Spaanse pas: van stilstaan naar lopen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Spaanse pas: van stilstaan naar lopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 20:59

Guinness heeft redelijk goed door dat ze haar benen hoog en naar voren moet "uitslaan" voor de Spaanse Pas, ook het afwisselend rechter en linker been gaat goed. Het probleem: ik krijg haar niet zover dat ze het ook daadwerkelijk lopend doet, ze zet steeds het hooggeheven been weer naast haar andere been neer, inplaats van naar voren. Ik probeer haar steeds naar voren te trekken aan het halster en haar steeds een paar gewone passen ertussen te laten doen, maar ze heeft niet goed door wat nou de bedoeling is.

Heeft er iemand tips ?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:56

Ga eens met haar op een rechtstuk lopen, en geef tijdens het stappen de hulpen die je normaal ook geeft... Bij Ike werkt het zo perfect!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:50

Ha ha ! Dat heb ik met mijn paardje ook! Hij slaat ook op commando links en rechts naar voren, maar na een paar keer staat hij bijna in de split!!! Ik laat hem nou om de pas een been uitslaan zodat de voorwaartse beweging er weer inkomt! Tip? Haha! Pling

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:08

zet haar stil, vraag een pas, loop een paar passen, en vraag haar andere been. Dit noem je de polka.
Op den duur kan je de polka passen tussen de passen steeds minder maken, en heb je de spaanse pas te pakken.
Succes!

BTW, ook hier gaat natuurlijk tijd overheen

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 11:22

Bedankt mensen, ik ga weer vrolijk verder met Guinness, het is zo leuk om te doen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:53

ja haha die van mij laat zijn achterbenen gewoon staan haha, hij snapt niet zo goed wat ie daar mee aan moet! wel grappig gezicht trouwens!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 15:07

Joepie, vandaag weer geoefend en wat denk je: mevrouw doet gewoon de spaanse pas in z'n vooruit, gek beest Haha!
Oke, natuurlijk nog niet perfect, maar er zit in elk geval weer vooruitgang in !!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:49

Goed dat we het hier over hebben, heb het gisteren met Red Bull geprobeerd. Hij doet het netjes stilstaand. Nu heb ik het ook geprobeerd met pas vragen een paar stukken lopen weer een pas vragen etc. maar hij snapt er geen bal van! Hij strekt eerst netjes naar voren als ik dan wil aanstappen gaat hij achteruit en geeft weer een pas. Hij wil gewoon niet voorwaarts. Ik ben hier nu al een half jaar mee bezig maar het lukt me gewoon niet! Wie heeft er nog meer tips?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:08

Ik heb het Banjer eerst aan de hand stilstaand geleerd, daarna tijdens de "Spaanse Pas" voorwaards "getrokken" (halstertouw!!!) en na een paar keer had ze door dat ze voorwaarts moest stappen...

ik heb het trouwens met clickertraining geleerd...