[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:18

Ze staan gelukkig heel rustig, dus alles maar buiten gezet. Stallen zijn weer schoon. Ik probeer ze nu toch maar zo lang mogelijk te laten staan, beter dan op stal tenslotte.

Het geeft wel prachtige plaatjes met die sneeuw, maar wei en wegen zouden gewoon schoon moeten blijven ;-).


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:04

Ips, ik hoop ook dat alles heel snel weer weg is. Foto's zijn binnen hihi
Gem, dat is nogal een verschil :oo
Spaikey, inderdaad zoooo nat he
Bianca, gaaf filmpje!!!
Baudy knappe dame
VHU is niet naar stal gegaan en heeft weinig verkeer

Gelukkig stonden de paarden hier allemaal heel relaxed buiten. In de wei ging het wel, want het is nog wat blubbering, maar op het verharde met ijsklompen onder is niet leuk, dus bij het uit de wei halen de hoeven ijsvrij gemaakt. Gelukkig kon zoonlief me helpen, want normaal haal ik in mijn uppie twee tegelijk binnen, maar ja, dan wordt lastig als je dan ook de hoeven moet doen.

Morgen komt de smid. Hopelijk heeft hij nog sneeuwringen liggen, dan kunnen die er morgen onder bij Rembrand. Bij sam gaan de ijzers er morgen onder weg. Dan heb ik alleen de voorhoeven van Fabels nog.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:23

Citaat:
Tine, sneeuwringen eronder....helpt dat veel eigenlijk ? ik heb dat nooit geprobeerd..hoe werkt zoiets

Tussen het ijzer en de hoef komt een rubber rand met een ring. Die ring ligt aan de binnenkant van het ijzer, zodat er geen ijs kan gaan kleven aan het ijzer. Die rubber ring is hol, en duwt de sneeuw weer los.
Afbeelding

Bij Fabels vanmorgen sponzen met tape om de hoeven, omdat vet niet werkte. Nou, de sponzen lagen los in de wei. Helaas. Ze staat nu wel op klompen, maar rustig. In de wei geeft het niet zoveel problemen, de bodem is niet bevroren. Maar de klompen moeten wel weg voor ze op de bestrating komt.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:04

Goedemorgen
Paarden blijven hier helaas even binnen, alle gedooide prut is opgevroren. Spekglad hier.

Gisteren zouden ze een pallet strokorrels bezorgen hier. Zit ik de hele dag aan huis gekluisterd, bellen ze om half 6 dat ze niet kunnen komen. Ik denk nog, nou ja, door de wegen of zo. Nee, ze wisten het GISTEREN al. Grrrr. En dan komt er na veel stilte een zeer ongemeend excuus uit. Nogmaals grrrr. Krijg ik net een mail, komen ze pas de 22e bezorgen, dus 10 dagen later. Ik heb dus straks paarden in een lege box. Nou ja, maar ergens een paar balen stro gaan scoren.

Loopt sowieso lekker hier. Op 25 november de mestboer al geappt, en nog een paar keer daarna. Nou, hij is nog steeds niet geweest. De mesthoop is inmiddels helemaal vol en nu moet ik het ernaast (heb een hek erom voor de honden) gaan leggen. Oftewel, de honden gaan daar doorheen en het opeten. Bleh.

Op school nog steeds geen internet in mijn lokaal, dus zo eigen laptop maar weer mee, zodat ik bord kan gebruiken via de wifi.

Gaat lekker hier. Adem in, adem uit......

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:26

Bedankt voor de tip!!! Ik ga kijken of ik dit weekend iets kan maken, als er dan weer sneeuw komt, heb ik ze liggen.

De losse ringen zijn zo te zien uitverkocht hihi. Ik zou denken dat ze er aan de voorkant dan uitvallen.
Bij Rembrand gebruik ik deze ringen al jaren, nog nooit problemen gehad gelukkig.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:15

Gelukkig dooit het goed, nadeel is dat alles nu nog natter dan nat is. Nou ja, we moeten wat te klagen hebben he ;-).

Vandaag een lange dag op school. Na de gewone lesdag nog vergadering en oudergesprekken. En eigenlijk moet ik ook nog boodschappen halen, maar ik vrees dat dat niet meer gaat passen, moet natuurlijk ook nog koken en stallen uitmesten, dus maar hopen dat ik nog genoeg brood heb voor morgen :Y)

Fijne dag allemaal

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:18

Belker wat erg! Heel veel sterkte. Stippel was toch nog heel jong?

Ips, hopelijk snel verbetering te zien.

Hier helaas weer veel te laat terug van school, dus geen boodschappen, geen Fabels longeren. Zometeen nog stallen uitmesten en dan kan ik niets meer.
Ja, die vakantie kijk ik erg naar uit. En het wordt nu door de operatie van zoonlief ook een wedstrijdloze vakantie. Eigenlijk best wel lekker stiekem hihi.

Vanmorgen had ik nog wel even flinke stress. Om iets voor 9 begon het ineens ernstig te sneeuwen, en nee, ik heb nog geen sneeuwbeslag voor Fabels kunnen maken. Had al 2 buren geappt, maar niemand was thuis. Gelukkig dooide het snel weer weg, maar het bleef echt een poosje liggen. Ik kan moeilijk de klas achterlaten..... Pfff, hoop dit niet weer mee te maken. Niet goed voor een mens.

O ja, heb ook nog data doorgekregen voor klassenbezoek (directeur komt dan kijken bij een instructieles) en voor functioneringsgesprek. Ik vind het echt doodeng, maar ja, hoort er natuurlijk wel gewoon bij. Ik ga alleen vreselijk lopen stuntelen bij zijn klassenbezoek.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:28

Hier is het erg koud, regelmatig sneeuw of regen. Brrrr. Mijn bijrijdster gaat vanmiddag met Rembrand mee doen aan een Santaride. Brrr.
Ik ben nu druk bezig de kerstkaarten te schrijven, straks nog lessen voorbereiden en leuke lesideeen proberen uit te werken (veel knip en plakwerk en dan plastificeren) Ach ja, het houdt me bezig he hihi.

Verder snotverkouden, begin mijn bijholtes te voelen. Niet zo fijn.

En manlief is onderweg naar huis met mijn nieuwe menkar. Geen idee of Fabels er uberhaupt voor gaat komen...... Beetje dubbel gevoel. Mijn prachtige kar van Rembrand nu dus weg.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:00

Afscheid van mijn oude wagen. Die amper gebruikt is waarvoor hij werd gekocht.

Afbeelding

En welkom voor mijn nieuwe wagen. Die hopelijk wel gebruikt gaat worden waarvoor hij werd gekocht.....
Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:51

Belker, hoe gaat het nu? Kan me voorstellen dat je nog behoorlijk in shock bent
Marga heeft lekker gelest en inderdaad, ui naast mijn bed.
Spaikey, heerlijk zo'n pony. Kleur is hetzelde, merk ook, alleen type is anders. Ik had een anatomic, en nu een ergonomic.
Bianca, wat een stress. Helaas gebeurt dit nog best vaak. Toen wij nog op zoek waren naar een boerderij, bij meerdere boerderijen dit gezien, waardoor we dus niet hebben gekocht. Onbegrijpelijk wat mensen soms doen.

Vandaag heeft mijn bijrijdster meegedaan met een Santaride bij de manege in Onstwedde. Wat heb ik toch een superbraaf paard. Hij had aan beide bakstukken een strook stof met allemaal belletjes, hij liep ermee alsof hij dat altijd deed. <3 <3

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:54

Dat hadden wij met een pony die we voor zoonlief wilden kopen. Was Nederlands kampioen, Z dressuur, M springen en L cross. Leek ons ideale pony voor hem, maar ja, we gaan niet af op alleen klinisch rapport, zeker niet voor de vraagprijs. Nou, bleek maar goed, op 3 benen afgekeurd. Zo sneu voor de verkopers. Zij dachten een supergoede pony te verkopen. Erg heftig hoor!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:31

Zoonlief en ik wilden vanmorgen naar het bos, maar het was hier spekglad, dus maar thuis gebleven. De wei was wel redelijk te doen (de grote plassen even kapot gemaakt), dus een paadje naar de wei gestrooid en toen alles maar buiten gezet. 's Middags was de bak gelukkig wel bruikbaar (bestrating had nog steeds gladde stukken, dus ik denk dat het in het bos dan ook nog bevroren is, daar komt de zon tenslotte minder goed bij). Dus eerst met Fabels bezig, na het longeren heeft zoonlief er nog even opgezeten (zonder zadel, dus weet nog niet hoe ze dan loopt, want zonder zadel in draf is toch een andere draf ;-) ), en na een middagslaap ook nog Sam en Rembrand beweging gegeven. Rembrand mocht de nieuwe wagen inwijden. Hij past er echt maar net voor. De bomen staan op de langste stand. Voor op wedstrijd vind ik het zo niet mooi met de leidsels zo op de kont, maar goed, dat doen we toch niet meer. En Rembrand vindt het zo leuk voor de wagen, kan hij gelukkig toch af en toe nog aangespannen lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:14

Dat zou kunnen, maar dat gaan we niet doen. Rembrand staat er puur voor de lol nog voor, gaat geen wedstrijden meer lopen. Hij past er voor, bezeert zich niet, dus het is goed zo. Geen idee hoe lang Rembrand nog in de running is, hij is over 2 weken ook alweer 20.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:37

Bij die in Amsterdam, ben even naam kwijt, daar komt kar Amerigo vandaag was het ook 60 euro. Maar het gaat, dus ik ga er niet nog meer geld aan uitgeven. Vorige kar heeft me enorm veel geld gekost, dat heb ik er nooit weer voor terug gekregen en het past, dus prima zo.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 06:49

HT genoten van het weer
Gem blijf je wel nog rustig aan doen?
VHU heeft ratten thuis en geniet van Fred. Kan natuurlijk ook niet anders, lekker ventje <3
Janouk is lekker naar het strand geweest en heeft nog met tweespan gereden. Bijzonder die herten zeg!!

Nou, wij gaan zo op pad naar ziekenhuis, zoonlief is toch best wel zenuwachtig. Wel logisch natuurlijk.

Fijne dag allemaal

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:07

Operatie is goed gegaan. Wel behoorlijk pijn, dus extra pijnstiller gehad. Daardoor langer op uitslaapafdeling. Nu terug op kinderafdeling. Krijgt straks wat eten. Arts zei dat alles goed is gegaan en dat het erg vast zat. Dus goede beslissing. Sta zelf wel te tollen op mijn benen. Maar 4 uur geslapen

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:35

Zo, eindelijk weer thuis. Compleet gesloopt, dus dat wordt een vrije dag voor de paarden (had willen mennen met Sam en Rembrand en Fabels willen longeren). Hopelijk is zoonlief straks goed genoeg dat ik hem even alleen kan laten om uit te mesten.

Helaas te laat thuis om nog even te gaan liggen (dan slaap ik vannacht weer helemaal niet), dus nu even bikkelen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:16

Lief. Ik denk nog iedere dag aan haar

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:15

Ikke <3 <3 <3
Spaikey ook al zo mooi <3

Van de narcose heeft hij eigenlijk geen last gehad, niet misselijk ofzo. Hij heeft gewoon heel veel pijn op de operatieplaats. Zo sneu, hij gilde het net uit van de pijn. Voel me dan zo machteloos.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:45

Pfff zit ik gewoon alweer een hele dag te wachten op de strokorrels. Ik zou vanmorgen een bericht krijgen met aflevertijd, niet gehad.......
Instructrice heeft vandaag Sam en Fabels gereden. Helaas nog steeds geen verbetering bij Fabels, nog steeds enorme rem. Hopelijk kan de osteopaat donderdag iets betekenen, want ik geloof niet dat het door de hoeven/ijzers komt. Ik heb een heel goede smid.

Zoonlief zit nu met de wond bloot in huis, en voelt zich heel veel beter.
Mijn ouders zijn er bijna, kan ik zelf naar de osteopaat. Eten staat zo goed als klaar, zodat mijn ouders zo min mogelijk werk hebben.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:56

Bianca, weet niet of het zadel nu nog perfect ligt, maar dat lag het wel toen de ellende begon. Zoonlief kan en wil er niet op, dus is ook niet helemaal te testen.

En de strokorrels :x -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Gewoon weer een hele dag voor niets zitten wachten, maar nu dan zonder enig bericht van de verkoper. (ook al was dat vorige keer dan te laat) Telefonisch niet meer bereikbaar natuurlijk, dus mail gestuurd dat ik mijn geld terug wil. Werkelijk niet te geloven!!!!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:16

Janouk bedankt voor de moeite!! En oliebollenrace gehad.
Bianca, ongelooflijk he, hoe positief ze altijd was.
VHU heeft rust in hoofd
Bianca heerlijk getraind

Nou, ik had de bestelling afgemeld en elders bestelling gedaan. Nu komen er wsl 2 ladingen morgen. Nou ja, kan ik voorlopig vooruit hahaha.

Wilde vandaag vroeg naar huis, maar werd toch weer half 3. Hopeloos. Maar goed, wel fijne gesprekken met collega's gehad. Er stonden dingen op de planning voor na de vakantie, waar ik niet zo blij mee was. Heb het nu toch zoals ik het wil, dus wel blij mee.

Heerlijk dat mijn ouders er nu zijn, stallen en wei waren al uitgemest toen ik thuis kwam. Nog even Fabels gelongeerd. Ben echt benieuwd of de osteopaat morgen verbetering voor elkaar kan krijgen. Zoals ze nu loopt, gaat ze echt niet voor de kar komen, dat durf ik gewoon niet. (omdraaien en weg sprinten).

Vast sushi klaar gemaakt voor morgen. Zoonlief gaat al een stuk beter, dus ik ga ervan uit dat het wel lukt om morgenavond naar kerstdiner te gaan. Hij heeft alleen vanmorgen pijnstillers nodig gehad. Zwelling is al stuk afgenomen.

Vanavond maar vroeg naar bed.... hoop ik

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:58

Goedemorgen

Geen idee wat druk is _O- _O- _O-

Ips volle planning
VHU ook druk

Strokorrels. Nou, omdat dinsdag de bestelling er weer niet was, deze per mail (want anders waren ze niet bereikbaar geannuleerd) en bij ander bedrijf een pallet besteld. Kreeg ik gisteren van leverancier van 1e telefoon dat ze er over half uur zouden zijn. Nou, maar goed, dat mijn ouders er zijn, want anders hadden ze toch echt voor een dichte deur gestaan. Ik kan toch niet zo maar even naar huis omdat zij besluiten ineens toch te leveren.... Chauffeur belde ook nog met de melding dat hij 2 pallets had. Ik dacht nog, wel erg toevallig dat beide ladingen door zelfde bezorgbedrijf worden geleverd. Nou.... er staan nu 3 pallets, kan voorlopig vooruit. Maar hoe dat nu moet met die 2e, die ik niet heb besteld en/of betaald.....

Janouk, wat een superfijn nieuws. Gaat het inmiddels ook al wel beter met hem?

Hier is gisteren de osteopaat geweest. Omdat zoonlief toch naar kerstdiner wilde, ben ik niet bij de behandeling geweest, want dat viel samen. Mijn vader heeft Fabels in bedwang gehouden ;-). Als het goed is, zou ze nu moeten opknappen, maar omdat ze ook dry needling heeft toegepast, mag ze nu 2 weken niets doen. 6 januari komt ze weer langs. Ik ben benieuwd. Volgende week nog weer naar de dierenarts, maar ik geloof er niets van dat het uit hoeven komt. (werd destijds door andere da ook bij Rembrand geroepen, die was gewoon verlamd...)

Maisie: van harte

Nilda, ik kan je niet helpen met tweespan. Geen idee, vind enkel al moeilijk genoeg ;-)

Zoonlief heeft gisteren toch wel iets teveel gedaan, want had 's avonds wel weer pijn.

Nou, ik ga naar school, de klas inruimen voor het kerstontbijt. Vrees dat ik bij thuiskomst instort, want mijn keel doet inmiddels ook vreselijk veel pijn, zeker bij hoestbuien.
Maar goed, vandaag hoef ik nog geen stallen te doen, want dat doet mijn vader nog voor ze weer naar huis gaan. Was wel heel fijn zo. Zoonlief goed verzorgd, stallen en wei uitgemest, hooinetten gevuld en eten op tafel. Wat een luxe!!!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:53

Nou, gaat hier niet zo goed. Vreselijk zere keel, kan amper slikken. Net 1,5 uur geslapen. Vrees dat ik toch echt ziek wordt nu. Maar goed, manlief komt vanavond weer thuis, dus die mag mijn taken de komende dagen gaan doen. Mijn ouders wonen zelf helaas te ver weg en hadden ook weer hun eigen verplichtingen. Ben al lang blij dat ze dit hebben gedaan. Ze zijn al in de 70 en eigenlijk geen paardenmensen, dus sowieso al blij dat ze dit allemaal kunnen doen voor me.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:57

Lastig toch die dieren die iets mankeren, maar waarvan niet duidelijk wordt wat het is

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495 en 59 bezoekers