Welk bit gebruiken jullie te mennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Welk bit gebruiken jullie te mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:28

Ik rij buiten(zadel) met een ongebroken Pelham met een tongboog. Ik wil dus eigenlijk voor mijn paard een liverpool gebruiken met een tongboog en twee sleuven in de scharen. ( ik heb geen heftig paard en drie sleuven vind ik geen porem). Maja die blijkt nog knap lastig te vinden te zijn voor een aangename prijs.

Ook rij ik in de bak met een ongebroken trensje met een tongboogje. Dus om de overstap naar het mennen te verkleinen is dat voor mij de meest logische stap. Maar het verschilt maar net hoe jouw paard reageert op het bit.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:58

xZiva_ schreef:
JoyCiej007 schreef:


Een gewoon halster en daarmee voor de wagen? Are you serious??

Je leest niet goed: ik beleer hem nu. Staat nergens dat ie al voor de wagen loopt.

En daarnaast doet hij het goed op een simpel halstertje en snapt hij het sturen etc. Met de lichtste hulpen. Dus waarom 'are you serious?' Moet ik hem maar een bit in zn mond duwen omdat het op halster niet mooi/normaal is? Als hij aan de kletter wil doet ie dat bij beide wel hoor ;)



Met een bit in heb je tenminste nog een soort van een stuur.
Hoe je het ook wend of keert zonder bit is een stuk minder accuraat en is je rem en stuur gewoon tien keer minder dan met bit.

Vandaar de verschrikte reacties dat je op een halster beleerd.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 22 bezoekers