concourswagen aanpassen tips?

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Grainey

Re: concourswagen aanpassen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:29

Mijn man heeft er net een blik opgeworpen, die heeft een aantal concourswagens gemaakt, volgens hem staan de assen verkeerd en loopt ie nu enorm zwaar. Men heeft hem waarschijnlijk verlaagd en nu staat de as van het voorwiel naar achteren en de as van het achterwiel naar voren, dat hoort niet zo, daardoor trekt hij zwaar.
Ook is aan de achteras gelast, dat mag eigenlijk ook niet.
Hoe je hier een zwanehals in aan wilt brengen, geen idee, die buis onder de wagen van voren naar achteren loopt ziet er sowieso raar uit, is die aan elkaar gelast?
Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt, maar ongeremde concourswagens kosten momenteel heel weinig, omdat iedereen een geremde wagen wil hebben, rond de 100 euro heb je een kant en klare concourswagen waar je zo mee weg kunt rijden.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:33

Afbeelding
Dit is een concourswagen die door mijn man gemaakt is, misschien kun je er iets mee.
(is trouwens ook te koop, maar daar gaat het niet om:))

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:11

Mijn man vindt dit een creatieve oplossing, maar volgens hem is de bovenste boog een zwak punt, daar zouden ook van die driehoekjes in moeten ter versteviging, maar ja dan kan hij niet meer onderdoor draaien :0.
Die wielen zijn volgens mij geen bakfietswielen, het lijken wel echte concourswielen, het is jammer dat ze aan de as vast gelast zijn, geen idee of je ze er nog goed weer vanaf kunt krijgen, concourswielen zijn best wat waard en deze lijken nog wel heel nieuw.

Je woont wel heel ver weg, wij wonen in Groningen, maar wij vragen 125 euro, met dubbelspanboom en het bokkussen is ondertussen vervangen door een kussen, voor de mooi.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:38

Stuur maar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie