welke handschoenen voor mennen in de winter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:28

Heeft een van jullie tips voor warme handschoenen voor mennen in de winter?
Moeten soepel genoeg zijn om lekker mee te mennen maar wel warm genoeg want met ijshanden heb ik ook geen gevoel aan de leidsels.
Ik heb grote handen, mannen-maten meestal.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:09

Op de Equitana heb ik deze aangeschaft:

http://www.s207765385.online.de/xtcommerce/product_info.php?language=en&info=p58_Michael-Freund--Winter-.html&XTCsid=ffdd83f2aaec703ccafb6e69cb87d9b4
Afbeelding

Ik heb de 'normale' ongevoerde uitvoering van deze voor wedstrijden, maar deze gebruik ik als het kouder weer wordt.

De handschoen is niet helemaal gevoerd, alleen de bovenkant, incl. de bovenkant van de vingers. Gevoerd met echt lamsvel, heerlijk warm. En omdat de onderkant niet gevoerd is heb je genoeg grip.

Ook verkrijgbaar in grotere maten. Had van deze wel een halve maat groter nodig dan van de ongevoerde variant.

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:45

Dat klinkt erg goed! Ik zal op Paard een Koets ook eens rondkijken voor warme handschoenen. Tot nu toe nog nooit fijne handschoenen gevonden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:17

Ik heb gevoerde roeckle handschoentjes die ik erg fijn vind :)

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:24

Er bestaan ook verwarmde handschoenen met batterijen voor mennersn

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:47

Snowgirl38 schreef:
Er bestaan ook verwarmde handschoenen met batterijen voor mennersn

Daar hangt echter wel een prijskaartje aan........ een behoorlijk prijskaartje zelfs ;)

Ik heb 2 jaar geleden bij Letty deze All-Wheater winterhandschoenen gekocht:
http://www.letty.nl/nl/catalogus/4/10/1 ... handschoen

De wat duurdere, extra met thinsulate gevoerde versie. Ze waren toen volgens mij duurder, dacht ik. Maar heel erg zijn ze me niet bevallen; zo warm gevoerd zijn ze niet eens, als het in de winter zelfs 5 graden was vroren mijn handen er alsnog af.
Na een jaartje zuinig gebruik (dus alleen wintermaanden, alleen tijdens mennen met koud weer) had ik er al een gaatje in zitten bij de rechterduim. Dat gaatje is nu een gat geworden.

Ik ga ook maar eens op zoek naar écht goede handschoenen, want ik ben zowiezo best een koukleum met handen; die van mij zijn al snel helemaal blauw/paars en rood....

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:51

ik lees even mee :)

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:45

Snowgirl38 schreef:
Er bestaan ook verwarmde handschoenen met batterijen voor mennersn


Die heb ik voor koudere omstandigheden, en ze bevallen me prima!

Ik heb heel slechte doorbloeding in mijn handen (fenomeen van Raynaud) en kan zonder verwarming gewoon helemaal niet rijden van het vroege najaar tot het voorjaar. Die verwarmde handschoenen zijn zeker niet goedkoop, maar ze zijn voor mij wel de oplossing voor mijn ijshandenprobleem.

Vorig jaar deed ik examen enkelspan koetsiersbewijs in december op een prachtige heldere winterdag met een temperatuur even onder nul. Van mijn groep was ik de enige die MET gevoel in de handen aan het rijden was. Alle anderen hadden ijsklompjes.

Wel vind ik de handschoenen wat dik. Ik heb toch wel wat minder gevoel dan met dunne handschoenen of helemaal zonder handschoenen. Maar als de keuze is tussen helemaal niet rijden of rijden met die wat dikke handschoenen, dan is de keuze wat mij betreft al snel gemaakt.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:49

MarjaR schreef:
Snowgirl38 schreef:
Er bestaan ook verwarmde handschoenen met batterijen voor mennersn


Die heb ik voor koudere omstandigheden, en ze bevallen me prima!

Ik heb heel slechte doorbloeding in mijn handen (fenomeen van Raynaud) en kan zonder verwarming gewoon helemaal niet rijden van het vroege najaar tot het voorjaar. Die verwarmde handschoenen zijn zeker niet goedkoop, maar ze zijn voor mij wel de oplossing voor mijn ijshandenprobleem.

Vorig jaar deed ik examen enkelspan koetsiersbewijs in december op een prachtige heldere winterdag met een temperatuur even onder nul. Van mijn groep was ik de enige die MET gevoel in de handen aan het rijden was. Alle anderen hadden ijsklompjes.

Wel vind ik de handschoenen wat dik. Ik heb toch wel wat minder gevoel dan met dunne handschoenen of helemaal zonder handschoenen. Maar als de keuze is tussen helemaal niet rijden of rijden met die wat dikke handschoenen, dan is de keuze wat mij betreft al snel gemaakt.


Mag ik vragen wat jij voor die handschoenen betaald hebt?
En volgens mij hebben we een soortgelijk probleem met onze handen.... mijn doorbloeding is ook erg slecht, met als gevolgd dat ookal heb ik het niet echt koud, mijn handen beetje blauw/paars/rood van kleur worden....

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:34

Lidl heeft altijd fijne. Zijn geen speciale handschoenen voor het rijden maar wel warm, waterdicht, en er zit antislip op. Kun je perfect mee rijden en zijn ook warm. Even de site goed in de gaten houden! Kosten iets van 8 euro ofzo.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:16

JoyCiej007 schreef:
Mag ik vragen wat jij voor die handschoenen betaald hebt?


Sorry, maar dat weet ik niet meer. Ze zijn van Equiplus en ik heb ze 2 jaar geleden gekocht op hun stand bij Paard & Koets. Ik zal er wel de gewone, gangbare prijs voor betaald hebben.
Eerder had ik van hen ook al verwarmde binnenhandschoenen die ik gebruikte tijden skivakanties. Daar draag ik dan nog een lekker warme want overheen.

JoyCiej007 schreef:
En volgens mij hebben we een soortgelijk probleem met onze handen.... mijn doorbloeding is ook erg slecht, met als gevolgd dat ookal heb ik het niet echt koud, mijn handen beetje blauw/paars/rood van kleur worden....


Vrieskou is heel vervelend, maar ik heb nog erger last op van die typisch Nederlandse "waterkoude" dagen. En soms heb ik zelfs midden in de zomer blauwe, gevoelloze handen.... afhankelijk van weersomstandigheden (ook weer vooral bij nattigheid). Heel vervelend!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:45


jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 21:46

Hee, dat zijn al een paar goede tips!
Het gaat mij wel echt om handschoenen voor mennen (daarbij hou je de leidsels tussen ringvinger en middelvinger dus daar moet versteviging zitten). Voor OHZ heb ik fijne handschoentjes.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:54

Die van de lidl kun je goed ook goed mee mennen hoor.
Tip: Ze hebben vanaf donderdag ook thermo ondergoed en een skibroek/jack :j

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:02

Bij mij werkt helaas niets, hoe dik of hun dun, verwarmd of niet verwarmd.
Verwarmd viel trouwnes af voor mij, veel te dik voor mijn vingers.
Ik heb deze:
http://www.letty.nl/nl/catalogus/4/8/12 ... nen+winter

Deze zijn trouwens te koop, omdat ik toch niet kan mennen als het te koud wordt, (door mijn handen), en haar helpen geen handschoenen tegen.
Verkeren in goed staat, donker blauw, XS, kosten 74,95

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:35

Als je dode vingers hebt van de kou (wit en zonder gevoel en pijnlijk), smeer ze dan maar eens in met teunisbloemolie. Even wrijven en de doorbloeding wordt al gelijk stuk beter.

Zelf gebruik ik de fleecehandschoenen met leren binnenstuk van Divoza ... lekker warm en goede grip en goedkoop (5,95).
Hoewel het rijhandschoenen zijn, zijn ze ook prima voor het mennen.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:44

IK ben groot fan van de KITT handschoenen: http://www.greendistance.nl/index.php?id=58 Het neopreen houdt de warmte vast en slijten niet snel. Het zijn stevige handschoenen en ze veren ook lekker mee. Klein nadeel is wel dat je er niet met koude handen in moet gaan, het houdt de warmte wel vast, maar warmt dus niet echt op, dan kan het wel even duren voor je warme handen hebt.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:14

WendyBZ schreef:
IK ben groot fan van de KITT handschoenen: http://www.greendistance.nl/index.php?id=58 Het neopreen houdt de warmte vast en slijten niet snel. Het zijn stevige handschoenen en ze veren ook lekker mee. Klein nadeel is wel dat je er niet met koude handen in moet gaan, het houdt de warmte wel vast, maar warmt dus niet echt op, dan kan het wel even duren voor je warme handen hebt.

Ziet er goed uit, maar wat is nu het verschil tussen de bovenste en de onderste? Ik zie er wat met terugklapvingers, lijkt mij ideaal maardiezijn wel goedkoper, gaat de wind daar dan toch nog doorheen ofzo of zijn die anderen gewoon warmer en heb je daar meer grip?

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:16

De bovenste zijn gewoon dicht, die heb ik. Die onderste lijkt mij zelf niet :o Die anderen zijn gewoon goed stevig en hebben echt wel grip.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:16

WendyBZ schreef:
lein nadeel is wel dat je er niet met koude handen in moet gaan, het houdt de warmte wel vast, maar warmt dus niet echt op, dan kan het wel even duren voor je warme handen hebt.

Zien er goed uit, maar inderdaad, da's wel een nadeel.
Ik kan persoonlijk niet inspannen met handschoenen aan; dus heb dan wel koude vingers bij het gaan rijden. Die terugklapvingers lijkt mij ook niet handig om dezelfde reden (krijg je koude vingers en hou je koude vingers :o ).

Overigens ... ik heb ook altijd koude voeten; al begin ik met warme voeten, al koop ik nog zulke goede dikke warme thermosokken en/of laarzen ... halverwege de rit : ijsklompen ;(

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:40

Isapaardje schreef:
Overigens ... ik heb ook altijd koude voeten; al begin ik met warme voeten, al koop ik nog zulke goede dikke warme thermosokken en/of laarzen ... halverwege de rit : ijsklompen ;(


Ik ook. Daarom overweeg ik om misschien op termijn ook verwarmde sokken aan te schaffen.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: welke handschoenen voor mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:57

Dankje, ben nog wel benieuwd naar mensen die hier wél ervaring mee hebben met die terugklapvingers!

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:03

voor koude voeten werken laars-sokjes ook goed(te halen bij boerenbond oid) zijn van die blauwe (bij mij dan) "halve sokjes" waar je geen natte voeten in krijgt, drijven vocht af, dus over je sok dat voetje, in de gevoerde laars, dan moet het toch wel erg hard vriezen wil ik koude voeten krijgen :D (en geloof me, zat voorheen soms bijna |( op de kar van de kou!) verder lees ik ff mee, moet nog n oplossing vinden voor mn handen :)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:36

hebrino schreef:
voor koude voeten werken laars-sokjes ook goed(te halen bij boerenbond oid)

Vandaag gekocht ... zal mij benieuwen of het werkt.
Enige nadeel is; ik kan ze niet aan in mijn thermolaarzen, maar wel in de (gevoerde) werkschoenen.
Dat ga ik morgen uitproberen op de kar 8-)

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:35

tijgerbalsem wil ook wel eens helpen :D (maar dan moet je niet naar de wc gaan ofzo... :+)