[LO] Pessoa gekregen en uitgeprobeerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

[LO] Pessoa gekregen en uitgeprobeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 16:58

Gisteren eindelijk mijn pessoatuig binnengekregen, dus hij moest vandaag even gepast worden en uitgeprobeerd bij mijn merrie Rachel. Rachel heeft nu meer als 2 weken niet gelopen vanwege problemen met het rijden en waarschijnlijk veroorzaakt door gebit of misschien zadel.

Dus Rachel uit het land gehaald, in de longeerbak gezet. Spulletjes klaargelegd en heb even wat gehoorzaamheidsoefeningetjes gedaan aan de hand. Netjes meelopen op de juiste afstand, halthouden, achterwaarts en wat wijken voor druk. Dit 10 minuutjes gedaan en dat helpt echt. Ze blijft daarna netjes staan voor het borstelen los in de bak.

Na wat gepruts eindelijk de pessoa op de goede maat en haar laten wennen, ze vond het dus niet eng. Hij zat lekker los, en ze begon in stap meteen al lekker met neusje naar de grond te gaan. Mooi oortjes naar voren, je ziet echt dat de teugel het paard voorzichtig uitnodigd. Even iets bijgesteld, want hij zat wel erg los en toen een drafje. In draf nog niet echt nagegeven, maar dat geeft niet, niet alles wil meteen en ik was allang blij dat ze zo netjes d'r rondjes liep.

Toen even een schepje biks gegeten en weer terug in het land met een grote scheurgalop en een paar flinke bokken. En zo hoort het, vrij is vrij! Knipoog

En morgen gaat ze naar de tandarts.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers