[AR] lange lijnen :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

[AR] lange lijnen :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 10:31

macho snapt de lange lijnen
(ik heb een longeersingel met ringen eraan en ik doe hem zijn hoofstel om en doe de longeerlijnen door de ringen en het bitje)
maar hoe weet ik nu zeker of hij goed snapt wat de bedoeling is?
hij reageert op mijn stemhulpen en ook op de teugelhulpen.
dan denk je waarschijnlijk> dat is toch goed dan?
ja eigenlijk wel, maar ik heb zelf geen ervaring met mennen en inspannen. dus wat kan ik het beste eerst gaan doen Tong uitsteken
en welk koetsje of zo kan ik het beste kopen?

macho is een nrps ruin van 1.48m niet echt stevig gebouwd (maar dat zijn ze meestal al niet) ik wil het eigenlijk een beetje voor de lol erbij doen (naast rijden beetje mennen) en hoelang duurt het ongeveer voordat ik hem voor de koets heb lopen?

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 19:40

halow???????????????????????????????????

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 12:57

kan iemand antwoorden?????????

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:12

Het verschild per paard. Je moet echt heel zeker van je pony zijn wil je hem voor de kar kunnen zetten. En je heb zelf ook ervaring nodig, of iig hulp hebben van een ervaren menner.

Ik zou zeggen, zoek hulp van een ervaren menner, en ga niet zelf aan het prutsen. Als het voor de kar fout gaat gaat het VEEL erger fout dan onder het zadel(ik spreek helaas uit ervaring).

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:21

ja dat is wel zo. ik ben ook zeker van plan om eerst het menbewijs te halen en me goed te laten helpen door een ervaren menner. maar hoelang duurt het ongeveer?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:40

Dennis stond er binnen 2 weken voor. Nadat we een keer een ongeluk gehad hebben heb ik extra tijd genomen om hem op nieuw te beleren, toen heb ik er een maand over gedaan en was hij ook 100% opnieuw beleerd.
Maar ik heb ook 2 merries en nog een hengstje er binnen een week voor gehad(dan kende ze enkel een beetje de basis, stap, draf, links, rechts, harder, zachter en stilstaan). Ze kende alles, maar er was dan nog niets echt bevestigd, daar heb je echt veel langer de tijd voor nodig.

Je kan er beter een week 'te lang' achter lopen, dan dat je 1 week te vroeg op de bok zit.