000 euro

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:52

Je moet je wel realiseren dat de balans veranderd als je er met twee personen op gaat zitten. Dus als je hem hebt afgesteld op jou als menner, zal hij niet meer in balans hangen (zweven) als er meerdere mensen op zitten. Daarom vind ik persoonlijk tweewielers niet zo heel geschikt voor menners met passagiers.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:04

Susanne schreef:
Je moet je wel realiseren dat de balans veranderd als je er met twee personen op gaat zitten. Dus als je hem hebt afgesteld op jou als menner, zal hij niet meer in balans hangen (zweven) als er meerdere mensen op zitten. Daarom vind ik persoonlijk tweewielers niet zo heel geschikt voor menners met passagiers.


ahh oke, dan moet je hem opnieuw afstellen? lastig, ik wil graag weg kunnen met mijn zoontje zodat ik niet vast zit aan een oppas.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:16

zanakuzies schreef:
maar hca heeft geen sulky's met een bank dat vind ik erg jammer en is voor mij wel echt een pre! dus daardoor kom ik voor een normale prijsklasse elke keer weer uit bij de cavaletti, zijn er nog meer merken?


Ik heb een hca met bankje, dus ze zijn er wel degelijk. Ben er toevallig tweedehands tegenaan gelopen; topding!
Als ik er alleen op zit moet ik goed tegen de leuning aan rechtop zitten en met twee volwassenen juist beide wat voorover (als een zak aardappelen zeg maar), dan hoef ik verder niks te veranderen qua balans. Valt dus erg mee.

Afbeelding

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:27

Zo deed ik het inderdaad ook. Als ik in mijn eentje reed wat achterover zitten en als ik samen reed gewoon normaal zitten. Is prima te doen :j

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:51

Een sulky met een bankje bestaat niet. Een sulky is een 1zitter. Een 2wieler met bankje kan wel. Niet iedere 2wieler is een sulky, alle sulky's zijn wel 2wielers.

2wieler HCA's bestaan gewoon zoals gemeld.
Cavalettie is goedkope prijsklasse, HCA is normale prijsklasse. Hogere prijsklasse ga je richting een vd Mee. Alle waar naar zijn geld, allemaal zijn ze prijs-kwaliteit prima, maar voor een lage prijs moet je ook een lage kwaliteit verwachten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:56

Prijsverschil is niet zo groot meer hoor, kwam ik laatst achter.
HCA normale uitvoering zonder extras is 695 euro. Mijn sport editie van cavalettie was 650.

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:29

Maar dan heb je het over de iets luxere cavalettie en de kaalste HCA. Beide gelijk aangekleed is het verschil natuurlijk weer groter.
HCA heeft gewoon een super prijs kwaliteit verhouding.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:34

Ik zou voor de lol wel eens een HCA willen zien, ben benieuwd of dat nou echt zo geweldig is zoals iedereen zegt. kan het me namelijk echt niet voorstellen :D

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:45

Ik heb een hca met stoeltje gehad en het is echt een heerlijk comfortabele sulky en lekker licht. Ik heb nu een tweewieler omdat ik mijn dochter mee wil nemen maar mis de hca wel..

Kleo
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-08-15
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:11

Heeft er iemand ervaring met de 'nieuwe' mini sulky van Hans van der Mee? Ik overweeg deze voor mijn welsh van 1.11m.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:27

Ik ben ook heel benieuwd naar de mini sulky van Hans van der Mee. Helaas even geen budget voor om hem aan te schaffen.

Mensen die voor het eerst op een HCA kruipen zijn allemaal blij verrast! Zeker die met een stoeltje.
Afbeelding
Vorig jaar een proefje op een cavalettie moeten rijden, na 10 minuten was ik blij dat ik er weer af mocht. Op mijn HCA kan ik de hele middag zitten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:28

Absorbeert een stoeltje ook meer schokken dan bijvoorbeeld een panzitting?

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers