Overstekende pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Overstekende pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 22:12

Hoihoi,

Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan met mijn shetlandpony.
Hij is nu alweer 3 jaar beleerd voor de kar en wekelijks gaan we op buitenrit met de sulky.
Het is een hele leuke pony maar we lopen al een tijdje tegen een probleem aan.
Mijn pony wil constant de weg oversteken.
Hij gaat dan heel langzaam naar het midden.
Hier wordt hij natuurlijk op gecorrigeerd, ik kan het lief vragen, boos vragen, heel geduldig blijven, hem echt afstraffen, etc. niks lijkt te helpen.
In de baan is hij heel braaf en is er niks gaande, op buitenrit met iemand ernaast wandelend of fietsend is er ook niks aan de hand. Het is echt dat steun zoeken.
Hoe kan ik hem hiermee helpen?

Groetjes :)


lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 16:29

Bedankt voor jullie reacties!

tengeltje11 schreef:
Is hij ooit in 2-span beleerd?
Je ziet dit vaak bij paarden die altijd op een vaste plek liepen in 2-span.


Hij is bij mij niet in tweespan beleerd maar hij is op een gekke manier bij mij gekomen, gevalletje afdanker, dus ik ken zijn geschiedenis niet. Het beleren ging wel héél makkelijk dus het zal mij niks verbazen... Daar had ik nog niet eens aan gedacht!


pjer schreef:
ooit gehoord bij het huren van paard en huifkar: de weg loopt een beetje bol, en het is voor het paard makkelijker om in het midden te lopen, dat loopt fijner en trekt lichter.
Bij dat betreffende paard heb ik dus ook de hele vakantie naar rechts moeten sturen :)


Ik begrijp wat je bedoelt, ik snap dat het lekkerder loopt maar omdat we ook door dorpen rijden is het een beetje gevaarlijk. Wel goed om te lezen dat je het herkent!


Bubblewrap schreef:
Naar het midden van de weg of van het kruispunt?

Hoe reageert hij op de zweep als je hem even op de schoft aanraakt om hem te 'blokkeren' in het zijwaarts draaien/gaan?
Al heb je dat denk ik al geprobeerd.

Lastig TS!


Naar het midden van de weg, Hij reageert hier in eerste instantie wel op maar daarna probeert hij alsnog heel stiekem naar het midden te gaan. Hij doet het ook echt wel heel subtiel :+ het is wel een shet.


JoyCiej007 schreef:
Heb je een foto van je aanspanning?
En inderdaad, hoe reageert hij/zij op de zweephulpen? Is hij/zij wel goed wegwijs gemaakt in de zweephulpen, dus wijken voor druk en wijken voor de zweep?
Normaal gesproken zou je dit in combinatie met leidsels, stem- en zweephulpen prima moeten kunnen corrigeren danwel zelfs voorkomen.


Het is ook zeker corrigeerbaar maar de correctie heeft altijd zo ongeveer 1 minuut effect, daarna gaat hij weer. Hij reageert super op de zweep, stem en leidselhulpen. Ook weet hij wel dat het niet mag, maar ik zou zo graag een blijvende oplossing voor ons vinden :) Ik zal straks even een foto zoeken

Bedankt voor jullie berichten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers