[VD] Hebben jullie dat ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

[VD] Hebben jullie dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 12:04

Ik ben helemaal niet thuis op het VD- gebied, zal het ook niet worden geloof ik, misschien ooit later nog eens als ik heel veel tijd heb Knipoog Heb er niet zoveel interesse voor zeg maar.

Maar toch heb ik Isolda vorig jaar zomer een trucje geleerd, een soortemet buiginkje, ze doet haar hoofd tussen haar benen en zet haar linkerbeen naar voren. Ik heb haar dat geleerd omdat zij toen niet bereden kon worden en ik dus tijd over had om andere dingen te doen.

Nu zijn we een jaar verder en af en toe komt dat weer naar boven. Dus als ik nietsvermoedend haar aan het poetsen ben ofzo, doet ze even snel haar buiginkje en kijkt heel triomfantelijk in de rondte of iedereen het wel gezien heeft en ze nu ook haar snoepje verdiend heeft.

Dat wordt er nu dus heel snel uitgezet, ze krijgt direct "straf" als ze de buiging ongevraagd doet, no problemo, dat is mijn vraag niet.

Maar hebben jullie niet ontzettend last hiervan? Ik bedoel Isolda doet maar een onschuldig iets, maar dingen als steigeren, liggen, voeten geven, ik zie het al voor dat ik haar dat geleerd had! *LOL*
Zo ben ik aan het poetsen en zo gaat ze erbij liggen Haha!

Dus krijgen jullie geen last van ongewenste kunstjes, of een bedelend paard?


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:19

Ik heb er geen last van. Soms geeft Dennis een enkel ongevraagt voetje maar meer ook niet. Ik heb Dennis ook het comando 'Nee' geleerd. Als ik Nee zeg moet hij stoppen waar hij mee bezig was. Of dat nu voetjes geven, draaien of trekken is het maakt niet uit. Hij stopt er mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:19

Nee, daar heb ik ook *gelukkig* geen last van. Zie verder het stukje van dennis.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:07

met hon nergens last van, Jamaica wil nog weleens gaan spaanse passen om te schooien, maar daar houdt het verder ook bij op

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:42

Nee hoor ook geen last van. VD is namelijk niet simpelweg de kunstjes... Heb jij er ook last van dat isolda ineens gaat wijken voor de kuit? Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:43

Ook tiek doet t niet. Alhoewel, toen ik hij net de buiging kon, stond ik in t weiland te praten, staat tiek opeens achter mij te buigen
Maar dat was eenmalig. Het enige wat tiek ongevraagd doet, is zijn voet op een krukje zetten. Ik had m dat geleerd, voet op een verhoging zetten, maar zodra hij het krukje voor zijn neus krijgt zet hij zijn voet eral op, niet wachten op mijn commando...

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 16:08

Zoals ik al schreef, ik ben weinig thuis op VD-gebied, ik heb daar ook geen interesse in. (om zelf te doen zeg maar) Maar ik heb er dan wel weer genoeg kaas van gegeten dat ik weet dat het meer is als alleen maar kunstjes leren.

Maar ik denk dat er wel veel meer mensen hun paarden/ponies alleen maar kunstjes leren, net als dat ik Isolda gewoon 1 kunstje geleerd heb.

Wat ik vooral zo grappig vind is dat ik het Isolda vorige zomer geleerd heb, het vervolgens de hele winter niet gedaan heb en dat het dan zo opeens de kop weer op steekt *LOL*
Ik dacht misschien zijn er meer mensen met ponies die dit doen, maar schijnbaar niet Haha!

vuilnisbakje

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:52

als mijn knol iets ongevraagd doet dan negeer ik het gewoon en ik beloon alleen het gewenste gedrag. In het begin deed ze wel eens iets ongevraagd, maar nu niet meer.
Alleen als het haar niet helemaal duidelijk is wat ik wil dan gaat ze maar vanales doen wat ze al kan, dus spaanse pas, steigeren, achteruit lopen, draaien.... Maar als ik ho zeg dan weet ze dat ze gewoon moet stoppen en wachten tot ik weer een commando geef.

kwestie van duidelijk zijn net als met gewoon rijden.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:49

Het mooiste was een keer: Nacino was net geopereerd en stond net weer in zijn box op de kliniek, ik ging zijn box in, en volgens mij had hij heel veel honger en hij wilde gelijk een buiging gaan maken.. terwijl hij nog hald wazig op zijn benen stond
Maar verder, ja als hij denkt aandacht te kort te komen komt er wel ns een ongevraagde buiging naar voren Haha!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:43

ik heb er ook geen last van....iig zeker niet met stijgeren enz...heel soms voetje maar verder echt nix

Tjelle mijn allerliefste fjordje!!

Karley ik zal je nooit vergeten!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:34

Nee die van mij doet het niet ongevraagd. Maar als ik met het speciale zweepje aan kom lopen dan weet ze al dondersgoed dat we oefeningetjes gaat doen Dan gaan die oortjes al naar voren, en kijkt ze echt zo van: leuk we gaan oefeningetjes doen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers