Welke kar voor shetlander?

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:06

Fennadev schreef:
Ik volg ook gewoon les met de sulky. Ik heb een hca en men bijna altijd alleen, die zijn 1 zits en oerdegelijk. Gisteren nog meegemaakt in een groep dat er een pony over de zijstang heen sloeg en toen panikeerde. Sulky sloeg om, maar gelukkig is zowel de menner als de sulky en de pony (al zal die nu wel wat stijf zijn) er ongedeerd uitgekomen. Ik adviseer dus ook om als je al het bos enzo in wilt geen cavalettie te kopen, want die breken zomaar, dan kun je beter of als je shet rond de meter zit een sportbuggy aanschaffen (4 wielen) of een hca bij een kleinere pony.

Nou de menner was wat stijver dan de pony hoor :'). Maar inderdaad goed afgelopen door degelijk tuig en wagen. Ik heb een HCA sulky en die zijn heel prettig in balans te brengen waardoor de pony juist weinig tot geen druk ervaart op zijn rug.

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:09

Citaat:
Deze leggen geen druk op de rug en zijn stabieler. Natuurlijk is het persoonlijk wat iemand het fijnst vindt, maar als je pony bijv voor een sulky gaat steigeren, wordt jij achterover gegooit. Met een marathon kan dat niet

Nog nooit meegemaakt. Ik heb zowel dravers als malle shetlanders voor verschillende type sulky's gehad en dit is toch een van de dingen die heel weinig voorkomen. Als je het bos in wil met een shetlander en een marathonwagen trekt hij zich over het algemeen een ongeluk. Je zou kunnen kiezen voor een concours wagen, maar die zijn voor de menner weer wat oncomfortabel om het bos mee in te gaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie