Dressuur en Vaardigheid 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:28

kiddokids: op de grote baan passen maar 2 30x60banen,en voor de DK hebben we er 6 nodig...dat gaat echt niet passen,in die grote baan komt nu de vaardigheid :j

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:43

Ipsilonka schreef:
Dat was bij een gewone kleine wedstrijd van de vereniging. Dit is district en gaat echt niet veranderen (zoals al meer hier boven geschreven is)



Prima ga het zien ik heb er geen problemen mee

Dennis

Berichten: 31468
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:50

Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst Z gereden met Deedee.
Deedee liep super, jammer dat ze mij aan het stuur had zitten :') .
Ik wil het te mooi doen waardoor ik niet duidelijk ben en foutjes maak, zonde. Resultaat was een pony die hieper de pieper aan het laagvliegen was een aantal onderdelen, totaal mijn schuld.
Maar 1e proef 178 punten en 2e proef zelfs 192! Dus ons eerste puntje is binnen :D.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:22

Iedereen die morgen start op de noordelijke districtskampioenschappen dressuur en vaardigheid, veel succes en vooral veel plezier!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:29

Dennis schreef:
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst Z gereden met Deedee.
Deedee liep super, jammer dat ze mij aan het stuur had zitten :') .
Ik wil het te mooi doen waardoor ik niet duidelijk ben en foutjes maak, zonde. Resultaat was een pony die hieper de pieper aan het laagvliegen was een aantal onderdelen, totaal mijn schuld.
Maar 1e proef 178 punten en 2e proef zelfs 192! Dus ons eerste puntje is binnen :D.


Super van harte
Ik laatst Z geoefend pfff heftig al zeg ik het zelf

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 05:07

Dennis schreef:
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst Z gereden met Deedee.
Deedee liep super, jammer dat ze mij aan het stuur had zitten :') .
Ik wil het te mooi doen waardoor ik niet duidelijk ben en foutjes maak, zonde. Resultaat was een pony die hieper de pieper aan het laagvliegen was een aantal onderdelen, totaal mijn schuld.
Maar 1e proef 178 punten en 2e proef zelfs 192! Dus ons eerste puntje is binnen :D.


Knap gedaan, gefeliciteerd!

roekes schreef:
Iedereen die morgen start op de noordelijke districtskampioenschappen dressuur en vaardigheid, veel succes en vooral veel plezier!


Bedankt, door omstandigheden niet veel kunnen trainen. Verwacht er dus ook niets van maar gaan gewoon een leuk dagje hebben :j .

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 06:57

Leuk 1e puntje in de Z is voor Deedee binnen!

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:13

Ik hou mijn hart vast voor 4 augustus ze geven nu temperaturen af boven de 30 graden. Dan kies ik er toch echt voor om thuis te blijven met zulke temperaturen

Iedereeen die vandaag rijd succes!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:27

Ik zou me er nog niet te druk over maken Finley. Er kan nog veel veranderen.

Caya kan helaas niet mee :-(
3 weken geleden nog haar 1e puntjes in de Z dressuur en week later opeens kreupel. Al naar kliniek geweest en behandeling gehad. Maar nog kreupel. Dinsdag weer terug voor verder onderzoek.
Beauty gaat wel gezellig mee. Faya wil ik pas starten in een binnenbak waar geen hond kan komen aanrennen.
Ik mag wel heel lief de broer van Caya en faya lenen voor een rondje Z vaardigheid :-)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 00:05

Ah wat balen van Caya zeg. Hopelijk hersteld ze snel.

Warmte vind ik niet zo erg.
Die droogte en geen gras dat groeit,
verschrikkelijk.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:58

Vandaag naar de kampioenschappen van noord geweest.
Aller eerst was het echt een wedstrijd om te vergeten zo rommelig en gewoon zeer slecht georganiseerd!
Een losrijterrein zo klein en daar reed je met z’n 20 man rond :(
En echt oprecht ik denk net zo klein als een dressuur baan!

Dus niet normaal los rijden maar de pony liep gelukkig heel fijn!
Maar ja ook nog is een ring die 30 min uit liep dus natuurlijk veel te lang aan het losrijden ;(

Eerste proef gingen ze vlak voor mij nog pauze houden (stond niet op de planning wel 2 combinaties voor mij maar die sloegen ze over)
Nou eindelijk gestart en echt een gruwelijk fijne proef gereden!
We scoorde bij 1 jury zelfs 221,5 nieuw record!!
De 2de ring gingen ze weer vlak voor mij pauze houden }:0
Het was net alsof ze me overal even moesten hebben Haha :)
Deze proef was iets minder wauw maar zo laag als ik bij de ene jury kreeg was ik het niet mee eens :Y)

Na dit allemaal moesten we zo lang wachten!
S morgens om 8:30 vertrokken (voordeel aan geen vaardigheid)
En om 19:30 weer thuis :(
De organisatie bedoelt het allemaal vast goed maar het was een teleurstellend kampioenschap!

Gelukkig uit eindelijk na een prijsuitreiking waar ik maar niks meer van zeg een reserve titel in het Z en een ticket voor Ermelo!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 06:54

Ondanks alles dus een heel mooi resultaat. Gefeliciteerd!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:45

Patricia. Wat sneu. Enig idee wat ze heeft?

Fotografie91, wat jammer dat je zo'n naar gevoel aan het DK hebt overgehouden. Niet de bedoeling natuurlijk. Toch gefeliciteerd met je resultaat.
Ik snap je frustratie en ik heb ook wat dingen gezien vandaag die ik niet handig vond. Maar... het is echt enorm lastig om een wedstrijd te organiseren. Zeker met zoveel starts als het dk. Ga er maar aan staan. Alle wensen van al die mensen proberen in te willigen. Een enorme klus. Als je dan een foutje maakt in je tijdsinschatting per proef (zoals hier gebeurde) dan werkt dat met zoveel starts echt enorm door en sta je na een uur al op flinke achterstand.
Foutje. Oeps. Irritant? Zeker.
Het losrijterrein had ik persoonlijk ook iets anders ingericht. Maar goed... je weet natuurlijk niet welke eisen de overkoepelende organisatie had. En waarschijnlijk hadden ze een soepelere doorstroming verwacht (ook met die tijdsinschatting). Dat was nu niet zo en daardoor was er extra filevorming in de losrijring.

Anyway wat ik eigenlijk wil zeggen: na ieder dk in het noorden staat internet weer vol met dit soort berichten over wat er allemaal fout ging. En eerlijk is eerlijk: er gaat ook genoeg fout. Het meeste is te wijten aan onervarenheid van de organisaties. Beginnersfoutjes. Omdat het voor het district steeds lastiger is om een ervaren organisatie te vinden. Maar ik snap dus eigenlijk wel dat de ervaren mensen bedanken voor het organiseren van het kampioenschap. Dat gezeik altijd := .
Ja je mag kritiek uiten. Maar doe het asjeblieft direct tegen de organisatie. Opbouwend. "Zou je niet beter...?"

Is dit bij de andere districten eigenlijk ook zo chaotisch?

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:55

assie schreef:
Patricia. Wat sneu. Enig idee wat ze heeft?

Fotografie91, wat jammer dat je zo'n naar gevoel aan het DK hebt overgehouden. Niet de bedoeling natuurlijk. Toch gefeliciteerd met je resultaat.
Ik snap je frustratie en ik heb ook wat dingen gezien vandaag die ik niet handig vond. Maar... het is echt enorm lastig om een wedstrijd te organiseren. Zeker met zoveel starts als het dk. Ga er maar aan staan. Alle wensen van al die mensen proberen in te willigen. Een enorme klus. Als je dan een foutje maakt in je tijdsinschatting per proef (zoals hier gebeurde) dan werkt dat met zoveel starts echt enorm door en sta je na een uur al op flinke achterstand.
Foutje. Oeps. Irritant? Zeker.
Het losrijterrein had ik persoonlijk ook iets anders ingericht. Maar goed... je weet natuurlijk niet welke eisen de overkoepelende organisatie had. En waarschijnlijk hadden ze een soepelere doorstroming verwacht (ook met die tijdsinschatting). Dat was nu niet zo en daardoor was er extra filevorming in de losrijring.

Anyway wat ik eigenlijk wil zeggen: na ieder dk in het noorden staat internet weer vol met dit soort berichten over wat er allemaal fout ging. En eerlijk is eerlijk: er gaat ook genoeg fout. Het meeste is te wijten aan onervarenheid van de organisaties. Beginnersfoutjes. Omdat het voor het district steeds lastiger is om een ervaren organisatie te vinden. Maar ik snap dus eigenlijk wel dat de ervaren mensen bedanken voor het organiseren van het kampioenschap. Dat gezeik altijd := .
Ja je mag kritiek uiten. Maar doe het asjeblieft direct tegen de organisatie. Opbouwend. "Zou je niet beter...?"

Is dit bij de andere districten eigenlijk ook zo chaotisch?


Het teleurstellende eraan vond ik vooral hoe ze met mij omgingen tijdens de prijsuitreiking!
Vorig jaar was deze organisatie er ook en toen ging het zoveel beter!
Heb overigens ook netjes een berichtje gestuurd om de organisatie wel te bedanken en de vrijwilligers maar dat het voor mij vooral een rot dag was!

Eerst zit je 5 uur te wachten tot je eindelijk als reserve kampioen genoemd kan worden, word ik gewoon vergeten en krijgt iemand anders mijn titel.
Ik hier zelf nog achteraan krijg ik een briefje dat ik ZZ geselecteerd ben voor de hippiade en dan ook nog is als reserve?
Na de prijsuitreiking netjes gevraagd of het allemaal wel goed kwam en ik moest er maar van uit gaan dat de uitslagen in orde kwamen.
Maar ik heb ook een jaar hard gewerkt hiervoor en al mijn tijd hierin gestopt!
En dan nog word er niet even een sorry gezegd we hebben wat fout gedaan en je bent reserve kampioen.
Ik denk dat iedereen die in mijn schoenen stond een zelfde reactie had gegeven :)
Maar ik probeer het volgend jaar nog een keer en anders worden het op deze manier geen kampioenschappen meer voor mij.
Een dag vol teleurstellingen terwijl die zo leuk had moeten zijn!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:20

@fotografie91: allereerst gefeliciteerd met je resultaat! Maar wat vervelend dat je zo’n naar gevoel aan de wedstrijd hebt overgehouden.
Heb natuurlijk geen vergelijk hoe het elders gaat maar vond het ook niet de sfeer van een kampioenschap hebben. En denk dat ze met zulke aantallen in de vaardigheid toch eens moeten gaan denken aan twee ringen vaardigheid. Geloof zeker dat de organisatie een enorme klus is en dat ze hun best doen, vond de vrijwilligers waar ik contact mee had gehad allemaal ook super.
Verder zeker tevreden over het resultaat, beide pony’s liepen een foutloos en fijn rondje en een foutloze barage. Was goed voor een Hippiade ticket en een tweede prijs, meer dan ik verwacht had dus.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:25

De prijsuitreiking heb ik niet meegekregen. En dat er dan vanalles misloopt is natuurlijk niet netjes. Een sorry was op zijn plaats geweest. Ben ik met je eens.
Ik snap je teleurstelling ook absoluut hoor. Het merendeel van mijn berichtje was dan ook niet specifiek aan jou gericht, maar meer in het algemeen. Het valt me gewoon iedere keer weer op. Vorig jaar was er ook zóveel te piepen na het kampioenschap. Dus ja. Dat wilde ik even zeggen (en daarmee wil ik absoluut niet jouw nare gevoel wegwuiven oid).

Ik ben ook heel blij dat onze locatie te klein is voor een outdoorkampioenschap. Hoeven wij er iig niet over na te denken :P

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:15

Gefeliciteerd beide met het ticket voor de hippiade. Balen dat je er zo'n rot gevoel aan over hebt gehouden fotografie91

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:42

Een kampioenschap organiseren is inderdaad een hele klus, maar dat weet je als je eraan begint. De duur van de proefjes verkeerd inschatten is een fout die niet op een kampioenschap thuis hoort, vaardigheid met een startlijst op tijd is ook handig ipv op aanmelding, met deze aantallen en de prijsuitreiking is altijd al een crime geweest in noord.Misschien wordt het tijd dat het bestuur van het mendistrict zich weer meer actief bezig houdt met de kampioenschappen en de organisatie hiervan.

mevisto
Berichten: 80
Geregistreerd: 09-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:57

Moet eerlijk zeggen dat ik het momenten wel even benauwd gehad heb. Tijdens het losrijden met zoveel comb op het voorrijterrein. Met een groot gat in het midden waar wat stro pakken om stonden. En een brug van spekgladde rijplaten. En dan ook er voor gekozen op met een van onze paarden een sluipweg tenemen.

Ik mocht met de kleinste als eerste starten. Dus toen ik de ring uit kwam waren ze al 5 telaat voor de volgende start. Maar moet eerlijk zeggen dat wij erg blij dat ze uit liepen. Want we hadden over al een uur tussen zitten. Maar ze hadden wel van begint tijd eerste proef gerekend. Dus 40 min. Maar we hadden ook 10 min nodig om van dressuur naar de vrachtwagen tekomen.

En dan moesten we ons volgens hun ook nog melden voor de vaardigheid. Bij de laaste hadden we twee comb. Voor omspannen en losrijden. Doordat ze uitliepen lukt dat net. Toen we ons aan wilden melden kregen we een grote mond.

En moesten we eerst op appel komen. Terwijl in van te voren al een mail had gestuurd dat ins dat nooit zou lukken.En hoe lang moesten we wachten 2.5 uur. Maar voor de volgende zouden we er dan maar 7 tussen krijgen. Nog een keer een uur.

En als je dan reservekampioen wordt krijg je zelfs nog geen lint. Weet we kiezen er zelf voor om elk twee pony/paard dressuur en vaardigheid te starten.

Maar het is wel 150 euro inschrijfgeld. En dan doen ze om 3 uur prijsuitreiking met vleespakketten. En Om half 7 van de vaardigheid. Waar laat je het vlees.

Kan op zo n manier ook niet blij zijn met mijn kampioenschapen. Maar je traint er toch een heel jaar voor om naar de hippiade te mogen.

Nog even een foto bij gevoegd.
Je had een bril nodig voor de stof.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:28

Gefeliciteerd met jullie hippiade tickets. Denk dat bij elk district er elk jaar wel wat mis gaat.
@ Assie ze heeft artrose si gewricht en overrekte kruisband links achter en waarschijnlijk nog meer. Dinsdag terug naar kliniek. Ze is pas 9 en nu al zoveel pech...

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:47

Wat zonde zeg. Je werkt er inderdaad lang naar toe en voor veel mensen een kroon op hun werk om (reserve)kampioen te worden.

Gefeliciteerd in ieder geval :) Knap hoor!

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:39

Is er op het wedstrijd terrein iets van een friettent ofzo of moet je zelf eten en drinken meenemem?

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:52

Je kan daar gewoon wat eten hoor er staat een frietkar.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:02

Oke top hoef ik geen broodjes mee te sjouwen

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:12

En wil je uitgebreid eten dan is er ook een restaurant papa"s beachehouse :j