wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:05

Wie heeft er nog leuke wedstrijd doelen voor 2017?

Hier een leuk topic om te kletsen :D

Ik ga tweespan dit jaar voor het eerst starten dressuur en vaardigheid. Voor dit jaar lekker ervaring opdoen.
Verder hoop ik met Caya wat winstpuntjes in de M dressuur te rijden.
En met Faya 5 winstpuntjes in de M vaardigheid, dan kan ze haar Sport A predicaat krijgen.

Wat zijn jullie doelen? :D

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:20

Poeh ik heb er zoveel dat is vast niet in 1 jaar in te passen :)
Heaven en Honey tweespan naar de ZZ rijden, daar zijn we al bijna dus dat moet lukken
Heaven en Honey verder in Klasse 2 starten en misschien de kampioenschappen samengesteld proberen
Glamour en Honey naar de M rijden
Vierspan naar de L en of M opleiden, B zijn we al bijna door. En misschien eind van het seizoen een keertje klasse 1 starten.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:51

Ik heb heel weinig doelen maar wel dromen :)
Ik hoop in December Z dressuur startgerechtigd te zijn, en ik hoop dat ik dit jaar de vaardigheid wat meer durf :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:52

Voorlopige doel, paarden heel en uberhaupt kunnen starten..... Waarbij dat waarschijnlijk al te ambiteus gaat zijn :( .

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:05

Ons doel is dit jaar met Meneer Anton meer wedstrijd ervaring op te doen en richting de M dressuur en M vaardigheid te groeien.
En af en toe voor de lol met het tweespan (meneer Anton en Janouk) starten in B dressuur. Janouk is officieel met Menwedstrijdpensioen enkelspan, maar ze vindt het werk nog zo leuk, dat ze af en toe mee mag.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:11

Mijn doel dit jaar is promoveren in de dressuur naar het L en vaardigheid naar het M en het starten van onze eerste outdoor marathon starten, hopelijk in april al :D

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:11

Mijn doel is als Alex weer beter is dan af en toe eens een wedstrijd voor spek en bonen starten en km's opbouwen.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:20

Mijn doel voor 2017 is dat ik over ga stappen naar de m dressuur (moet nog 4 wp in de l) en vaardigheid starten ook in de m. (Moet nog 2 wp)
Ook wil ik een sgmw klasse 1 starten.

Unleash

Berichten: 1050
Geregistreerd: 23-07-09

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:35

Mijn doel is om eindelijk eens een aantal oefenwedstrijden te starten en uiteindelijk voor het einde van 2017 een paar puntjes in de B dressuur te pakken! :D

Voordat ik dit doel kan bereiken, moet ik regelmatig lessen, en om regelmatig te kunnen lessen (en op wedstrijden te kunnen komen) moet ik vervoer hebben. Op zoek naar een trailer met koetsenframe dus, of een aanhanger en trailertje. Hopelijk wil mijn vader mijn pony vervoeren en mij helpen.

Nog een hele hoop stappen te gaan dus, totdat het zover is. :)

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:37

Leuk ik meld me hier ook.

Ik ben een beginnend menner. Heb een X Hackney genaamd Harvey sinds een kleine twee weken op stal.Mijn doel is om in 2017 een keer wedstrijden te gaan starten met hem.
Harvey is een 13 jarige ruin van stm 1.24 m . Hij is beleerd in enkel, twee en vierspan. Voor mij goed om ervaring op te gaan doen.

Verder heb ik een bijna 3 jarige Welsh a merrie Shamrocklake Hightime Little Girl (alias Lizzy) welke eerst deze zomer naar de nwpcs keuring zal gaan en daarna ook aangespannen gaat worden.

Ook heb ik een appaloosa merrie veulen van 2016 staan genaamd Sanne . Haar moeder Loretta staat ook nog hier deze is inmiddels in eigendom van mijn zusje ze ment ook met haar. Voor 2017 verwacht ik wel nog een veulen van deze merrie.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:19

Voorlopig geen wedstrijddoelen, behalve de stamboekkeuring en hopelijk sterpredikaat.
Verder hoop ik dat ze wat rustiger wordt en langzaamaan in training komt voor de wagen en onder zadel. Dan zijn mijn doelen ruimschoots behaald.

Voor mijn wedstrijdmaatje bij wie ik groom, hoop ik dat ze dit jaar wel doorzet naar de M.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:27

Ons grootste doel dit jaar is het WK van Minden halen.
En daarnaast heb ik eigenlijk niet echt perse doelen voor dressuur vdh.

Wil Tommy lekker ervaring op laten doen in de dressuur en vaardigheid in enkel en tweespan, ga ik qua klassering geen doelen aan hangen. Opleiden is belangrijker dan presteren.
Jimmy naar het ZZ dressuur enkelspan, tweespan zit al 2x zz dus daar valt weinig doelen voor te stellen.
Maar met Jim/Tom mag ik weer in de L beginnen dus die lekker samen rijden in zowel dressuur als vaardigheid.
Vaardigheid wil ik enkelspan nog wel wat naar het Z rijden (Noran en Jimmy), maar doe ik vrij weinig in enkelspan dus wellicht dit jaar.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:36

Ik ben nooit zo goed in doelen stellen, maar ik zou graag met Det ZZ startgerechtigd worden.
Verder wil ik vooral dit jaar meer les nemen om mezelf te ontwikkelen.
De SMW heb ik wat grotere wedstrijden op de planning staan, en daarin wil ik vooral verbeteren in de dressuur. Marathon zijn stuururen dat komt vanzelf(al hebben we het niet onverdienstelijk gedaan ons eerste seizoen :P ) Als de regeling wordt dat je pas met 25 winstpunten over mag naar de volgende klasse dan zit daar geen promotie in (heb nu 9 wp na 1 seizoen). Dit vind ik helemaal prima, klasse 3 is me nog wel te hoog gegrepen haha.
Verder kan ik wel gaan kletsen dat ik meer met span wil rijden, maar in augustus hebben ze er voor het laatst en eerst samen voor gestaan....

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:07

Leuk, je doelen op een rijtje zetten :) .
Patricia, jou doelen moeten zeker wel te doen zijn, jij hebt zulke fijne pony's O:) .

Mijn doelen zijn, per pony of per span, 3 pony's die ook bij elkaar in het span lopen geeft veel mogelijkheden:
Roos weer eens ZZ dressuur starten (laatste keer is 4 jaar geleden ofzo). Ze loopt al ZZ dressuur en ZZ vaardigheid.
Benno een winstpuntje in de Z dressuur rijden en eind van het jaar eens ZZ vaardigheid starten (hij mag al Z dressuur en ZZ vaardigheid, maar heb geen haast met hem).
Deedee wil ik graag sport-A krijgen, dus moeten wat punten in de M gaan rijden. We mogen M dressuur en zijn M vaardigheid, maar het doel is in een van beide minimaal 5 winstpunten te rijden.

Met Roos en Deedee wil ik graag L starten en outdoor kampioenschappen en hippiade rijden, en M vaardigheid startgerechtigd worden.
Met Benno en Roos wil ik graag ook L starten later dit jaar (over 3 weken voor het eerst B starten).
Met Benno en Deedee heb ik geen doelen, die 2 zijn zo verschillend, maar lopen wel soms naast elkaar, wie weet een paar keer vaardigheid.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:05

Mijn doel dit jaar is om L dressuur te gaan starten met Sjors. We hebben nu 8 winstpunten, maar ik heb nog niet echt het gevoel dat we er klaar voor zijn. Eerst nog een aantal fijne proeven rijden, zodat we met een voldaan gevoel kunnen promoveren :) Daarnaast hoop ik rustig aan wat dressuur wedstrijdjes te kunnen gaan rijden met mijn 'leenpony' (4 jarige, zelf beleerd) en/of tweespan met mijn toekomstige tweespan.. maar dat moeten we allemaal nog maar eens zien :+

Marlies1

Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:00

Mijn doel is om in de B dressuur 1 of meer winstpunten te rijden. En om in het outdoor seizoen onze eerste vaardigheidswedstrijd te rijden.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:59

mijn doel dit jaar is om te starten in de B dressuur en met een beetje gelukt deze succesvol af te sluiten om in 2018 naar de L dresuur te gaan. T betreft hier een pony die 1 x een hobby vaardigheid heeft gelopen en mag dit jaar zn dressuur debut maken.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:33

Leuk om iedereen zijn mensport doelen te lezen.

Wij starten dit jaar voor het eerst officieel en mijn doelen voor dit jaar zijn om minder zenuwachtig te worden op wedstrijd, om een paar winstpuntjes te rijden in de dressuur en om de vaardigheid te verbeteren (wij rijden óf foutloos maar buiten de tijd, óf slordig maar binnen de tijd, haha).

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 20:24

Voor Faya is haar doel heel snel gegaan. Ik wilde 5 winst in de M voor haar sport a predicaat. Ze had al bij haar fokker een punt en nu afgelopen zondag 4 winstpunten bij mij. Dus nu kan ze haar predicaat al krijgen. We reden voor de oefening en opleiding en gelijk 4 winst :-)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:40

Ik heb niet echt een wedstrijddoel. Begin vorig jaar begonnen met wedstrijden rijden met Switch. Helaas door een blessure heel lang niet kunnen starten. Einde van 2016 nog wel 2x keer kunnen starten.
Hoop in 2017 wat meer te kunnen starten. We hebben zowel voor de dressuur en vaardigheid genoeg verbeterpunten dus daar gaan we aan werken.

Mijn nieuwe pony komt eind januari. Hem ga ik eerst lekker rustig thuis trainen en wanneer hij eraan toe is wil ik hem eens starten.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:21

Ik hoop dit jaar de B dressuur uit te rijden en hopelijk ook de L vaardigheid :j

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 02:38

Mijn doel is Z+5 en dat we misschien eind dit jaar ZZ mogen starten.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:54

Mijn doel voor dit jaar is om een paar keer hobbyklasse te starten!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:59

Mijn doel is om dit jaar het mennen weer op te pakken.
Laatste wedstrijd was in 2014.
Nu met nieuwe pony's.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:50

Mijn doel is dat ik weer een startkaart voor de mendurance aangevraagd heb en met het enkelspan ga starten in de klasse 2. Ik ben in 2011 klasse 3 geweest met het dubbelspan en daarna een jaar of twee niet gestart. Daarna zo nu een dan een impuls gestart en daarbij de snelheid opgevoert. Nu kriebeld toch wel de langere afstand dus toch maar een klasse 2. Het kromme is dat mijn pony in dubbelspan wel klasse 3 is startgerechtigd maar in enkelspan niet