[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:10

Fijn Vhu dat ze verkocht is. Kan jij je lekker alleen met Fred bezighouden.
Laar je niet weer verleiden tot een 2e paard erbij zou ik zeggen.

PROK van 2015 daar kan ik nog wat mee. Toen is ze nog flink op de foto gezet. Tegenwoordig is er het D-OC predicaat is die goed zijn ze ook prok maar komt geen foto meer aan te pas. Daar doe ik veel minder op.

Ben dit weer al helemaal zat.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:31

Goedemorgen..
Nog met Ikke gemend Baudyh ?
Tine heeft schoolstress.. :(:)
Vhu, kan lekker met Fred aan de slag.
Ht hoe is t met je handen nu ??

Hier droog, en een fijne ronde getraind met mn step en 2 hondjes...Genoten. !!

En samen met zoon gisteren al kerstboom neergezet,.. <|- {:)

Hadden nog plan om naar Zweden te gaan, maar geen oppas voor de honden....

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:38

Nee baal er van. Als gerrit thuis komt is het donker. Longeer ikke wel. Maar ergens dit weekend moet hij er toch voor.
Maar ja het sneeuwt hier nu.
Druk met bestellingen weg rijden.
Denk dat ik toch maar een sleutel voor de binnenbak moet gaan regelen. Want zo werkt het niet.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:57

Citaat:
Laar je niet weer verleiden tot een 2e paard erbij zou ik zeggen

En vooral ook niet dat ik denk 'dat kan ik wel' ... ^) :o :7

Ja dat kan ik me voorstellen Baudyh dat je baalt van het weer en dat je niet ff naar de bak kunt nu met Ikke -O- sneeuwt het bij jullie? Bij ons wel hagel, regen en ja wat eigenlijk niet maar dus geen sneeuw gezien vandaag.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:16

Wat een vies K..weer -O- Koud en nat.

Wij gaan straks ook maar naar de binnenbak, moeten nog een keer de kur voor zondag oefenen, maar ja, wordt lastig als er andere mensen bij in rijden. Woensdag zijn de oefeningen nog veranderd en nu weet zoonlief het even niet meer. Logisch

Vanmorgen maar mijn eigen laptop mee naar school genomen, zodat ik via de wifi toch mijn lessen op het digibord kon draaien (laptop van school kan blijkbaar niet op wifi). Dat lukte gelukkig. Maar weer een nare dag gehad. Gelukkig zijn de collega's en directie geweldig!!! Zo blij mee

Nou, ik ga Fabels uit de wei proberen te halen. En dan nog :list: :list: :list: , want morgen wordt er hier nog sinterklaas gevierd met mijn familie. Wil het wel beetje toonbaar hebben in huis en we gaan gourmetten, dus nog veel voorbereidingswerkzaamheden.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:12

Goedemorgen.. :wave:
Vanmorgen eigenaar van buurweiland gebeld.... een van de paarden die er nog dag en nacht buiten liepen, lag zielig op de grond...wilde niet opstaan.. voelde zich duidelijk niet lekker... stijf..nat...koliekerig..en vast al drachtig.. gelukkig hebben ze beide merrie's opgehaald de DA zou naar hun huis rijden..hoop dat alles goed komt..
Zielig gezicht..maar kunnen ook nergens schuilen..en vind ik voor die bloedpaardjes toch wat slecht weer worden...

Wel lekker rondje bos gedaan met zoonlief. +:)+

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:17

Ideaal weer voor jou nu Biancacoo. Ligt er sneeuw?
Goed telefoonje. Dit is idd slecht weer.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:46

Goed van je Biancacoo. Hier staan ze normaal ook 24/7 buiten met schuilstal. Maar alles is zo vreselijk doorweekt nat dat ze al 3 weken s nachts op stal staan. Ze kunnen nergens droog staan, laat staan liggen. Zelfs grote bak is nu een dikke ellende.

Vanmorgen konden manlief en ik niet meer slapen, dus om half 8 waren we al vlees , vis en groenten aan het snijden voor vanavond :D

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:36

Vind het nu ook gewoon bagger vies en koud voor wat voor paard ook buiten zonder droge plek waar ze kunnen staan / schuilen... heb ook medelijden met die dieren die wel buiten staan. Geldt ook voor koeien en schapen overigens. Gisteren ook weer schaap overeind gezet dier was zo zwaar denk ook drachtig en dan zo half in een kuil op het land gerold. Gelukkig liep ze weg nadat ik haar overeind had gezet.
Pretje is het niet nee deze dagen van het jaar ^)

Veel plezier vanavond Tine :Y)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:56

Glibberen in t bos..hier geen sneeuw..wel hagel...
Wil wel een pak sneeuw .. dan kan ik sleeën :)
In t land is t idd nat...en niks te eten dan zo'n vies nat pak hooi _O- ..gelukkig zijn ze opgehaald..

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:53

Ik bedoelde nat pak hooi :r ......

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:52

Tine al op tijd aan de voorbereidingen voor vanavond, veel plezier en eet smakelijk.

Biancacoo Wat goed van je voor die paardjes.
Morgen wordt er veel sneeuw verwacht, wie weet sleeën,

Hier viel het weer vandaag erg mee. Het meeste was waarschijnlijk s'nachts al gevallen want er stond nu water op het land. En morgen krijgen we volgens de verwachting meer water ^)

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:51

Het is wat met dit weer met de dieren. Mijn pony's hebben overdag vrije inloop en s nachts op stal. Maar toch staan ze met dit weer toch vaak overdag buiten. En vaak vraag ik me dan af waarom?

Hier deze week eerste menles gehad met dubbelspan. En vanavond eerste oefenparcour gereden. Pff, zwaar werken hoor. Erg pittig de overstap van enkel naar dubbelspan

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 09:35

Als ze genoeg eten hebben en lekker krachtvoer naar behoefte en kunnen schuilen is buiten staan het allerbeste !!
Maar dat mistte bij deze paarden allemaal..
Gaaf Nilda het oefenparcours

De honden zijn helemaal wild..haha..t'is een koude wind buiten...nog geen sneeuw in drenthe hier....
Geloof niet dat we met ze kunnen sleeën vandaag..hahaha

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:39

Ik zal proberen wat meer te reageren. Ik volg het topic allang. Hier ook alles binnen. de jonkies staan normaal 24/7 buiten maar hebben geen schuilstal ze kunnen alleen uit de wind staan achter doeken. Dus nu vond ik het te slecht en gaan ze toch naar binnen s nachts. En als de paden schoon zijn naar buiten moet 200 meter over een betonpad, gisteren helemaal schoon gemaakt maar vandaag zal ie wel weer ondersneeuwen :( effe is dat leuk sneeuw maar het is altijd zoveel werk met de pony's. Ik wil ze dagelijks buiten hebben dus weer werk aan de winkel.

Zometeen even kijken naar de minimarathon wedstrijd van onze vereniging is niet afgelast omdat het een selectie is. volgende winter mogen wij ook starten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:43

Ze hebben hier onbeperkt hooi en schuilstallen, maar alles is blubber en ze vinden het gewoon echt niet leuk om daarin te staan. De schuilstallen worden eigenlijk alleen door Amerigo gebruikt. Daar is nog wel een klein stukje droge bodem. Dus hij is slim.

Wij hebben vanmiddag wedstrijd, maar het is de vraag of we gaan. Maar even afwachten wat het weer gaat doen. Nu is er nog niets aan de hand hier, maar volgens buienradar zou het vanaf 14 uur gaan sneeuwen.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:49

Alle wedstrijden hier in de buurt zijn afgelast. Er is nu nog niet veel aan de hand, maar vanaf 10u gaat het sneeuwen. Verstandig want met trailer op de weg als er veel sneeuw ligt, is niet een goed idee.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:24

Hier is nog niets aan de hand. Als het al komt (voorspellingen kloppen zooooo vaak niet), dan begint het hier pas rond 15.00 uur. Maar we moeten om 13.30 van huis als we gaan. Lastig, vooral omdat er zo vaak paniek gezaaid wordt terwijl er niets gebeurt.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:16

Had het zelf niet gedaan denk ik maar ze zijn onderweg naar hier met ons nieuwe paard. Het is nog prima hier hoor. Niks aan de hand maar ze moet ook weer terug naar zuid Limburg.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:28

Het is hier al vanaf een uur of 10.30 (toen reed ik vanaf mijn werk naar stal) zwaar prutweer. Grote vlokken sneeuw en doordat het niet koud is wordt het een blubbermassa op de straten. Op zich op de bomen blijft ook wel wat liggen. ALs je er niet uit hoeft en je kijkt naar buiten ziet het er wel {:) [&] <|- uit :+

Fred toch in de sneeuwvlokken naar buiten gezet, kan hij even 2, 3 uurtjes wat rondscharrelen. Dan worden ze weer naar binnen gehaald. Nu vindt hij dat niet zo erg, was lekker aan het spelen met een ander paard, beetje raggen aan de halsters :)) en elkaar.

Veel plezier bij het kijken Spaikey, inspiratie op doen =:)
Nilda van ervaren enkelspan naar onervaren tweespan da's ff wennen ja maar wel superleuk toch?
Biancacoo's honden ruiken sneeuw *\%/*
En nog geen sneeuw in het noorden/oosten maar er komt van alles aan hou daar maar wel rekening mee code oranje :oo

Fijne en veilige zondag allemaal :wave:

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:58

Hier sneeuwt het nu net Tine...dus het komt jullie kant op....
Kom net uit Groningen..van de kerstmarkt bij oude suikerfabriek. Was leuk en gezellig !!

Leuk spaikey om te gaan kijken bij minimarathon..gaat die wel door ?

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:05

Ja de minimarathon ging wel door was een selectie en ze konden geen andere datum plannen. Waren echt heel veel starts nog volgens mij totaal iets van 70 en maar enkele afmeldingen. Zijn wel rond een uur of een naar huis gegaan had de pony's buiten en wilde ze toch graag binnen hebben het is hier in Noord-Limburg nu echt slecht.

@tine nog naar de wedstrijd gegaan?
@baudyh. En hoe bevalt de nieuwe merrie nu je haar in het echt kunt zien?
@vhu: Fred lekker even gespeeld in de sneeuw!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:33

Afbeelding

Lekker de sauna aangezet in de tuin, zo hoort het, uit de sauna de sneeuw in

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:58

Haha lekkee janouk..eerst in de sauna..en dan een sneeuwengel maken :+

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:24

Haha dat is me iets te koud. Ik blijf wel staan in de sneeuw haah