[AR] Leren mennen voor het paarden de eigenaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

[AR] Leren mennen voor het paarden de eigenaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 12:13

Beste mensen,

Ik wil met mijn paardje leren mennen ik kan kar gebruiken van mijn oom.
Maar ik vraag me af als je het nou allebei moet leren het paard en de eigenaar ik heb namelijk geen menbewijs. Waar moet ik dan beginnen met het paard voor de kar leren lopen (krijg wel hulp van iemand met een koetsiersbewijs) of moet ik eerst een papiertje halen? Verward
Ik snap er namelijk niks van heb altijd alleen maar gedressuurt en gesprongen en dit paardje kan nu niet meer veder dus nu wil ik kijken of ze dit misschien leuk vind.

Gr Rox

Voortaan even [AR] voorin de titel zetten. Gr kim

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:55

Ehm, Ik zou eerst even wat menlessen nemen etc. Je gaat per slot van rekening ook geen paard zadelmak maken als je nog nooit hebt leren rijden. Dat is dan ook niet zo'n goed ideetje. Frusty
Lessen nemen dus en evt. laten begeleiden door iemand die ervaring heeft met paarden betuigen. Als het mis gaat, gaat het namelijk veel spectaculairder mis dan bij onder het zadel.

Succes!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:40

Ik zou idd eerst zelf het koetsiersbewijs halen en daarna samen met iemand die er ECHT HEEL VEEL verstand van heeft je paard gaan beleren. Als je het koetsiersbewijs hebt, wil het nog niet zeggen dat je een paard kunt beleren.