[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17853
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:26

[UK] [Tek] nieuwe hobby pastel dieren tekeningen
Toch wel blij met mijn ontwikkeling in tekenen. Ik vind het moeilijk om tijd te vinden om te tekenen, maar als ik bezig ben met tekenen, kom ik echt tot rust.
Haha hobby wordt therapie.


Vhu duim duim duim dat Cathey nu een passende plek heeft. Dat zou voor jou ook rust geven.

Duim ook verder voor Fabels en Det. Zo balen als je niet weet wat er is. Geldt ook voor Meneer Anton. Blijft allemaal vaag. De behandeling maagzweren is ingezet, maar ik heb het gevoel dat er meer is. Ik laat hem nu testen voor PSSM. Ik kende het niet, maar als ik het lees, passen zijn vage klachten bij PSSM 2.

Ik weet niet of jullie het kennen, maar dit is meer info
Www.pssm.eu

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:09

Klinkt allemaal nogal heftig / ernstig Janouk, is het zo slecht met hem? Jullie hebben hem ook al laten testen op tying up? Dus die langzame 'maandagsziekte' zeg maar dat ze langzamerhand verzuren? Ach konden ze maar praten af en toe he. Wordt hij nu wel getraind of helemaal niet?

Gisteren Fred nog losgewerkt in de bak. Zo grappig blijft hij gewoon rondjes om je heen lopen zonder longe dus. Doet Cathey ook. Ber deed het ook.
Maar mooi wel weer gegaloppeerd *\o/* gaat nog wel als een soort barrel race paard door de bocht maar hij doet het wel. Daarom ben ik ook zo blij als we naar die andere stal gaan. Daar is flink wat springmateriaal kan ik met hem loswerken met sprongetjes / caveletties, daar wordt de 'sprong' van de galop ook altijd beter van.
En het is leuk werk om te doen :)

Maar vind het nog spannend die periode dat in principe je paard is verkocht maar het geld er nog niet is is zo'n vaag stuk bleh. Blij als het allemaal voorbij is... of het voor Cathey gaat werken geen idee. Persoon die haar koopt staat met haar andere paard tegenover haar op stal, dus ze 'kennen' elkaar wel. Is gewoon goed paardenmens, ze zorgt erg goed voor haar andere paard, rijd netjes, dus ik hoop, duim etc dat het goed gaat komen. Meer kan ik er nu niet meer aan doen. Het is een zegen voor Cathey dat ze op stal kan blijven waar ze het goed naar haar zin heeft.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:54

Janouk....het tekenen is fantastisch !! Je gaat zo hard vooruit..alles word steeds mooier en mooier.
Superfijn !!

Mbt Anton....jemig..wat naar die onzekerheid !!! Goed dat je het laat testen !! Ik hoop dat dát het niet is....dat hij gewoon snel weer in orde is..

Vhu, mooi dat je voor Cathey een fijn thuis hebt gevonden...hoop.dat alles snel op z'n plek valt..

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:10

Veel paarden in de lappenmand, sterkte allemaal
Hoop dat de verkoop doorgaat Vhu

Gisteren spontaan over de app een fokmerrie gekocht. Ze staat in zuid Limburg dus ff kijken is ook zo lastig. Ze komen haar zondag brengen. Ben benieuwd.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:59

Zo da's spannend Baudyh!

Heerlijk dat je zo'n fijne hobby hebt gevonden Janouk en je maakt anderen er ook heel blij mee!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:24

Sterkte voor iedereen met een paardenziekenboeg :(:) .

VHU, Cathey o.v.v.b. verkocht ... hoop dat het doorgaat. En dan idd fijn met Fredje verder!

Baudy, soooo jij durft :D . Wat voor een paard en waar in Limbabwe?

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:28

Een 10 jarige fokmerrie, later meer. Staat in Puth

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:32

baudyh schreef:
Een 10 jarige fokmerrie, later meer. Staat in Puth

Das helaas wel een eindje bij mij vandaan, anders had ik wel 'even' voor je willen kijken en fotootje schieten.

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:29

Sterkte met Herr Anton Janouk.

VHU Dit gaat snel met Cathey, maar naar een goed baasje.
En nu alle aandacht naar Fred lekker met hem werken.

Baudhy jij durft :oo zonder te kijken paard kopen.

Tine ze zeggen geduld is een schone zaak sterkte met Fabels.

Ips ook jij sterkte met Det.

Wat een lappenmand zeg. Hier was Pep tijdens het ritje met het span erg dwars, hij liep achter op blote voeten, blijkbaar vond hij dit niet zo geslaagd met z´n spat :( maar ja ik had zijn benen en staart gespoeld omdat hij onder de slappe mest zat van de anti zandkuur, volgende keer weer op zijn schoenen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:15

Vandaag nog even contact gehad met da, iemand had groeipijnen geopperd, maar daar is ze al te oud voor. Verder moet ik wel blijven longeren ook al loopt ze achter nu gevoelig.

En net de oproep voor de operatie van zoonlief ontvangen. Maandag 18e moeten we al om 7 uur in het ziekenhuis zijn.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:27

Spannend Tine operatie Patrick. Lekker op tijd ook.

Ik zou een duur paard of eentje voor de sport ook nooit ongezien kopen.
Maar durfde het bij deze wel aan. Prijs is er naar en had eigenlijk geen tijd om 300 km enkele reis met trailer te reizen. De verkoper vond dat geen probleem. Dus zo geregeld.

janouk
Blogger

Berichten: 17853
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:14

Leuk, baudyh, heel benieuwd naar de fotos straks.
Ik moest wel lachen, want voor dat 'soort oplichters" :D die ongezien een paard kopen, wordt hier op bokt veel gewaarschuwd. Niet te vertrouwen :+ :+
Succes met ophalen, want even op en neer Limburg is wel even een stukje. Ps je kan wel even lekker Limburgse kersenvlaai ophalen :Y) :Y)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:23

Baudy: zo dat is nog eens een gok, ongezien een paard kopen :oo . Ik durf nog niet te kopen zonder uitgebreide keuring
Marga heeft gemend met dwarse Pep
Gem :wave:
Janouk maakt prachtige tekeningen. Ik kan dat zooooooo niet helaas. Heftig dat Pssm. Een kenmerk snap ik niet. Willen rollen na het werk. Dat willen ze toch allemaal?

Kreeg gisteren mail dat mijn nieuwe wagen in het land is. Nu nog datum vinden om hem op te halen. Spannend. Zal mijn oude wel gaan missen, vind die zo mooi, maar ja, hij staat vooral mooi te zijn. Wordt niet gebruikt waar het voor bedoeld is.

Fijne (werk)dag allemaal!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:49

Tine..gaaf dat je nieuwe wagen er is.
En sterkte en succes voor Patrick en operatie...niet leuk..
Baudyh, gefeliciteerd !! Ben benieuwd wat voor mooie veulens jullie met haar gaan fokken.
Marga lekker gemend.
Zwaai naar Gem.. kom je je tijd btje door ?
"Niets" doen went wel..op den duur..maar t'valt niet mee.. :(:)
Janouk... duimen draaien.. :(:)

Succes vandaag bij wat jullie op de planning hebben
.. :evaw:

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:14

We gaan dus niet op en neer naar Limburg. De verkoper komen haar zondag brengen.
Deze merrie heeft in 2015 nog haar prok certificaat ontvangen dus toen nog goed op de foto gezet.
Mr Brown hebben we dit jaar ook verkocht zonder dat de nieuwe eigenaren hem gezien hadden maar die was 3 x zo duur. Dan vind ik het weer anders.
Maar goed we zullen zien zondag.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:01

Klinkt goed baudyh !! Fijn dat ze gebracht kan worden.
Zo..aangesloten op glasvezel..tv en internet... stelde helemaal niks voor zoals al gedacht..haha..maar het werkt allemaal **\O/**

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:01

Dan kun je nu supersnel bokken Biancacoo :))

Met fokken gaat het om de bloedlijn en uiteraard een paard wat gezond van lijf en leden is maar dat is PROK gekeurd en gezond genoeg 'op het oog' en dat zie je als ze aankomt, als ze kreupel of ellendig de trailer af komt kan ze zo weer terug. Mensen die haar verkopen brengen haar dat is super makkelijk en die zullen haar niet komen brengen zo'n eind als ze haar niet netjes af kunnen leveren, weten vast ook wel hoe het werkt. Is ze al dragend Baudyh? Dan nog een 3e veulentje, dat zou leuk zijn!

Inderdaad sterkte met rustig aan doen Gem is ook helemaal niets voor mij... wat me erg helpt is lezen en tekenen/kleuren. Weet niet of je oefeningen kunt doen bijv fietsen op hometrainer want dat is ook altijd wel heel fijn dan kun je beetje je energie kwijt :(:) verder dagen maar aftellen en hoe rustiger je het aan doet hoe beter je herstelt...

Nou ik had mijn eerste slaapdienst helemaal zonder enige andere hulp erbij. VOrige keer was er nog een BHV'er op afroep maar nu stond ik er alleen voor. Is allemaal gelukt maar ik vond het wel erg spannend, verantwoordelijkheid voor 18 meer en minder van je afhankelijke personen... Ik heb een paar slaapdiensten staan deze maand. In mijn 'echte' rooster zitten er maar 2 per maand, denk ook niet dat het mijn favoriete dienst wordt :Z :O :+ je mag dus slapen van 23.00 - 06.00 uur maar je hoort van alles en omdat sommige bewoners soms wat de weg kwijt zijn kun je ook van alles verwachten in de nacht, mensen die rond gaan dwalen of die naar buiten willen. Dat laatste mag niet, dan gaat er een pieper af en moet je ze weer proberen naar hun appartement te bewegen. Maar ze waren allemaal gelukkig goed in slaap of ik heb niets gehoord, want ik ben verder niet door hun gestoord. Kon alleen pas vanaf een uur of 02.30 of zoiets slapen want de kerkklokken van daarvoor heb ik nog gehoord.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:21

Financieel is het nu ook rond dus nu voor mij afgesloten periode van revalidatiepaarden en projecten en voor Cathey nieuw begin. En wat een project leek (Fred) blijft dus :+ beetje zelfde verhaal als toen bij Ollie, die kwam ook als tussendoortje, inruilertje op Bente en bleek een schot in de roos :*

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:57

Gefeliciteerd VHU, wat fijn.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:00

Wat fijn Vhu, stalgenootje weet wel waar ze aan begint dat is wel een voordeel.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:21

Precies. Is super nuchtere meid en ze kent Cathey net zo lang als ik haar ken (dus vanaf dat ze bij ons op stal stond, van voordat ik haar kocht). Cathey vindt haar ook aardig, dus voor Cathey is het ook soort van vertrouwd.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:58

Heerlijk VHU
Spannende zondag voor Baudy

Ik heb een prutdag gehad. Ben compleet gesloopt (ook emotioneel) en moet zo nog 4 stallen uitmesten. -O- -O- -O-

Moet ook al 2 dagen (en morgen wsl ook) zonder internet lesgeven. Dat is erg lastig en voor een zwakke groep ook niet goed, we missen zo veel oefenmomenten op het bord.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:21

He bah Tine wat rottig allemaal :(:) zo vervelend op school als je lesmiddelen niet werken zoals je graag wilt -O- :(:) hoop dat je dit weekend wat bij kunt tanken.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:04

ongezien een paard kopen...hier 2 ponys lopen van een fotootje op marktplaats, nog altijd blij met de dames uit de wildernis... :j

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:33

:oo had jij ze zo gekocht HT? Wist ik niet :)
Wat weer een baggerweer op mijn vrije dag ^)