Beleren zonder kar, menbewijs of tuigage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Beleren zonder kar, menbewijs of tuigage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:49

Je kunt een beleerwagen kopen, die zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan een marathonwagen etc. Eerst je menbewijs halen is slim. Daarna kun je toch gaan kijken of je ergens een kar op de kop kunt tikken en een tuig? Je bent dus eigenlijk bang dat als het mislukt, je alles voor niks hebt gedaan en het allemaal verloren tijd is? Ik zou niet weten hoe je anders moet beginnen zonder tuig en wagen en enige kennis met hoe een tuig hoort te zitten etc.


Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:09

RoyceMack schreef:
Donkydonkje schreef:
Je kunt een beleerwagen kopen, die zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan een marathonwagen etc. Eerst je menbewijs halen is slim. Daarna kun je toch gaan kijken of je ergens een kar op de kop kunt tikken en een tuig? Je bent dus eigenlijk bang dat als het mislukt, je alles voor niks hebt gedaan en het allemaal verloren tijd is? Ik zou niet weten hoe je anders moet beginnen zonder tuig en wagen en enige kennis met hoe een tuig hoort te zitten etc.


Nouja, als ik kan mennen... Kent mn paard feitelijk nog niks van het voor de kar staan. Als je leert mennen leer je denk ik niet hoe je een paard beleert voor de kar? Menbewijs vind ik essentieel en ik wil niet aan iets beginnen wat gevaarlijk kan zijn zonder voorkennis. Mn paard is me alles waard dus ben zuinig met hem.


Nee maar je zegt net dat je ook geen kar wilt aanschaffen omdat je niet weet waar je op moet letten etc. En dat je er eigenlijk nul verstand van hebt. Wat wil je nou eigenlijk? Zoek dan iemand die je paard kan beleren en ga zelf op menles of zoek een "ouwe rot in het vak"die jou kennis kan laten maken met het mennen. Als je al niks weet over beleren voor de kar, doe dit dan ook niet alleen, doe dit samen met iemand die er alles van af weet.
Ik begrijp werkelijk niet meer waar je nu precies om vraagt, je wilt geen mencursus of menbewijs eerst, want stel dat paardlief mennen eng vind, maar je wilt ook niet paardlief eerst beleren want je weet niks van mennen.....tjha dan loop je vast denk ik en ik zou er dan ook niet zelf aan beginnen, maar je paard laten beleren door een ander vind je ook niks en ga zo maar door. Lekker niet doen dan...

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:39

JoyCiej007 schreef:
julius_juut schreef:
Paard zelf 'beleren' kan prima als je je paard een beetje kent. De basis kent ie al (sturen/commando's van achteren en iemand die er achter hangt) dus wat er voor het paard nog geleerd moet worden is zo'n rammelding en een broek achter z'n kont en voor jou is het leren sturen en rekening houden met een kar.

Waarom niet gewoon een 2e hands goed tuig en een 2e hands tweewielertje bij elkaar scharrelen en gaan lessen? Hebben wij hier ook gedaan, en ik snap niet waarom mensen daar zo bang voor zijn.


:n |o
Dat je nou zelf graag onnodig veel risico's wil nemen door onveilige en onverstandige dingen te doen; prima.
Maar ga dat niet ff zomaar een ander aanraden |o


inderdaad, dit dus. Echt geen goede tip. Als je iets fout doet waardoor je paard schrikt en bang wordt de volgende keren dat je ermee gaat werken, heb je het gelijk verpest.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 4 bezoekers