[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:00

VHU gefeliciteerd met de eerste *\o/* en hopelijk het zelfde met de tweede.

Biancacoo hoeft niet lang te wachten op levering step.

IPS kan nog een dag genieten, en dan weer op huis aan.

Tine lekker geslapen afgelopen nacht :z ?

Hier vandaag eindelijk extra schoonmaak klusjes in vakantiehuis gedaan 3 van lijst af en 4 erop.
Naja morgen verder en dan alleen strepen hopelijk. :list:

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:47

Wat kan een mens opgelucht en blij zijn. Ppppffffff

Trouble in paradise: Meneer Anton en Janouk hadden gevochten.
Meneer Anton hield maar niet op met 'spelen' en Janouk had er genoeg van. Ze mepte hem, en dat pikte Meneer niet. Die sloeg fors terug.en zo balen dan dat ze rondom op ijzers staan.
Resultaat een flinke wond bij Meneer op zijn been en flinke wonden bij Janouk en een heel dik achterbeen.

De veearts was bang dat het griffelbeen gebroken was. Net op de kliniek geweest voor rontgenfotos en scan van de pezen. En ppppfff gelukkig niets gebroken en niets beschadigd.
Wel forse zwelling door kneuzing. Voorlopig stappen en koelen. Maar komt goed.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:50

VHU gefeliciteerd. Op naar dubbel mooi resultaat.

Tine hoe is het met je zoon?

Gaaf Biancacoo. Veel plezier alvast toegewenst.

Gem hoe is het met jou?

Ipsilonka geniet ze nog even.

Fanatiek Marga.

Hier zijn ze druk met het dak. Helaas nu slecht weer dus we duimen dat alles blijft liggen en het houdt.
Verder hebben we muren gewit. De ruimte is nu mooi Ral 9010 gekleurd. De tweede week van december gaat de afwerkvloer er in. De week ervoor komt de marmeren schouw.
Hopelijk wonen we daar voor de kerst

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:53

Belker, hopelijk blijft dak liggen en kunnen jullie er voor de kerst in. Spannend!
Janouk, jeetje wat een gedoe. Nu dus maar blijvend uit elkaar. Waardeloos. Gelukkig positief nieuws bij de dierenarts. Wat een geklier dan he? Ik heb er hier ook flink de balen van dat ze niet meer bij elkaar kunnen staan. Zorgt voor heel veel extra werk. -O-
Marga heeft groeiende afstreeplijst (heel herkenbaar hihi)
VHU: gefeliciteerd en die andere is vast ook goed gemaakt.
Ips is nog lekker aan het genieten.
Bianca werkte als rem van de fiets hihi. Zie het helemaal voor me, bedolven onder bezorgde honden. En nieuwe step besteld. Foto's!!

Hier vannacht wel goed geslapen, maar heb zo'n achterstand dat het voor mijn gevoel nu middernacht is. Dus ik ga zo gestrekt. Morgen menwedstrijd. Eigenlijk totaal zinloos, want we hebben al weken niet getraind, maar goed, we moeten toch betalen, dus gaan maar. Kunnen we in ieder geval droog rijden ;-).
Menkar heb ik nog niets van gehoord, maar zal wel eind november/december worden

Volgende week kunnen we al naar ziekenhuis voor intake bij anesthesist.

Op mijn werk was het weer vreselijk druk, wilde eigenlijk uiterlijk om 3 uur thuis zijn, want wilde de ponys longeren. Maar dat is helaas niet gelukt. Over 1,5 week hebben we oudergesprekken dus, met de planning daarvan bezig geweest en vandaag ook nog een gesprek met een ouder gehad.

Komend weekend maar veel proberen te slapen, want de komende maanden worden heel zwaar (sinterklaas en kerst)

Nou, welterusten en fijn weekend!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:02

Belker..ohjee...hoop echt dat t goed gaat met jullie dak...het is hier best onstuimig....
Hoop dat jullie voor kerst er lekker in kunnen wonen.
Marga druk met vakantiehuis ! Hoop dat t lekker opschiet morgen..
Tine nog spannend wachten op de koets..
Gem..hoe gaat t bij je..
Janouk..ohhhhstouterdssss... gelukkig niks ernstigs.
Ips...het word een nat weekend hier in NL...lekker ff daaar blijven.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:13

Dit was de aanval van 2 weken terug hoor. Maar het been bleef dik en de de veearts verdacht het gebroken griffelbeen. Dus moesten we alsnog naar de kliniek voor fotos. Ze staan nu 2 weken apart. Het is niet leuk, maar het is niet anders.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:59

O, gelukkig, ik dacht dat ze weer ruzie hadden gehad. Zo, na bijna 10 uur slaap voel ik me alweer wat meer mens. Nu Sam vlechten en op naar de wedstrijd.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:08

Janouk gelukkig niets gebroken.

Tine wat meer mens en succes en plezier vandaag. En ja de drukke tijd komt er aan voor de kindertjes.

Ik hoop dat ik straks droog heen en weer kan naar menles. Het ziet er naar uit dat ik weinig te poetsen heb aan Eef hij is nog nat van de regen, dan hoef ik alleen maar zijn manen op grove vlechten te doen voor de koeling, optuigen en gaan.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:32

Wat is Samoerai toch een heerlijke pony. Ze heeft super haar best gedaan en zeker gezien de voorbereidingen 4 heel nette proeven laten zien. Heel tevreden!!!

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:24

Fijn Tine dat het goed ging. Brave Samoerai.

Hier ging de les niet door op het laatste moment, er werd gebeld toen Eef al opgetuigd was, dus lekker een buiten rit gemaakt en redelijk droog.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:52

Braaf van sam !
Lekker buitenrit ipv les marga..ook fijn ! Heerlijk als je dat kunt doen met je paardje !!

Vanmorgen weer met zoon samen op pad !! En de hondjes..genoten !

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:33

Mooi cadeautje van Sam Tine, fijn <3 en idd jij krijgt drukke tijden in de klas met <:) {:)
Pfff dakwerk Belker, sterkte ermee, wat een hondenweer is het (hier althans).
Zo jij dus ook lekker uitgewaaid Biancacoo, ik had hier ook een flinke wandeling (8km) met de honden laatste stuk leek wel storm zo'n wind en regen/hagel maar hondjes liggen nu tevreden in de gang :z

Straks maar ff de paarden weer binnen zetten... ze staan altijd vanaf een uur of 10 tot een uur of 16.00 / 17.00 op de paddocks maar met dit weer vindt vooral Cathey er helemaal niets aan... :brr: :(:)

He Janouk wat jammer toch. Dacht ook met je berichtje dat het een nieuwe encounter was maar het was dus nog van de laatste keer... -O- wel fijn dat je het op de foto hebt gezet weet je tenminste zeker dat er niets kapot is... idd lastig als ze niet samen kunnen staan. Maar als ze zo hard meppen dan is dat jammergenoeg gewoon niet verantwoord, jammer.

Wat lekker Marga een onverwachtse buitenrit :)

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:34

Nog 1 zwaaitje vanuit een warm Tenerife. Zometeen naar huis, heb zo geen zin in de vlucht met het weerbericht uit Nederland, ben geen held met vliegen.
Wat is Sam een knappe pony Tine dat ze zo haar best voor jullie doet!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:14

Hier valt het reuze mee...windstil en t' zonnetje schijnt nog... {:}
Vhu..8 km gewandeld +:)+ _/-\o_ Dat vind ik een eind !! doe ik je niet na .. ^)
Zou wel willen.

Zo...veilige reis Ips !! hoop dat alles veilig land en de wind enzo meevalt bij 't vliegen.


Fijne zondag nog.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:34

Rustig weer op schiphol. Windkracht 4, dus lekker weer om te landen. Alleen af en toe regn of hagelbui

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:56

Ik hoop dat het zo blijft dan. We landen pas vanavond half elf.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:12

Hier geen wind maar wel hele dag regen. Bijrijdster heeft weer eens afgemeld. Vanmiddag pas. Baal daar enorm van. Had ik vanmorgen zelf kunnen rjjden. En Amerigo heeft dus ook weer vrij. -O-

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:01

He da's balen Tine >;)
Hoop dat je een rustige landing hebt Ips, ik ben heel erg niet van het vliegen :o ^)

Hou enorm van wandelen dit was een van mijn favoriete rondjes, loop ik naar het park bij de Euromast en dan langs de Maas, is prachtig, zo'n mooi uitzicht. En de honden mogen er grotendeels los.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 00:10

We zijn geland. Ik lijk wel steeds meer een punt van het vliegen te maken, echt vervelend, manlief vind het zo fijn om op vakantie met het vliegtuig te gaan...

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:44

Snap het best mbt het vliegen Ips, ik heb 1x gevlogen...nou ja dat waren meteen 4 vluchten..maar 2x erg ruige vluchten..niet heeeel erg grappig zeg maar..blij met gordel...luchtzakkend vliegtuig ...niet leuk.
dus..daarna nooit meer gevlogen..ook niet nodig..we konden t redden met auto..haha.. :+
vhu, klinkt heerlijk die wandeling..maar ik houd dat simpelweg niet vol.. :oo ^)
Belker,...is t dak blijven liggen ?...en beetje droog gehouden ??
Tine wat balen van je bijrijder...niet leuk, dan had je idd lekker zelf kunnen gaan... :(:)

zo..hier rustig dagje..boodschappen enzo doen..hondjes vrij..kalm aan tot nieuwe step er is..dan km-ers opbouwen.. +:)+ zin in !!
verder..dingetjes inkopen voor verjaardag van volgende maand van zoon...hij word dan al weer 11... time flies...

nou....succes vandeweek allemaal...

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:52

ips: herkenbaar,4,5 uur stilzitten (oke ik mag voor het raampje) vind ik vreselijk,maar geef me er wel aan over...we hadden wel mazzel dat de persoon van stoel 3 niet kwam opdagen...armleuningen omhoog en samen 3 stoelen te beschikking **\O/**

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:55

Ik maak me gewoon druk om turbulentie. Als het vliegtuig ff iets doet dan pfff, anti held hier dus.
Tine, echt vervelend van de bijrijdster. Ik had er weer 1 gevonden, heeft ze nu een hernia (maar ook niet komen om te poetsen/knuffelen als het wel gaat met haar, dat vind ik jammer)
11 jaar Biancacoo, geniet er maar van, de mannen hier zijn al zo groot!(en niet wijs hahaha)
HT wij hadden die mazzel niet, wel op rij 1 dus genoeg beenruimte.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:02

Ahhh wat leuk 11 jaar dan zijn het echt nog jochies, zodra ze naar het VO gaan worden het van die pubers :roll: := :))

Ik vind het dan weer juist heel eng als zo'n vliegtuig doodstil in de lucht hangt. Dat je midden in de wolken zit. En zeker als ik dan moet lopen naar het toilet ^) heb dat gekregen na geboorte van zoonlief...
Het is denk ik al 12 jaar geleden dat ik voor het laatst heb gevlogen... echt jammer dat ik er zo bang voor ben want tja al vliegend kom je een stuk verder dan met de auto of met de boot/trein...
Heb ook wel eens gedacht aan zo'n cursus ...
Ik word echt heel misselijk en ga hyperventileren (of andersom)... dus naja geen succes. Manlief is met zoonlief twee keer wezen vliegen zodat hij toch leert vliegen op een ontspannen manier, als ik erbij ben ben ik bang dat hij mijn angst overneemt...
Rare is dat ik wel een aantal keer met maar liefst 150 kinderen naar Legoland ben geweest in een Airbus en zelfs met een paar kinderen een paar keer in zo'n klein vliegtuigje (Cessna) en dat ging wel goed. En voor geboorte zoon elk jaar wel een paar keer vloog... (ook voor het werk)... Daarna is de ellende pas begonnen...

Vandaag maar eventjes bij de paarden langsgeweest, ff knuffel gegeven en slobber. Het was nat, koud en zelfs hagel... had er ff geen zin in koud en ellendig thuis te komen ivm nieuwe werk ben ik ff zuinig op mezelf.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:52

Hier geen vliegangst gelukkig (ben een keer naar Australie geweest, enorm tijd in zo'n vliegtuig), maarrr.... het is voor mij ook al 13 jaar geleden, dus wie weet dat ik het nu ook wel eng vind. Ik vind wel meerijden op bijrijderstoel tegenwoordig een beste uitdaging :?

Bianca, ze worden snel groot he?

Maandag is theoretisch mijn mendag met Sam, maar zoonlief wilde Z proef en Z kur oefenen, dus tja, dan dus geen mennen voor mij. Maar even met mijn grote vriend naar het bos geweest en genoten van de prachtige herfstkleuren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen zelf weer naar de osteopaat. Hopelijk kom ik dan eindelijk van mijn pijn in schouder af. Ben er wel klaar mee -O-

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:51

Vliegen is voor mij de snelste manier maar wel oncomfortabel en smerig. Maar ja dit is ook alweer 12 jaar geleden. En de beenruimte is minder geworden heb ik begrepen.

Tine bij ons is het ook zo mooi in het bos nu met al die kleuren.

Vandaag letterlijk tussen de buien door gereden. Met optuigen / zadelen (ik op haf en manlief met shet voor de sulky) een paar druppen en nadat we terug waren en klaar begon het weer te regenen en hagelen.