Men instructie week wie gaat heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:36

Wie gaan er allemaal naar de men instructie week?
Tot op heden kon ik nooit echt heen.
Vorig jaar had ik eventueel wel gekund maar zat ik met werk, maar nu ga ik echt! :D
Normaal ga ik graag op een warme vakantie naar Egypte haha maar voor een goede instructie wil ik dat wel over slaan ;)
Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie de lessen en de Accommodatie altijd hebben gevonden?
Ik ben nogal moeilijk met voer voor mijn pony ze word super makkelijk dik en word lauw van sommige merken maar kan ik zomaar mijn eigen voer geven?
Wie geven er normaal altijd les en op welke manier word je begeleid?
Veel persoonlijke begeleiding of vooral in groepsverband?
is het veel dressuur training met afwisseling in vaardigheid en marathon of moet ik veel conditie training verwachten?
En hoe hielden jullie pony's het altijd vol? Zijn 2 lessen op een dag niet een beetje veel van het goede?
Hoelang duurt een les altijd?
En kan je je spullen daar goed opbergen? Ik ben nogal zuinig op mijn spullen en neem altijd een complete voorraad mee overal naar toe }:0

Sorry voor de vele vragen maar ik wil me graag goed voorbereiden :)

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:17

Volgens mij zijn er nog wel oude topics van de afgelopen jaren, misschien heb je daar iets aan en kun je je een beetje inlezen -:)

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:37

Ik las "Menstruatie instructie week"
Tijd om te slapen. :')

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:33

Ik was eigenlijk wel van plan om te gaan, maar heb (nog) geen vrij gekregen :(
Ze hebben dit jaar maar 1 week mennen, wordt dan nog vechten ook zeker voor een plekje?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:37

Ik heb niet de menweek gedaan vorig jaar dus qua instructie kan ik je niets vertellen. Maar ik heb vorig jaar de eventing week gedaan. De accommodatie is natuurlijk top. Wij mochten gebruik maken van de grote buitenbanen maar ook van bijv de Amaliahal voor onze lessen. Ik stond wel in een concoursstal, dat is echt veel minder dan de vaste stallen. Ze zijn overigens allemaal wel mooi ruim! De accommodatie voor de deelnemers is prima, al zijn de bedden wel wat smal. zijn stapelbedden. Je kan op een kaartje bij de stal aangeven hoeveel voer je pony mag hebben. Je kan volgens mij ook aangeven dat je je eigen voer gevoerd wil hebben en anders kan je dat gewoon zelf voeren. Mijn paard word makkelijk dun van stress dus die heb ik de hele week bijgevoerd. Ik heb bij de eventingweek beperkt deelgenomen aan lessen wanneer ik merkte dat het allemaal wat veel werd voor mijn paard. Hij is pas 5 jaar oud, maar kon de week goed aan. Je spullen is wel een klein detail. Je krijgt een concourskast waar alles in moet, dat is best krap. Ik weet dat een heel aantal mensen veel spullen meenamen naar de slaap accommodatie..

Ik kan je de instructieweek zeker aanraden. Ik had dit jaar ook heel graag de menweek gedaan,helaas valt hij voor mij precies voor mijn laatste tentamenweek -O-

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:28

Ik ga al een aantal jaar heen.
Je kunt gewoon eigen voer voeren. Op het kaartje zetten en klaarzetten voor de stal.
Vaste instructeurs: Jan Bijeman, Itz Grijpstra, Ito Werkman en Paul Versluis. Aangevuld met verschillende andere instructeurs.
Op woensdag is marathon en vaardigheidsdag, de rest dressuurtraining. Normaal gesproken rijd je 2 x 3 kwartier met 2 in de les. Behalve woensdag en vrijdag, dan rijd je 1 x.
Je hebt een kastje bij de stal en verder kun je spullen natuurlijk in de trailer opslaan.

Als je een beetje openstaat voor andere mensen is het nog een rete gezellige week ook :P

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:10

Altijd gezellig he Roos :):)

Ik kom dit jaar of als groom voor Elise of met eigen pony's, maar.moet ff aanzien of kan betalen. Vorig jaar kon ik helaas niet en daarvoor wel 4 jaar geweest steeds week 2 met zga dezelfde groep. Nu maar 1 week erg jammer, vraag me af waarom ook.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 20:52

Oke super bedankt voor alle antwoorden :D
Ik kom alleen dus ik zal wel open moeten staan voor nieuwe mensen haha :)
Is er dan ook hulp voor optuigen of moet je dan gewoon vrienden maken en hopen dat je hulp krijgt? Helaas kan er van huis niemand een hele week mee :)

@Melanie ik had begrepen dat ze minder tijd hadden voor instructieweken en daardoor wat minder konden aanbieden, sommige zijn ook maar 3 dagen ipv 5 :)

Siesje80

Berichten: 217
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:14

Hi Dieke, ik ben twee jaar geleden ook geweest en vond het erg leerzaam en gezellig!
Ik was ook alleen en heb geen enkel probleem ervaren met hulp. Nou doe ik het thuis eigenlijk ook altijd zonder hulp/groom, maar waar nodig (bij bijvoorbeeld de marathonmiddag) is zeker hulp te vinden!

Qua leermomenten: zelf heb ik uit de verschillende lessen gewoon dingen opgepakt. De ene instructeur sluit beter aan bij je eigen wensen, maar ieder brengt wel wat mee.

Qua voer/stalling: Cosmo stond in de (semipermanente) noodstalling aan de zijkant. Daarbij zit geen opbergruimte. Ik had mijn tuig op mijn kar liggen die 's nachts in een van de hallen stond. Je kan het natuurlijk ook in je auto leggen.
In de stallen ligt stro, tenzij je een dierenartsverklaring hebt dat Dilly op zaagsel moet. Ik ben die week begonnen met de helft van de stro uit de stal halen, want Cosmo vreet anders zijn stal helemaal leeg :).
Voeren heb je zelf in de hand, je kan aangeven als je anders wil. Dan geef je gewoon zelf, je bent toch de hele dag in de buurt van je pony!

Wel ff een tipje voor de slaapzalen: neem oordopjes mee!

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 22:30

Siesje80 schreef:
Hi Dieke, ik ben twee jaar geleden ook geweest en vond het erg leerzaam en gezellig!
Ik was ook alleen en heb geen enkel probleem ervaren met hulp. Nou doe ik het thuis eigenlijk ook altijd zonder hulp/groom, maar waar nodig (bij bijvoorbeeld de marathonmiddag) is zeker hulp te vinden!

Qua leermomenten: zelf heb ik uit de verschillende lessen gewoon dingen opgepakt. De ene instructeur sluit beter aan bij je eigen wensen, maar ieder brengt wel wat mee.

Qua voer/stalling: Cosmo stond in de (semipermanente) noodstalling aan de zijkant. Daarbij zit geen opbergruimte. Ik had mijn tuig op mijn kar liggen die 's nachts in een van de hallen stond. Je kan het natuurlijk ook in je auto leggen.
In de stallen ligt stro, tenzij je een dierenartsverklaring hebt dat Dilly op zaagsel moet. Ik ben die week begonnen met de helft van de stro uit de stal halen, want Cosmo vreet anders zijn stal helemaal leeg :).
Voeren heb je zelf in de hand, je kan aangeven als je anders wil. Dan geef je gewoon zelf, je bent toch de hele dag in de buurt van je pony!

Wel ff een tipje voor de slaapzalen: neem oordopjes mee!


Dankje voor je ervaring :D
Ja ik doe thuis ook alles zelf maar op een vreemde locatie ben ik toch altijd wat voorzichtiger haha :+
Ik verwacht dat ze geen stro gaat eten tenzij ze naar haar mening te weinig eten krijgt haha :Y)
In een verre toekomst wil ik graag ook marathons gaan rijden haha dus ik dacht misschien leer ik dan nu alvast wat en kan Dilly stiekem op bootcamp }>
Verschillende instructeurs kan ik wel heel erg waarderen dat heb ik ook nodig :) Wou ook al graag bij Paul Versluis gaan lessen maar nu nog wat meer mensen in mijn omgeving vinden die ook les van hem willen want ja voor mij alleen komt die niet naar Elim _O-

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:42

Ik ga al jaren, nu ook weer.
Alleen in en uitspannen mag niet, is ook geen probleem iedereen helpt elkaar.
Ik ga ook alleen,je hebt zo aansluiting bij de andere.
Slaapzaal vind ik een ramp, en sliep dan ook altijd in de tent of trailer.
Sinds kort de luxe van een camperbus.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:21

*\o/* Als 8e erbij. Zat wel heel snel vol zeg. Heb er weer zin in, alleen nog ff bedenken welke pony's meegaan en of ik tussendoor wat wissel. Zie ik dan wel :D

Anoniem

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:22

Hij zit alweer vol. Wij zitten er nog bij.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 20:22

MelanieB schreef:
*\o/* Als 8e erbij. Zat wel heel snel vol zeg. Heb er weer zin in, alleen nog ff bedenken welke pony's meegaan en of ik tussendoor wat wissel. Zie ik dan wel :D


Ik was te laat |(

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:23

Mijn inschrijving kwam niet door, daarna gaf hij aan vol te zitten.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 20:24

schaduw schreef:
Mijn inschrijving kwam niet door, daarna gaf hij aan vol te zitten.


Dat had ik ook :(

Anoniem

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:29

Vrienden van ons kregen het bericht dat ze op de wachtlijst staan.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:38

Beetje jammer dit.

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:59

Nummer 10 joepieee! *\o/*
19:06 zat ie al vol, niet normaal. Anders schrijf ik altijd rustig een week later in maar goed dat ik nu n x klaar zat...

Jammer voor de mensen die er niet bij zitten! Ook wel grote onzin dat t ineens 1 week is ipv 2!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:15

als tweede ingeschreven en zit er dus bij!!!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:19

Er is dat jaar ook maar 1 week, heb me helaas niet ingeschreven...
Toobs is geblesseerd weet niet of ik die dan weer op de rails heb, komt te vroeg en wil hem niet overbelasten.
Heps heeft momenteel aanleunings probleem, zal dan wel zijn opgelost, maar wil ik onder de man oplossen.
En zelf ben ik niet topfit, dus wordt het hem om die reden ook nog niet.
Had gehoopt op 2 wkn, dan was er vast nog wel ergens plekje geweest als ik me laat had in geschreven, nu weet ik zeker dat ik kansloos ben.. De ene week zit nu al vol met wachtlijst, geen menkamp dus voor ons, helaas....

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:22


Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:28

Niet raar dat het zo snel vol zit, er kunnen er maar 20 ipv 42, en maar 1 week ipv 2.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:09

Ipv 42?
Bij de ohz weken zijn er ook max 38. Dus 42 zal sowieso niet gaan lukken in het mennen nu qua stallen.
Denk ook aan mensen met 2 spannen, die dus 2 stallen nodig hebben. En er zijn deze keer best wel wat 2 spannen menners bij.

Maar ik gok dat er nog wel sowieso 10 bij komen, maar dat ze nu even gaan uitzoeken hoeveel stallen daadwerkelijk bezet zijn. :j
Hopelijk horen we snel meer.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 02:17