[VD] Ongevraagde Spaanse Pas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

[VD] Ongevraagde Spaanse Pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 20:36

Kevin kan een kunstje: Spaanse Pas.
Dat is hem aangeleerd door zijn vorige bazinnetje toen hij jong was (en zij gaf aan dat ze er spijt van had dat ze dit had aangeleerd: lees rest van verhaal maar).

Als ik hem nu zijn stal uit haal om te borstelen zet ik hem tussen twee touwen vast. Hij gaat eerst wat passen met links en rechts, rekt zich eens uit en dan kan ik gaan borstelen.
Tot zover geen probleem Haha! .

Ware het niet dat Kevin op een manege staat waar ook nogal wat kleine paardenmeisjes rondwandelen. Nu is Kevin geen vriendelijke shetlander dus zo'n Spaanse Pas komt flink hoog bij zo'n meisje.

Tot nu toe heb ik het passen genegeerd (in de hoop dat hij er vanzelf mee stopt). Zonder succes.

Graag zou ik er een commando of iets dergelijks aan koppelen. Hij vindt het duidelijk leuk om te doen (anders ga je niet elke dag een poosje staan passen) dus wellicht dat het met een commando wat gestructureerder en gecontroleerder kan. Andere mogelijkheid: afleren?

Goed, ik ben benieuwd naar jullie reacties (dit is dus tevens een voorbeeld dat je voorzichtig moet zijn met wat je een paard leert, het kan ook heel raar uitpakken).


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:40

Dennis kent het comando 'Nee'. Als hij, op welke manier dan ook, stout is zeg ik dat en dan stopt hij. 'Pas' is pas en als hij het uit zich zelf doet is het 'Nee'. Ik hoef het ook maar 1x te zeggen en dan doet hij het ook niet meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 20:45

Dat kan ik natuurlijk ook proberen een duidelijke 'nee' Haha!

Goeie tip!
(ik zat meer in het kringetje: ongewenst gedrag negeren en gewenst gedrag belonen. Maar met 5 weken verder staat meneer nog steeds blij te passen dus dat had geen effect)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:06

Ja, iid. Als negeren niet helpt moet je toch wat anders. Misschien kan je aan pas ook echt een comando koppelen. Zodat 'Pas' ook echt pas is en Nee ook echt 'Nee'. En natuurlijk consequent zijn, maar dat geld voor alles.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:09

Passion deed het in het begin ook wel eens ongevraagd, niet om gemeen te zijn trouwens.
Maar hij kent ook het commando 'nee' en 'uh' dus nu doet hij het niet meer.
Afstraffen dus, en als hij met de stem niet reageert dan wat harder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers