[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:12

Ik ga ook de overstap maken naar een hca, maar twijfel nog of ik de echte neem of die van tjeu...

Zit er veel verschil in of valt het mee? En kwa prijs ben hier wel benieuwd naar

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:15

Ik weet de verschillen verder niet; ik heb gehoord/gelezen dat die van Tjeu met alles erop en eraan (is standaard bij hem) goedkoper is dan de echte HCA. Correct me if I'm wrong :) De 16inch kost bij hem €850 en de 19inch €900.

Mijne wordt besteld, jeej :):)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:26

De prijzen verschillen inderdaad flink. En bij Tjeu zit alles er al bij/op/aan, dat vind ik zelf ook wel fijn.
Los daarvan vind ik de service gewoon super en dat is ook een stukje geruststelling voor mezelf wat voor mij best doorslaggevend kan werken bij zo een grote aankoop. :)
Qua rijden kan ik niet vertellen of er veel verschil in zit, ik heb nog nooit met een HCA gereden. Die van Tjeu is mijn eerste.

Kirsten! Super leuk! Welke kleur heb je gekozen?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:33

Zoals ik eerder al aangaf is die van Tjeu verbeterd ten opzichte van de HCA. Geen "klapper" stoeltje en deze kan je als je erop zit met een hendeltje verstellen. Bij HCA moet je er voor afstappen en stoeltje naar voren klappen etc. Schoprek is beter/handiger bevestigd en makkelijker te stellen als nodig is.
De sulky van Tjeu heeft standaard gesloten rvs lamoenen en 16 inch spaakvelgen en verstelbare spoorbreedte. Voor idd €850,-
Bij HCA ga je dik de 1000 euro over? Weet alleen prijzen van 5 jaar geleden, zal best duurder zijn nu bij HCA?

Ik ben super blij met mijn lichte sulky.

En idd service/communicatie is zoveel beter :j
Sulky stond al netjes klaar toen ik deze kwam ophalen.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:36

@Frummels: Ja heel blij mee, nu al, ook al moet ik nog lang wachten helaas :') :+ Ik heb gekozen voor helemaal zwart, maar wel met dunne zilveren lijntjes op de spaken/het schopbord; zoals op deze foto een beetje te zien is, maar dan voor de rest dus helemaal zwart:

Afbeelding


Kleurtjes zijn natuurlijk ook super leuk, maar mijn huidige sulky heeft een rood bankje (en eerst ook rode lamoenen) en ik heb verder ook niet echt een bepaalde (wedstrijd)set waarvan ik de kleur terug wil laten komen. Ja, ik heb rood met witte onderleggers, maar dat heb ik ook gekozen bij m'n rode sulky toen en die zijn al een beetje versleten :P Vind zwart ook wel heel mooi en chic, dus daar gewoon voor gekozen :D

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:40

Heel mooi, helemaal zwart! :j Kleuren vind ik ook lastig inderdaad. En ik ben zo een pietlut waarbij alles moet kleuren anders word ik gek, haha.

Wij hebben deze. In het echt is het meer beige, ik zie nu dat het geel lijkt op de foto haha. Mijn onderleggers zijn van "wit" bont dus dat kleurt mooi. En pony is vos fewspot.
Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:41

Mooi hoor beide :D

De voetsteunen zijn nu ook smaller trouwens dan bij bovenstaande modellen.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:45

Ook heel mooi Frummels! :j

De voetsteunen leken me ook al aan de grote kant, maar kan ook wel meevallen, maar wat smaller lijkt me helemaal prima :)

Ik baal nu alleen van mezelf dat ik een tijdje terug nog niet genoeg geld gespaard had, want ik wil 27 april weer op wedstrijd, maar dat is dus over precies 2 maanden en 2 dagen. Zal wel niet lukken met de nieuwe sulky dan he als de levertijd 8-10 weken is :+ :P

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:48

Ik heb hem onlangs opgehaald :j
Zo zijn de voetsteunen nu.
Afbeelding

Ja wachten duurt lang he :') hopelijk lukt het nog voor je wedstrijd!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:49

Jaaa mooi <3 Ik ben benieuwd haha, maar anders komen er daarna als het goed is ook nog vele ritjes :)
Edit: ik zie nu dat de wedstrijd niet op koningsdag zelf is, maar 25 april. Nog 2 dagen minder, precies 2 maanden dus. Jammer weer :Y) :')

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:54

Super mooi die sulkys! Als ik geen tweedehands hca had gevonden had ik er ook 1 van Tjeu gedaan. Wij scheuren sinds een week zo rond, helemaal happy!

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:55

Zou ik voor een hca bij Tjeu ook RVS bomen kunnen krijgen? Want mijn zwarte beginnen af te bladderen en zijn aan het roest, hetzelfde geldt ook voor mijn spoorverbreders, die zijn ook afgebladderd en verroest. Ik vind het wel jammer dat dit zo snel gebeurt bij HCA want ik heb er wel dik voor betaald. Maar goed het is een gebruiksvoorwerp en hij rijdt zalig verder.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:02

@elselianta: super leuk! :D

@Jorex: geen idee, ik weet wel dat hij zei dat dat grijze/metaalachtige de standaard is, omdat zwart sneller beschadigd enzo. Maar ik wilde zwart :')

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:25

Zou Tjeu gewoon bericht sturen. Hij reageerd snel :j had dat probleem ook toendertijd met mijn HCA daarom wilde ik nu ook RVS.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:41

De bomen zijn als het goed is standaard gegalvaniseerd :j Maar inderdaad gewoon even een berichtje sturen, hij reageert altijd snel

Kirsten: Ik zal voor je duimen! Mijne was er heel snel in elk geval, ik geloof 5 of 6 weken!

elselianta: mooie combi zo zeg met je pony

Zamora: oh ja die zijn inderdaad wat smaller!
Ik ben lang en heb hele lange benen, dus ik vind die brede steunen wel fijn, dan kan ik iets wijder zitten, haha.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:22

Oh nou daar hopen we dan ook maar op he :D En ik ben klein, dus ik heb die ruimte niet nodig, dat scheelt weer :+

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:28

Ik heb zelf juist weer een HCA besteld en kreeg vanmorgen bericht dat hij klaar was!

Mijn oude is al verkocht, die gaat volgende week naar zijn nieuwe baasje.
En heb ook een hele oude er bij die omgebouwd word voor de minidraverij! Die heeft 17" fiets-spaakwielen en zweepkoker naast de zitting.

Hopelijk kan ik mijn nieuwe snel halen, dan kan ik nog een foto met ze alle 3 op een rij maken.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:49

Nog even over de verschillen tussen HCA en Tjeu. Ik heb zelf geen Tjeu, maar wel een tweewieler van HCA met ""klapperstoeltje"". Dit stoeltje heeft aan de achterkant een rubberen dop, waardoor je nog extra vering/demping hebt. De stoeltjes van Tjeu lijken deze vering/demping te missen. Klopt dat? Zou daardoor de HCA in hobbelig terrein misschien iets comfortabeler zijn?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:42

Bij Tjeu zit die er ook op maar staat het stoeltje niet zo schuin en je kan de stoel ook naar voren zetten als moet maar zit niet zo los als bij HCA zeg maar.


Frummels: ik ben juist niet zo lang dus ben er wel blij mee :') haha

Dennis: gaaf Dennis. Ben benieuwd als je hem binnen hebt.

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:53

Nou als ik dit zo lees ga ik voor die van tjeu scheelt nog al wat.
Zag idd dat ik met mijn wensen voor de echte hca boven de €1000 zit.

Ga binnenkort maar even contact opnemen :D

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:18

criollo_yess schreef:
Nog even over de verschillen tussen HCA en Tjeu. Ik heb zelf geen Tjeu, maar wel een tweewieler van HCA met ""klapperstoeltje"". Dit stoeltje heeft aan de achterkant een rubberen dop, waardoor je nog extra vering/demping hebt. De stoeltjes van Tjeu lijken deze vering/demping te missen. Klopt dat? Zou daardoor de HCA in hobbelig terrein misschien iets comfortabeler zijn?


Er zit er wel 1 onder maar de rubber punt van hca is veel zachter en geeft wel meer demping tov die van tjeu.
Die van hca geen foto meer van dit is die van tjeu.
Dat zn voetsteunen zijn aangepast is zeker een goed punt.

Afbeelding

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:58

Ik rijd al bijna 12 jaar rond met een HCA. Eigenlijk wil ik een nieuwere, maar dan wat luxer met stoel, gesloten lamoen, rvs bomen, dicht rekje etc.. maar ik weet niet of ik de overstap durf te maken van HCA naar Tjeu. Zijn ze net zo keihard als de HCA’s? Net zo comfortabel en stabiel? Ik heb wel eens een rondje op een nieuwe HCA gereden en die stoel is wel echt super fijn.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:18

Dat was precies mijn gedachte.
Nog ieder dag verliefd op mijn oude HCAtje, dus ben gewoon voor een nieuwe gegaan.
Waarom veranderen als je dik tevreden bent?

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:09

Prijs, Andries is ook geen 20 meer. Tjeu is meer van deze tijd. Bij Tjeu kan je alles naar wens aan laten passen en mensen zijn erg enthousiast over de wagens.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 13:34

Nog een vraagje, misschien zitten hier mensen die hetzelfde 'probleem' hebben gehad. De foto's heb ik uit dit topic gehaald om even als voorbeeld te gebruiken: streng aan zweng vast van onbekende wagen

Ik heb momenteel strengen met zo'n uiteinde:
Afbeelding

Nu kan hier geen panieksluiting aan voor aan de staalkabel straks voor mijn nieuwe sulky, voor zover ik weet. Dus ik zag dat iemand er deze 'haak' aan had gemaakt om dat op te lossen:
Afbeelding

Maar ik zag ook een andere oplossing:
Afbeelding

Wat lijkt jullie de beste/makkelijkste/veiligste oplossing? Weet iemand dat? :)