arno8 schreef:Ik denk niet dat TS van plan is de eerste keer haar paard op een snelweg in te spannen. Lees ook haar openingspost eens door. Daarin zegt ze al dat een kennis haar alle kneepjes wil bijbrengen. Lijkt me 100 keer beter dan je paard wegbrengen naar een bedrijf dat je niet kent en dan maar hopen dat ie niet geflipt terugkomt.
Beetje kort door de bocht.
Een goede paarden houder gaat eerst eens rondkijken en navragen wat een goede stal is voor hij zijn paard wegbrengt.
En er zijn zat goede bedrijven in nederland waar je je paard keurig netjes beleerd terug krijgt. Ik wou dat ik dat destijds met mijn haflinger had gedaan ipv met mijn ervaren stalhouder aan de gang te gaan. Ik werd te snel alleen gelaten en toen ging het fout.
Mijn fjord is beleerd bij een zeer goed bedrijf en zou het zo weer doen.
On topic;
2 wielers zijn niet per definitie breder/smaller dan een 4 wieler.
Daarnaast is het van belang dat een 4 wieler altijd in balans moet zijn. Dus als je altijd met zijn 2en rijd en dan een keer alleen gaat zul je de sulky moeten aanpassen.
Zelf vind ik een 4 wieler veel stabieler rijden dan een 2 wieler, op de 2 wieler van Hans van der Mee na dan die geveerde bomen heeft. Maar dat is een hele dure