[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:56

Heerlijk Marga!

Hier voor het eerst sinds een week of 6, 7 weer op Fred gezeten, volgende week komen er mensen kijken, is wel handig als ik er dan ff op kan :7 het is toch zo'n braaf dier. Opzadelen en wegrijden. Is wel goed, dat sterkt me in de gedachte dat hij een hele fijne baas verdient.

Verder lekker aan het werk geweest in de B&B en op mijn werk, dus hier ook fijne dag gehad.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:43

Fred lijkt me echt het ideale paard!!! Als ik Rembrand niet meer zou hebben, had ik hem echt heel graag van je overgenomen.

Nou, ik ga snel weer verder. Moet nog lessen voor morgen voorbereiden, toetsen nakijken en verwerken. En morgenmiddag helaas geen vrije dag. Ben bijna smekend gevraagd om in te vallen in de groep van zoonlief. Ik mocht gelijk weg en hoefde zelfs niet eens iets te doen, als ik maar wilde komen.....

Fijne avond allemaal!!!

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:44

Bizar he Tine dat er zo slecht inval te regelen is! Ze zullen je in ieder geval hartstikke dankbaar zijn.

Er komen volgend weekend 3 verschillende mensen kijken, ben benieuwd. Nu na het rijden weer eens giga last van mijn schouder, zo K is dat... heb niets bijzonders gedaan en dan toch zo'n last -O-

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:16

Van de 3 mensen komt er 1 morgenochtend al kijken :oo gaat wel heel snel zo :oo

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:50

Spannend vhu....
Tine toch invallen.. succes.

Hier..niks te melden..

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:37

Nou Fred is in ieder geval goed gereden, dat is dan wel een voordeel als er mensen komen kijken :+ en nu maar afwachten.

Ben je al lekker met de groententuin bezig Biancacoo? Staat me zo bij dat je die vorig jaar zo mooi had.
Hoop dat je week meeviel toch al met al Tine!
Hoe is het met Ikke Baudyh?

Zo ik vind het zulk lekker weer :D knapt een mens helemaal van op.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:45

Fred is een geweldig paard, hoop dat iemand heel gelukkig met m word..kan bijna niet anders..haha
Ja..moestuin..moet idd weer..heb m al zwart gemaakt..maar de grondtemperatuur is nog erg koud om te zaaien ...
Verder beetje mn hoofd wat ik de knoei..dingen verwerken valt niet mee... ieder z'n gevecht ik weet t... lukt ff niet zo....

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:37

Rustig aan en neem de tijd Biancacoo :(:)
Wel veel standaard gezeur hoor met die potentiele kopers, varierend van is hij echt verkeersmak (ja, dat weet je maar nooit, op zich nog wel redelijke vraag natuurlijk... ) en braaf voor een beginner, maar ik wil er wel flink mee wedstrijden gaan rijden (denk dan zoek je toch een ander type paard dan type Fred...) tot het gezeur van ik zoek een maatje voor het leven maar heb geen geld (...ja duh...) en van die ellenlange vraaggesprekken maar maar niet to the point komen van kom gewoon ff kijken.

Maar goed :7
Hoop dat het snel afgelopen is narigheid is op het moment dat ik er weer een paar keer op heb gezeten ik het steeds lastiger vind om te verkopen. Want dan besef ik weer wat een kanjer hij is -O-

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:58

https://www.haarlemsdagblad.nl vhu
Je kan de verkoop ook nog een paar maanden uitstellen. Als het straks lente is en je kan lekker s avonds een rondje rijden.......... :o

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:26

Het is wel makkelijker verkopen in het voorjaar...

Maar... Wat stond er in het Haarlems Dagblad wat he wilde laten zien?

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:49

Grappig haha niks, ik weet niet waar de link naar het Haarlems dagblad vandaan komt

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:56

Verkopen blijft moeilijk.. weg=weg... een gouden paard als Fred....is onwijs veel waard :j

Vanmorgen rondje bos gedaan..met de hondjes mooie route, genoten, vriendin in gedachten bij me.... toen een harde knal.. 4 jagers ree geschoten.. ^)

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:02

Ach nee wat een rot moment dan Biancacoo :(:) is jacht nu toegestaan dan? Met al die reekalfjes op komst?

8 april is het een jaar geleden dat Avaluna is overleden, kan me goed voorstellen dat ze in je hoofd zit sterkte :(:) |(

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:38

Sterkte Biancacoo :(:)

Reeën jacht is altijd dicht, het is op afschotvergunning, zal nu op reebokken zijn.

Hier is de grote verhaar periode begonnen, dus geen fleece en wollen truien meer aan en oeverloos straatje vegen, en dit duurt tot eind mei :+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:09

Ik heb geen idee mbt de jacht...ze deden geen moeite zich te verbergen... en rijden a 2 weken zelfde route.... boswachter rijd daar ook dagelijks rond..zal op vergunning zijn ??....

Dikke plukken haar klefen overal aan vast idd dan marga..haha... vogeltjes blij mee

Precies vhu....een jaar bijna.. moest foto's sorteren..kwam leuke tegen van haar, met mooie herinneringen :*

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:20

Supertrots op knappe Samoerai. Vandaag op het DK mennen een fijne proef kunnen rijden die met 64.50% werd gewaardeerd. Niet in de prijzen maar ach, van een pony die gemiddeld 1x per maand voor de wagen loopt moet je dat ook niet verwachten. Stelling en buiging rechts moeten ook nog beter.

Nu de Z proeven maar eens gaan bestuderen want we gaan lekker over.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:00

*\o/* tine en Samoerai

Vandaag gelest bij Glenn Geerts. Het paste heel goed bij hoe wij denken over trainen en hij had Meneer Anton snel door. Veel huiswerk.
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:07

Gefeliciteerd Tine.
Janouk wat gaaf les van Glenn! Leuke foto ook !

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:40

Tine gefeliciteerd.

Janouk gaaf zeg, en fijn dat je er mee verder kan.

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:15

Wat leuk Janouk! Fijn om zo weer een impuls te krijgen om mee verder te gaan

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:15

Zo eindelijk even tijd om rustig bij te lezen. Afgelopen week was veel te druk en komende week wordt weer enorm hectisch, maandag- en donderdagavond oudergesprekken en op de dinsdagmiddag ook nog 1, oftewel, ben alle dagen erg druk -O- . Morgen ook nog extra werken, omdat mijn duo eerder weg moet. Bleh.... Maar goed, dit weekend tussen alle bedrijven door nog leuke lesideeen gekregen en gelijk maar uitgewerkt, ik kon toch niet slapen, dus dan is de tijd in ieder geval goed besteed ;-). Nu maar hopen dat het vanavond wel lukt, want met zo'n zware week voor de boeg gaat dat anders niet goed.

Janouk heeft een leuke en leerzame les gehad.
Bianca en alle andere topiclezers die erbij betrokken waren, sterkte!! Het blijft zo onwerkelijk. Denk nog heel vaak aan haar.

Bianca wel nog even lekker met honden naar het bos. Zal nu wel te warm zijn om nog iets te doen met ze.
Janouk maakt onbewust reclame voor haarlemsdagblad hahaha
VHU zal niet meevallen om straks afscheid te moeten nemen! Heel veel sterkte en hopelijk vind je een 10 sterren plekje voor deze kanjer

Vandaag nog met zoonlief op wedstrijd geweest, helaas moest hij vlak voor hij de proef in ging enorm naar de wc, maar ja, dat hebben we een keer gedaan en toen was concentratie bij beide weg, dus hij moest doorrijden. Maar ook dat is minder handig. Nu was hij half uur ervoor nog geweest, maar als je het gevoel hebt is het natuurlijk wel vervelend. Wel weer 2 winstpunten erbij, maar er zit veel meer in. Ze hebben in ieder geval weer wedstrijdervaring opgedaan.

Zoektocht naar nieuwe pony valt ook nog niet mee. Veel ponys hebben helaas maar weinig beweging en als je hogerop wilt komen, moet er toch echt wel wat show in zitten. En we zijn natuurlijk gewoon heel erg verwend met onze Sam.

Nou, ik ga maar douchen en naar bed.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 00:00

Volgens mij heeft Herr Anton zo zijn bedenkingen zoals die kijkt :')
Super gedaan Tine! En heb ik wat gemist mbt Fabels, sorry als dat zo is maar omdat je zegt zoeken naar andere pony en Fabels staat niet meer in je onderschrift?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:36

Fabels is niet meer bij ons. Ze staat nu bij onze paardenfysio. Die wilde nog wat alternatieve dingen gaan proberen. (helaas tot nu toe zonder verbetering) We hebben heel veel dingen geprobeerd, maar kwamen er met da niet uit wat er nu aan de hand is. Steeds als ze iets ging werken, kwam de rem er weer vol op, ze had pijn. Dierenarts zei zet maar een jaar stil, maar ja, dan past zoonlief er niet meer op. Of ga er maar meer fokken, maar een pony met pijn ga ik niet mee fokken. Wat ze heeft weten we nog steeds niet, ondanks heel veel onderzoeken. Dus wij hadden het opgegeven en wilden haar laten inslapen (want een pony met zulke klachten ga je ook niet verkopen, wil niet dat een ander kind verongelukt en ik wil ook niet dat ze in de handel belandt. Ze heeft pijn en daarom gedraagt ze zich zo). Zo krijgt ze toch nog een kans, maar wij konden het niet meer aan.

Nog even spam van zaterdag. We hadden 0,5% minder dan de 2e prijs, dus zaten er nog heel dicht bij zelfs ;-)
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:42

He wat jammer ...
Mooie plaatjes!
Ik had gedacht dat Cathey met nieuwe jonge en in mijn ogen onbevangen amazone zo weg zou lopen maar zij krijgt er tot nu toe niets meer uit (of eigenlijk nog minder...) als ik voordat ik met Cathey dat hele circuit in ben gegaan. Dus feitelijk staat die al 1,5 jaar op 'ik wil niet' of 'ik kan niet' onder het zadel. Vrij beweegt ze wel stukken beter dan 1,5 jaar terug. Nieuwe eigenaresse heeft zadel laten aanmeten fysio er ondertussen ook bij maar goed... Dus kan het me goed voorstellen hoor Tine fijn dat ze een plek heeft waar ze misschien nog kan opknappen maar wel ontzettend jammer hoe het gelopen is al met al.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:36

Tine schitterende foto's !
Jammer dat jullie niet verder kwamen met Fabels, hoop dat je meer geluk hebt met een volgend paardje.
Vhu, jammer dat Cathey nog geen verbetering laat zien....
T'is wat met die dieren...net als mensen..mankeren allen iets...puzzels zijn't..
Baudyh, zag een geweldig veulentje... gefeliciteeeerd !!