[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Spaikey

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:06

Even een vraagje.
Wat voor koets hebben de menners met Welsh a in dit topic? Welke Wielmaat?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:36

Bedankt voor de info wbt grootte van de koets en de wielmaat.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:26

Ik lees wel mee maar reageer erg weinig....maar heb toch even een vraagje
Happytime: wat voor medicijnen heb je tegen raynauld? Ik heb er ook last van.

Hier rustig aan. Mijn jongere zus had gisteren haar eerste impuls menwedstrijd ooit gereden had zomaar 194.5 pnt en de eerste prijs.
Zelf duurt mijn debuut nog effe, pony is niet fit en drachtig. Dus tegen de tijd dat ze in vorm is zal ze wel te ver zijn in de dracht.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:56

happytime schreef:
Spaikey:nifedipine nu 5mg,ze schreven eerst 10mg voor maar die was te heftig voor me( ik ga al slapen van kwart paracetamol,neem nooit pij stiller oid alleen zwaar medicijn voor ziekte v crohn)
ik krijg van deze dosis al hartkloppingen en als ze uitgewerkt zijn mega hoofdpijn,tja maar geen dode vingers/tenen!
Wat een ellende met anton,fabels en det,hoop dat ze weer snel opknappen.

Is dat een bloedverdunner? Ik heb het gelukkig alleen maar aan een paar vingers. Momenteel gaat het best goed en heb ik er weinig last van. Slik geen medicatie.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:39

Ik zal proberen wat meer te reageren. Ik volg het topic allang. Hier ook alles binnen. de jonkies staan normaal 24/7 buiten maar hebben geen schuilstal ze kunnen alleen uit de wind staan achter doeken. Dus nu vond ik het te slecht en gaan ze toch naar binnen s nachts. En als de paden schoon zijn naar buiten moet 200 meter over een betonpad, gisteren helemaal schoon gemaakt maar vandaag zal ie wel weer ondersneeuwen :( effe is dat leuk sneeuw maar het is altijd zoveel werk met de pony's. Ik wil ze dagelijks buiten hebben dus weer werk aan de winkel.

Zometeen even kijken naar de minimarathon wedstrijd van onze vereniging is niet afgelast omdat het een selectie is. volgende winter mogen wij ook starten.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:05

Ja de minimarathon ging wel door was een selectie en ze konden geen andere datum plannen. Waren echt heel veel starts nog volgens mij totaal iets van 70 en maar enkele afmeldingen. Zijn wel rond een uur of een naar huis gegaan had de pony's buiten en wilde ze toch graag binnen hebben het is hier in Noord-Limburg nu echt slecht.

@tine nog naar de wedstrijd gegaan?
@baudyh. En hoe bevalt de nieuwe merrie nu je haar in het echt kunt zien?
@vhu: Fred lekker even gespeeld in de sneeuw!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:16

@marga: ja dat klopt uit de wind is het belangrijkste maar het land is nu zo nat dat ze geen droog plekje meer hebben om te staan/liggen dan toch liever effe binnen.

Gaaf sleeën met de honden!

Wel een flinke pak sneeuw maar gewoon gewerkt vandaag.

Mooie merrie Baudyh!

Hopelijk morgen weer beter weer en sneeuw vrij op de beton pad naar de wei.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:12

Jeetje wat heftig Belker. Sterkte! Nooit leuk een dier in te moeten laten slapen.

Gelukkig is de sneeuw weg! Vandaag effe gelongeerd bak was weer redelijk, morgen rondje voor de koets.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:38

Mooie wagen Tine! Hopelijk kunnen jullie veel kilometers maken en dat Fabels snel weer in orde is! Is de nieuwe wagen qua merk/ kleur het zelfde als de oude?

Jeetje Biancacoo dat is ook stress als je erachter komt dat er een draagmuur weg is gehaald door de vorige bewoners.

VHU nachtdiensten lijkt me echt prut om te doen. '

Vanmiddag met de koets weg geweest. Pony had 1.5 week niets meer gedaan, gisteren effe gelongeerd en vandaag ingespannen ze liep alsof al jaren beleerd is ipv kleine 3 maanden.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:53

Oh wat gaan jullie snel....dat kan ik effe niet bijhouden sorry dat ik niet op iedereen reageer.

Fijn Gem dat je weer aan de slag mag!

Tine fijn dat de operatie geslaagd is bij jullie zoon. Beterschap.
Mooi dat Rembrandt net voor de koets past.

Apart de herten in het centrum! Fijn weer de training opgepakt met janouk en meneer Anton.

Ik doe lekker rustig aan met mijn merrie. Ze is ook drachtig. Wedstrijden zijn pas in de herfst gepland als het veulen gespeend is.

Ik heb haar al vanaf 8 maanden en heb de tijd genomen om haar te beleren alles met rust en vertrouwen gedaan pas een stapje verder als alles vertrouwd was voor haar. Duurde een dik jaar voordat ik haar weg heb gebracht om te betuigen. Ze kende het tuig en kon sturen en remmen aan de lange lijnen voordat ze betuigd werd.
Dit is haar half november tweede keer in de rijbak eerste keer met de nieuwe koets, in de bak vind ze nog wat lastiger. Buiten loopt ze lekker nageeflijk.
Afbeelding

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:49

Sterkte Tine voor je zoon, niet leuk dat hij zoveel pijn heeft gehad. balen dat het niet opschiet met de strokorrels.
Vervelend dat Fabels nog niet lekker loopt en de rem erop houdt.

@Baudyh: Ikke is ook knap! Super dat hij het ook zo goed oppakt!

Janouk: Goed idee van de kaart, ik kende avaluna niet maar heb haar overlijden wel meegekregen.
Klinkt als een erg gezellige avond !

VHU had een super brave Fred. Dat is fijn voor het zelfvertrouwen!

Bedankt voor de leuke reacties op mijn pony!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:04

@tine: fijn dat e ouders een paar dagen hebben kunnen bijspringen. Ben benieuwd of de osteopathie behandeling van fabels heeft gewerkt. Voor jezelf nu ook beterschap. Oei overdaad aan strokorrels nou je kunt in ieder geval even voorruit weer!
@Janouk: Fijn dat meneer anton geen PSSM 1 heeft, lastig dat hij nu nog niet fit is. Ontstekingswaarden in de maag las ik iets over. Misschien ander voer proberen de gastro + van havens is goed voor paarden met maagzweer gevoeligheid.
@Biancacoo: Beterschap voor je hondje!
VHU: Fijn dat de honden naar een rustigere plek rond de jaarwisseling.
Hier is het altijd rustig qua vuurwerk, wij kunnen wel veel zien qua vuurwerk bij de omliggende dorpen en stad. Dat is het voordeel van buitenaf wonen met geen bossen direct in de buurt.

Vandaag weer een rondje gemaakt met Lizzy, conditie opbouwen gaat vlug! Volgende week maar beetje groter rondje doen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:00

Fijne feestdagen!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:51

VHU: Heftig als er een cliënt overlijdt op de werk.

Alle mensen met verkoudheid/griep beterschap!

Lastig karwei zulke bomen kappen Biancacoo.

Vandaag klein tochtje gemaakt met ponylief. Ze is weer wat fitter aan het worden, conditie komt weer terug nu.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:51

VHU: Heftig als er een cliënt overlijdt op de werk.

Alle mensen met verkoudheid/griep beterschap!

Lastig karwei zulke bomen kappen Biancacoo.

Vandaag klein tochtje gemaakt met ponylief. Ze is weer wat fitter aan het worden, conditie komt weer terug nu.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:59

Wow Baudyh wat een lange wortel zeg. Fijn dat hij toch zo los kwam. Hopelijk is het probleem nu opgelost.

Hier geen ervaring met dry needling.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:12

Marga. Bij ons heeft het alleen gisterochtend geregend. Mijn bak is ook erg nat nu. Maar buiten zijn de onverharde paden redelijk tot goed op wat plassen water na. Wij hebben hier een heel netwerk van onverharde paden die zeer goed begaanbaar zijn. En de verharde weg gaat altijd prima pony is goed verkeersmak. Vandaag schijnt de ☀️ . Maar vandaag heeft ze een dagje rust.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:03

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met fabels Tine. Als het inderdaad pijn is weet je wel waar je verder kunt gaan qua behandelen. Hopelijk komen jullie er dan uit met de osteopaat.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:38

VHU: ik vind Fred ook een knapperd! Gave kleur en uitstraling heeft hij. Hopelijk is hij snel gewend op de nieuwe stalling.

Tine: Beterschap nog steeds niet fit.

Hier ook veel water heb ze toch maar een paar uurtjes op de wei gezet. Binnen vind ik maar niks.

Wat de broek betreft. Wij hebben met de mencursus zonder broek/omloper gereden. Mijn instructeur rijdt ook zonder hij zegt zonder broek kun je beter zien hoe ze over de benen gaan . Heb zelfs ook wel eens in het enkelspan zonder broek gereden in de les. Maar is wel goed opletten met remmen vind ik.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:01

Iedereen een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2018!

Gave foto janouk! Leuke nieuwe hobby !

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:30

Wat een vervelende situatie met de pony van de buren Tine.

Gaaf Gem vrachtwagen rijbewijs!

Hopelijk kunnen ze je helpen in de kliniek met je pols Baudyh

Hier ook flinke gewaaid gisteren gelukkig geen schade op het bedrijf en bij huis.

Fijn dat Fred het naar zijn zin heeft op de nieuwe stal VHU.

Morgen weer een rondje met de pony mits het weer ok is.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:11

Mooie foto Belker! Mooie herinnering.

Vervelend Tine snap niet dat de buren niet beter voor hun dieren zorgen. Fijn dat fabels haar oor goed hersteld. Benieuwd wat er uitkomt bij het bloedonderzoek van Rembrandt.

Vanmiddag was het prima weer heb een heerlijk rondje van zo'n 50 minuten gemaakt. Conditie opbouwen gaat de goede kant op.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:23

Fijn Tine dat de osteopaat een goede verbetering heeft kunnen krijgen bij fabels.Oei wat een zorgen om rembrandt, fijn dat de da zo goed meedenkt.

Top VHU weer lekker aan de slag geweest met Fred. Fijn he een normale 20*40 bak.

even een andere vraag wbt bak. In welke afmetingen mennen jullie normaal gesproken?
Ik heb 20*40 maar vind het wat klein met mijn Welsh a. Dus ik ga momenteel alleen naar buiten hahaha. Ik zou hem langer kunnen maken maar of dat veel verschil gaat maken vraag ik me af. Breder kan eigenlijk niet.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:35

Heerlijk Janouk!

Dan ga ik gewoon oefenen in 20 x 40 moet kunnen met mijn Welsh a.

Fijn dat het beter gaat met je zoon Tine.

Vandaag winterwandeling gehad van de menvereniging.georganiseerd bij mij thuis. Was gezellige dag twee en half uur gewandeld en daarna gezellig met z'n allen gegeten.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:36

Hier geen vorst gehad. Waarschijnlijk vannacht wel -1. Dus morgen zal grond nog goed zijn. Vorst is wat mij betreft prima het begint nu eindelijk wat op te drogen .