welke handschoenen voor het mennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IvysToeter

Berichten: 11888
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-11 18:12

Met wat voor/welke handschoenen mennen jullie?

Ik ben namelijk binnenkort jarig.
en voor mijn verjaardag wil ik misschien een paar handschoenen speciaal voor het mennen (of ze zelf kopen van geld dat ik krijg voor mijn verjaardag)

Kom ik op leren uit?

De 'eisen' die ik zo'n beetje heb:
* ze mogen niet glad worden als ze nat zijn door regen
* ik moet er goede grip mee hebben
* ik moet er mijn leidsels goed mee kunnen vasthouden en er dan ook nog goed 'gevoel' mee hebben.
* geen honderden euro's kosten (ik ben gewoon een recreatie menner en geen wedstrijd menner)
* én ze moeten een beetje warm zijn voor mijn handjes (en dan in de zomer weer niet té warm)

Iemand enig idee? of suggesties?

<3 Nora Valentin José 16 mei 2014 <3
<3 Femke Leah Hendrika 3 januari 2016 <3


JoyCiej007

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:22

Ik zweer bij mijn (licht)bruine hertenleren menhandschoenen :j
Niet te dik, goed gevoel met de leidsels, héerlijk soepel zacht leer, goede grip ook met nat weer en ze zijn érrug mooi.

Gebruik ze tegenwoordig eigenlijk alleen voor de wedstrijden en 'speciale gelegenheden', voor dagelijkse ritten heb ik gewoon van die redelijk goedkope rijhandschoentjes, die mogen ook lekker 'vies' worden en gebruik ik intensief meerdere malen per week. Was nog wel op zoek naar goede wintermenhandschoenen (ben een koukleum, heb winterhanden én de doorbloeding in m'n handen is heel erg slecht) en kwam uit op van die elektrisch verwarmde, maar jeej dáar hangt me een prijskaartje aan! :oo

Heb overigens altijd handschoentjes aan als ik rijdt, heb erg gevoelige handen en krijg snel blaren etc. ik had in het verleden zelfs handschoentjes nodig om de wei uit te mesten, gelukkig hoeft dat nu niet meer en heb ik wat eelt gekweekt :j

Deze heb ik, alleen dan van een ander merk en ergens anders gekocht, maar zit vaak wel rond die prijs (ong. 30-40 euro)
http://www.horseshopinternational.nl/pr ... cts_id=422

En deze all-wheater handschoenen van Letty lijken me ook wel fijn, Letty heeft altijd goede producten, wel een beetje prijzig soms.
http://www.letty.nl/mensport/menhandsch ... ndschoenen

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:28

:+
ik heb tuinhandschoenen van de boerenbond :+ _O-

serieus,
vind het heerlijk rijden,
goede grip, soort van warm ook.

kijk, deze...

Afbeelding
maar dan van boerenbond

heel veel kleuren ik heb groen kar, dus past er goed bij :)

edit;
3,95 geloof ik :)

http://www.trailteam.nl
getrouwd met de liefste man op de wereld, 08-10-2010 :) :) :)
met stippen op zn kont, kan je de hele wereld rond :-)

JoyCiej007

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:39

Hahaha nee echt serieus?! :') _O-
Lekker goedkoop, hahaha! Als ze vies zijn koop je dan gewoon nieuwe!

Ik vind die dingen dus echt prut...... zélfs om mee in de tuin te werken, waar ze voor bedoeld zijn. Haha, ze scheuren erg snel, ze sluiten nooit mooi aan en vind ze gewoon niet fijn zitten. Maar ieders z'n ding toch :+

IvysToeter

Berichten: 11888
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-11 20:04

Joyce, die van Letty zijn dat echt leren?
ik vind tot 40euro ofzo een redelijk bedrag, mits ze dan ook echt lekker zitten.
voor het 'gewone' werk op stal heb ik van die doodnormale rijhandschoentjes.
maar die heb ik soms ook nog wel eens aan als ik de pony's uit de wei haal en andere dingen op stal doe.
en dan zijn ze (regelmatig) wel eens nat of vies.... en dan heb ik dus al koude handen voor ik begin met mennen.

<3 Nora Valentin José 16 mei 2014 <3
<3 Femke Leah Hendrika 3 januari 2016 <3

JoyCiej007

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:12

Of dat leren zijn weet ik niet, zal vast niet alleen leer zijn, aangezien het 'all-wheater' is zal het vast een combi van materiaal zijn. Je kan even een mail sturen om het te vragen. Ik ken die handschoenen verder ook niet, maar ze leken me wel erg fijn.

Pien28
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:14


Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:13


't zeeuws sloezichts Ferro 17 jaar Dressuur B+5-L+6 Vaardigheid L+10-M+11-Z+13-ZZ+19
Zonneweide Robin 12 jaar Dressuur B+5-L+11-M+2 Vaardigheid L+18-M+17-Z+15-ZZ+8 SGMW klasse M+22
Ruska Cardi Bach 10 jaar Dressuur B+12 L+3 Vaardigheid M+11 Z+5
2 span Cardi en Robin Dressuur B+1 Vaardigheid L+1 SGMW klasse L+1

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:00

JoyCiej007 schreef:
Hahaha nee echt serieus?! :') _O-
Lekker goedkoop, hahaha! Als ze vies zijn koop je dan gewoon nieuwe!

Ik vind die dingen dus echt prut...... zélfs om mee in de tuin te werken, waar ze voor bedoeld zijn. Haha, ze scheuren erg snel, ze sluiten nooit mooi aan en vind ze gewoon niet fijn zitten. Maar ieders z'n ding toch :+

ow oke,
ik men er al paar maanden mee,
incl marathon wedstrijden en nog geen scheurtje of niks :)

http://www.trailteam.nl
getrouwd met de liefste man op de wereld, 08-10-2010 :) :) :)
met stippen op zn kont, kan je de hele wereld rond :-)

JoyCiej007

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:13

Dan koopt mijn moeder altijd de verkeerde blijkbaar, hahaha.

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:18

:+ dat kan ook nog natuurlijk,haha
ik ben er wel heel tevreden mee in elk geval.
ze hadden ook van die soort rubberen, daar had ik geen vertrouwen in, misschien zijn die dan voor jou juist beter?

http://www.trailteam.nl
getrouwd met de liefste man op de wereld, 08-10-2010 :) :) :)
met stippen op zn kont, kan je de hele wereld rond :-)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:21

Ik heb tijden met gewone fleece rijhandschoenen van Divoza gereden van 10 euro.
Ook met regen, goede grip, maar wel natte handen.
Maar nu voor kerst heb ik leren rijhandschoenen van Roeckle gekregen.
Zitten heerlijk en voelen goed warm aan.
Nog niet in de regen gereden, dus kan ik verder niet over oordelen.
Geen goedkope handschoenen.

In every heart is a dream, follow this dream, it will open hearts

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:49

moet eerlijk zeggen ligt ook een groot deel aan je leidsels welke handschoenen wat is
zelf rij ik met leren leidsels
mijn handschoenen zelf zijn de lichte leren bruine met half stof van horka
vind ze beetje crocket achtig om te zien.

maar ook de neopreen heb ik wel eens mee gereden kan ook goed
en de domy suede is ook wel lekker om mee te rijden.

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:12

Ik heb 3 paar roeckl dat vind ik fijne handschoenen. Alleen slijten ze een beetje snel door mijn antislipleidsels.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

VanHuisUit

Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:52

Ik had geloof ik vorig jaar ook zo' soort topicje geopend en daar kwam toen ook de tip van de handschoenen van Letty's design, de hertenleren wit/bruin. Die heb ik toen over kunnen nemen en ze zitten heerlijk plus dat mijn leidsels (ik men met leren leidsels) er niet doorglijden.

Daarvoor reed ik met die van ideal, daar kreeg ik kramp van in mijn handen, ze waren me net te dik leer en ik had geen goede grip. Combinatie kramp en geen goede grip is nogal....vervelend :+ maar hele volksstammen zweren erbij dus zal aan mij hebben gelegen :o

Nadeel van leren handschoenen vind ik dat ze toch als ze nat worden moeilijk drogen en ik vind ze nogal koud als het dus echt koud is (of als het dus nat & koud is, zoals nu). Plus dat ze in de zomer zo warm / zweterig zijn (vind ik dan).

Van de zomer had ik voor rijden onder de man Roeckl handschoenen gekocht, gewoon de zomerversie en die trok ik dus ook bij het mennen aan. Werkte perfect ook bij leren leidsels door de anti slip binnen kant. Ze slijten wel wat maar niet giga (denk door de leren leidsels, zal bij anti slip anders zijn). Als het heel warm is men ik trouwens zonder handschoenen, gaat ook prima.

Nu heb ik er een paar keer van die handschoentjes voor hardlopers onder gedaan, van asics. Tegen de kou. Werkte ook perfect. Geen koude kramperige handen.
Alhoewel met echte kou na zo'n anderhalf uur gewoon alles koud is maar goed :+

http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... _1/305113/
http://www.asics.nl/running/products/ba ... 1_zoom_div
heb ze in de aanbieding gekocht bij sportwinkel samen met mutsje die onder mijn cap past

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Romy_tessa

Berichten: 873
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:16

Ik heb 2 paar Roeckl handschoenen voor zomer en winter. Heb ook een paar van letty maar vind die roeckl echt veel lekkerder zitten. Ik denk dat je ze ook gewoon moet passen en moet voelen hoe het bij jou zit, dat zegt uiteindelijk toch het meest, iedereen heeft een eigen persoonlijke voorkeur.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:53

Roeckl handschoenen hoe zien deze eruit ben wel heel benieuwd.

Romy_tessa

Berichten: 873
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:56


mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:23

Hier sluit ik me ook bij aan, de handschoenen van Roeckl zijn super! Ik heb ze zowel voor dressuur als voor mennen als ook als thermische dikke winterhandschoenen en ze zijn allemaal om ter 't best! Wel iets prijziger maar ze zijn het waard!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78494
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:26

Ik zweer bij de hertenleren handschoenen van Watson. Hoewel ik ze alleen voor wedstrijden gebruik, heeft mijn vorige paar 20 jaar dienst gedaan, in weer en wind. Prijzig, maar gezien de duurzaamheid haal je dat er wel uit.
Hertenleer is heerlijk soepel en geeft goede grip. De mijne zijn boven je budget wat je wilt besteden, maar die Joyce geeft in haar link lijkt me een mooi alternatief. :)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:29

Die van Watson heb ik ook en zijn ook erg goed, maar die van Roeckl vind ik nog iets comfortabeler zitten.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 07:58

zijn ze ook geschikt voor smalle handen die van leren van horka wel die sluiten top aan om mij handen.

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:53

Op mijn werk rij ik met Roeckl Polartec. Zijn prima handschoenen nu het wat kouder is. Ze zijn alleen absoluut niet waterdicht, dus bij het minste buitje zijn ze kleddernat. Voor de regen rij ik dan ook met (zeer goedkope) echt leren heren handschoenen met fleece aan de binnenzijde, welke ik een keer bij Tiger in Denemarken heb gekocht voor (omgerekend) 5 Euro. Deze bleken beter grip te hebben dan die van Roeckl en zijn ook zeer comfortabel met dragen. Daarnaast zijn ze redelijk waterdicht (zo blijkt maar dat het niet altijd duur hoeft te zijn om goed te zijn). Als het echt steenkoud wordt, dan heb ik onder de Deense handschoenen nog een paar dunne, electrische handschoenen van de ANWB.
Als ik (dressuur)menles heb, dan zijn die van Roeckl voor mij niet geschikt. Deze glijden enorm, ondanks dat ze in de advertentie anders beweren. Voor rustige paarden is het wellicht prima, maar voor hete paarden is het (in mijn geval) niet handig. Dan rij ik nog liever met blote handen, tenzij het echt enorm koud is. Dan val ik toch weer op mijn Deense... :o :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 09:46

Ik heb de all weathers van Letty. Hele fijne handschoenen, alleen niet heel erg slijtvast geloof ik. Ze zijn wel heel fijn dun en glijden niet :)

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

xSCWx
Berichten: 7054
Geregistreerd: 21-02-07

Re: welke handschoenen voor het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:54

Ik heb "leren" handschoenen van de hema, 12euro.
Lijken niet erg warm, maar ondanks dat heb ik laatst in de wind en regen toch een uur mee kunnen mennen tot mijn handen een beetje koud werden.

La Vie en Rose 


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers