R (van drrraf) klinkt niet

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:08

Silviabol schreef:
hahaha hoe doen onze menners uit het gooi dat eigenlijk?

ik had er ook een tijdje moeite mee maar heb echt een aparte rrr voor draf die ik normaal niet in mijn dagelijks leven zal uitspreken zeg maar.

Maar ik hoor inderdaad genoeg mensen deeeeraf zeggen dat werkt voor veel paarden ook wel hoor :j

Als exgooise zeg ik altijd maar eerst Let op, dan weet ze al dat er een commando gaat volgen en kan ik met mijn gooise R toch wegdraven ;-)

Roos J (Heinse 354 x Piter 312),Nougy OX (Nougatin x Karnaval) & Gulonia (Biscayo x Wolfgang)

Roos J. B+11, L1 + 11, L2 +10, M1 +10 M2+10, Z1+11, Z2+1 :-)
Gulonia B+11, L1+5 :-)

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Keet

Re: R (van drrraf) klinkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:11

Het is sowieso handig om vooraf Let op! te zeggen :) Heb het haar zo ook aangeleerd. Ook aan de lange teugel :)
Maar goed :+ ze luistert naar vanalles, als ze maar in een goede bui is.
Ze heeft de TS een beetje in de maling genomen denk ik :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-10 13:49

:+ Nogal. Wist niet zo goed waar ze naar luisterde en ze dacht lekker makkelijk :P

m'n verzorgshet luistert er wel naar, hij weet wat ik bedoel maar of hij op dat moment zin heb om aan te draven is weer anders, dan word ie oost-indisch-doof :(:)

Paarden hebben het inderdaad wel snel door, tijdens de eerste rit met Flip en met de zweep aansporen als hij niks deed, en 3 keer later draafde hij aan als ik het duidelijk zei. Nu draaft ie al aan als ik zeg 'FLIP...' nog voordat ik DRRRRRAF kan zeggen :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:55

Millanka schreef:
:+ Nogal. Wist niet zo goed waar ze naar luisterde en ze dacht lekker makkelijk :P

m'n verzorgshet luistert er wel naar, hij weet wat ik bedoel maar of hij op dat moment zin heb om aan te draven is weer anders, dan word ie oost-indisch-doof :(:)

Paarden hebben het inderdaad wel snel door, tijdens de eerste rit met Flip en met de zweep aansporen als hij niks deed, en 3 keer later draafde hij aan als ik het duidelijk zei. Nu draaft ie al aan als ik zeg 'FLIP...' nog voordat ik DRRRRRAF kan zeggen :+

Dan moet je snel nog maar eens komen :) dan zullen we haar eens naar je laten luisteren :) eigewijze donder is het :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:51

Ik weet dat dit een oud topic is. Maar verder kan ik er niks over vinden. Ik heb de mooie rollende r (tongpunt r) dus het tegenovergestelde van de topicstarter. Maar bijvoorbeeld bij woorden als Kerstbrood rolt de r van brood enorm maar de r van kerst bijna niet. Is dat normaal? Slissende S heb ik ook, is minder doordat ik bij een logepidiste heb gezetten. Daar ben ik wat minder trots op op die S. De G heb ik zowel zacht als hard. Ligt eraan welk woord ik uitspreek en als ik met Vlamingen praat of Brabanders neem ik de zachte g supersnel over.

Groetjes Myrddin