[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:42

Afbeelding

Dit is ons longeerbakje. 70% water nu dus ijs en de rest hard bevroren.

Wij maken er een sport van om elke3 weken aan te spannen. Tja met kerst en nieuwjaar op mijn men maandag was het ook lastig. Nu was erheen les. Maar dikke kleren aan en hop naar de manege. Ikke was weer top. Vond het spannend maar ging prima. Schrok een keer maar kwam netjes terug. Gelijk geoefend met alleen laden en lossen. Lukt ook. Woensdag mag hij mee naar de hoefsmid. Was zo gewoon met db en nu dacht ik oh ja kan ik hem wel alleen laden. Lijkt te lukken.

Nu ontdooien met warm bakkie.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:48

Hier ook alles hard en koud. Morgenmacht gaat de wind draaien naar het zuiden, beter!
Janouk, wij waren ook niet naar onze nieuwjaarsreceptie gegaan. Allebei niet helemaal lekker in ons vel en al zo’n vreselijk drukke agenda... Ik moet deze week mijn opdrachten inleveren voor de opleiding, nog geen zak aan gedaan Haha, ben niets veranderd met vroeger

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:39

Sorry, even egopost. Ben zo gruwelijk boos!!

Zoooo, stoom uit de oren. Word ik net door de dierenpolitie gebeld. Ze zijn net bij de ponys die aldoor uitbreken wezen kijken en zagen er niets vreemds aan. Dat de ene broodmager is en de andere bijna dagelijks uitbreekt doet niet terzake. Dat ze zeer onverzorgd zijn en de manen helemaal vervilt en in de klit zitten is niet ernstig. Ik heb een fout referentiekader werd me verteld. Ze zijn niet mager of verwaarloosd. Ik moest maar een melding doen als er echt een probleem was. Ik heb wel 20 x gebeld dat er een losliep, blijkbaar gebeurt er dus echt totaal NIETS met meldingen bij 144. Geen enkele notitie van terug te vinden.

Oftewel, het is nog zinloos om te bellen. Blijkbaar moeten we eerst een van de ponys aanrijden in het donker voor er echt iets gaat gebeuren.

Dat de hele straat hier last heeft van het dier (hij loopt bij de andere buren in de tuinen) doet er ook niet toe.

Volgens de politie zijn zij hier niet geweest in de nacht van 1 op 2 januari om ze weer in de wei te zetten. Wie waren dan die mensen met politieuniform aan?

Ik ben echt WOEST. Werd gewoon voor leugenaar uitgemaakt, ik had geen melding gedaan toen er een probleem was. Waarom zijn ze dan al meerdere keren wezen kijken. Iedereen die de ponys ziet, weet dat ze te mager zijn. Deze mevrouw vond ze er goed uitzien?

Sorry, ik ga nu toch maar proberen te slapen..... of dat gaat lukken betwijfel ik.

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:43

Los laten en ontspannen Tine dat is het beste wat je kunt doen. Heb je nog kunnen slapen?

Hier een beetje ziekenboeg, heb voor Florence Nightingale gespeeld dus weinig tijd wel bij gelezen.

Het was hier ook koud net om het vriespunt maar daarbij een stevige oostelijke wind maakte het erg koud. Dus wat meer werk in de wei o.a.slepen met water en mest die amper in de kruiwagen past omdat bevroren keutels meer plaats inneemen. Maar wel mooie teddy beren i.p.v. pony's.

Maar ondanks dat wel genoten van het mooie weer.

Hier wordt op de vereniging gereden in een bok van 20x60 en thuis rij ik in 20x40 of 17x40 hangt van weitje af, en af en toe met oefenen voor vaardigheid kan het langer tot 80 mtr maar is het 10 mtr breed i.v.m. de greppels.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:32

Kan me voorstellen dat je boos bent Tine. Hoor het helaas vaker. Hoe erg het ook is voor die pony’s niet meer mee bemoeien. Laat ze maar lopen. Soms sta je gewoon met je rug tegen de muur.

Ik heb thuis geen bak om te mennen. Alleen 1 van 15 x 15 om te longeren en los te gooien.
In de manege voor de menles is hij 20 x 40

Bij ons op de vereniging is het zondag nieuwjaars receptie maar ik ben weekendje westen. Word het dus niet.

Net voor het eerst met ikke naar de hoefsmid geweest. Zelf in en uit laden trailer lukt prima. Hij staat als een zonnetje op de trailer. En bij de smid was hij ook braaf. Snurkt wel maar volgt me netjes. Staat weer vierkant op nikies.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:22

Ik probeer het ook zoveel mogelijk los te laten, maar ja, als de pony hier probeert in te breken is het wel lastig. Of als hij tegen de poort aan gaat schuren.

Bloeduitslag van Rembrand is oke. Geen PPID of iets anders. Dus toch gewoon een oude chagrijnige man aan het worden.

En andere dierenarts belde nog ivm Fabels. Hij had foto's van nek toch naar Utrecht opgestuurd voor second opinion, en zij denken dat er wellicht toch een breuk is. Dus maandag opnieuw naar kliniek voor extra fotos. En dus nog maar even wachten met het weer oppakken van het werk. -O-

Hier vieze regen. Bleh!!!

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:44

Tine fijn dat Rembrand zijn bloeduitslag goed is, misschien wil hij meer aandacht en niet niet met pensioen. En heeft fabels toch redenen om pijn te hebben, Foto's lezen is een hele kunst.

Hier regent het nu ook, gelukkig nog een redelijk droog rondje met Pep voor de sulky gemaakt, mannetje vind het zo fijn als hij weer mag. Morgen weer foto's van zijn spat beentje en opnieuw bloed voor ppid.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:59

Maar hij is niet met pensioen!! Ja, met wedstrijdpensioen. Maar ik heb 2 bijrijders voor hem geregeld dus hij wordt 3/4 keer in de week door hun gereden en ik ben meestal ook nog 1x per week met hem bezig.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:40

Goed nieuws over Rembrandt. Fabels nog even afwachten. foto's lezen is een kunst goed dat de da ze opstuurt voor een second opion.
Marga heeft een lekker rondje met de sulky gemaakt!

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:10

Ai... pfff wat spannend met Fabels...bah, sterkte :(:)
Fijn dat bloeduitslag van Rembrand goed is. Wat is er dat je dat deed beslissen, wat zie je aan hem wat je niet vertrouwt?

Super braaf van Ikke Baudyh, top!

Wat heerlijk Marga rondje met sulky **\O/**

Hier was het nogal drukjes, van maandag op dinsdag slaapdienst, toen gisteren nog een examen van mijn opleiding wat denk ik ondanks dat ik erg duf was wel goed ging (hoop ik), toen gasten in B&B ontvangen en vandaag weer hele dag gewerkt :+ net nog wel even bij Fred geweest ff uitwaaien }:0 en vanavond gaan we met vrienden uit eten en naar de bioscoop, geen idee eigenlijk hoe wat waar, maar goed het wordt vast wel gezellig :D
Morgen lekker vrij :D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:02

Goedemorgen allemaal. Zo, voel me eindelijk een heel ietsje fitter. Gisteravond al om 8.30 op bed. En redelijk geslapen.

VHU: Rembrand wordt een chagrijnig mannetje, plast veel en zweet behoorlijk, ondanks dat hij deels geschoren is. Dus was beetje bang voor ppid. Maar goed, ik vind het bericht van da ivm Fabels nu wel weer zorgelijker eigenlijk. Pfff, het houdt maar niet op.

Gisteren heeft zoonlief weer even zonder zadel op Sam gezeten, wat is het toch een heerlijke pony. Hopelijk lukt het me vandaag ook nog even om haar te longeren, maar kan alleen als ik op tijd thuis ben. Heb geen verlichting bij de grote bak en de kleine bak is veel te slecht.
Vanavond gaan zoonlief naar het theater, toneelstuk Achter het huis, over Anne Frank, maar kreeg bericht dat het pas om 22.30 afgelopen is, dus denk dat we tot de pauze blijven en dan naar huis gaan. Anders wordt het voor ons beiden veel te laat. :O

Was de film leuk VHU?
Baudy wat is Ikke toch een fijn paard
Marga hopelijk geen ppid en nog kunnen mennen?

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:20

Gatver, wat naar dat de second opinion voor Fabels zo negatief is. Ik hoop duim en bid dat het niet waar is.

Twee dagen arbo opleiding gedaan in Middelburg. Ppfff 3 uur rijden heen en 3 uur terug. Lekker gaar.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:35

Ja kan me dat goed voorstellen Tine -O-
Jeetje wat een km's Janouk :oo hopelijk was het het waard...

Hier dagje bijkomen rustig aan. Wel 7 km gewandeld :7 met de honden.

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:12

Jeetje Janouk kon het niet dichterbij. Heb er zelf ook last van wat je ver haalt is lekker, hond en pony komen uit het oosten minimaal 3 uur vanaf Den Helder alleen Pep en kat komen van het eiland en Pep is ook import vanuit het oosten :D

Pep zijn pootjes gaan goed, zool is dicht en spat is bijna volledig vergroeid nu nog bloeduitslag afwachten.
Morgen mag hij weer bij zijn vriendjes het was vanmiddag al te laat er was nog kort daglicht.
Haf blijkt eczeem te hebben aan zijn scrotum dus dat wordt 2 weken 2x daags smeren. (hij is een zakkenwasser).
Maar wat een verschil met bloedprikken de ene da of de andere, deze had al een buisje vol voor dat ik door had dat het aanprikken gelukt was. Niks scheren en prutsen maar direct raak ondanks een mega vacht, en pony totaal geen stress.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:20

Wauw janouk km-ers , maar wel voor goed doel.
Tine..balen van fabels zeg..hoop snel meer duidelijkheid.
Vhu even rust na nachtdienst.
Marga idd de ene da is erg goed met bloedprikken en de ander ..helaas niet.
Hier niks te melden.. fijn weekeind alvast.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:44

Hier zijn ze druk met zonnepanelen en schouw.
Afbeelding

Morgen alle mensen weer weg, fijn. Dan zondag eens echt bijkomen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:51

Dat word vast mooi Belker met die schouw !!
Zondag lekker bijtanken. Hoe gaat het met Jones eigenlijk ??

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:35

Jones gaat lekker. De jonge hond Questa ook. Handenbinder tot en met. We hebben echt getwijfeld of ze niet beter af was ergens anders maar de rust lijkt terug.

Onze schouw

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:05

Fijn dat het goed gaat met de hondjes ! Mooooi die schouw !!

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:55

Schitterende schouw! Ja die jonge honden die kun je af en toe wel achter het behang plakken... ... onze Gretha is nu onderhand een hele fijne hond (aan het worden) maar daar is wel 2 jaar op en af enorme opvoeding aan vooraf gegaan pfffff .... Wiske, onze border x mechelaartje kruising was daarentegen zo'n makkelijke hond, die hoefde niets te leren, die wist alles gewoon al maar Gretha ... :roll: :)) :*
Het zijn net kinderen he, je weet het niet hahaha.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 05:55

Mooie schouw.
En pff jonge honden. Heb hier ook een exemplaar :x :x :x Eind deze maand wordt hij 1 jaar. Maar man, man, ik dacht altijd dat Leonbergers van die makkelijke honden waren. Maar blijkbaar zijn we erg verwend met de vorige exemplaren. Wat een sloopmonster is dit. Heeft gisteren de isolatiebuizen gesloopt die om de waterleidingen met thermolint zitten in de paardenstal. Nu vriest het momenteel gelukkig niet. Maar iedere dag, nou ja, bijna iedere dag, vinden we wel weer iets geks.

Ik lig helaas al een uur klaar wakker. Werd ergens wakker van en toen ging ik ineens denken aan het klassenbezoek dat ik 25 januari ga krijgen (dan komt de directie meekijken bij een van mijn lessen). Tja, dan kun je helemaal niet meer slapen. Man, ik word er nu al zenuwachtig van. En manlief begon ineens ook weer te snurken. Dus dan maar even naar de keuken -O- :O

Vandaag heeft bijrijdster een onderlinge wedstrijd met Rembrand, dus ik kan tussen de middag ook niet even lekker naar bed.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:28

We hebben Mad Max, de sloper. Een echte labrador in het kwadraat. Zelfs de andere labradors worden gek van hem.

Vandaag in de Waterleidingduinen een fotografeerworkshop olv natuurfotograaf. Voor mij de eerste keer. Ik ben heel benieuwd. We gaan vossen fotograferen, als we ze kunnen vinden.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:09

Wat ontzettend leuk Janouk, ben heel benieuwd!

Jonge honden *\%/* :')
Onze Gretha heeft nooit wat kapot gebeten behalve een stukje vloerbedekking uit de trap en ... mijn bril :? maar ze is gewoon overenthousiast en bijzonder lomp aan de lijn, dat is geen handige combinatie. Los is het een ideale hond maar goed midden in de stad kan ze niet altijd los, eerste stukje van ons huis naar de singel, waar ze los mag, moet ze altijd aan de lijn overdag ('s avonds en 's ochtends vroeg laat ik haar wel gewoon los meelopen, wat ze luistert echt super goed) en omdat ze zo lomp en enthousiast is heb ik dan zo'n ongeleid projectiel van 35 kg aan de lijn }:0
Verder mag ik echt niet klagen want maar een klikje en ze staan direct naast me waar ze ook mee bezig zijn, vallen nooit uit naar andere honden en janken of blaffen niet in huis. Echt super lieve honden <3

Vanochtend uitgeslapen tot 9.15 zo zeg dat gebeurt echt vrijwel nooit!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:24

Sloophonden..haha..owhjeee niet leuk.
Die van mij vinden vooral eten een dingetje...
Alle eten is niet veilig bij hen... :+ maar ja...ze wonen ook niet in huis... als we gaan bbq-en..slapen ze lekker gewoon op de veranda bij ons .. gezellig.
Vanmorgen lekker ruim 11 km gestept met de hondjes.
Man en zoon zijn naar de boogschietclub **\O/** ben benieuwd hoe ze het vinden daar, het is voor t eerst ! Spannend.
Nu even koffie

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:41

Wanneer hoor je eigenlijk de uitslag van de 2nd opinion van Fabels Tine?