Sulky cavalettie en HCA kwaliteitsverschil

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Sulky cavalettie en HCA kwaliteitsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 23:30

Hoi!

Ik ben mijn cavalettie spuugzat, ik vervloek dat ding, nu wil ik heel graag iets anders, maar moet mijn man overtuigen :o

Ik had de vergelijking Aldi gehakt en gehakt van de slager maar als voorbeeld gebruikt, beide gehakt, ziet er voor een leek misschien t zelfde uit, maar als je t gebruikt degelijk kwaliteitsverschil :+ ik wist even niet hoe ik het anders duidelijk moest maken!

Nu wil ik jullie vragen om misschien de verschillen in kwaliteit te benoemen. Zodat ik beter met argumenten kan komen :D


En zijn ze er wel ns 2ehands?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:39

Waar woon je? Hier op stal staan beide (mijn HCA en de cavalettie van stalgenootje) en jij/je partner bent van harte welkom om het verschil te bekijken en te voelen :D

Ik vind de cavalettie kwalitatief echt niet te vergelijken met een hca of degelijke tweewieler. Slap ijzer, bij het eerste galopje van mn stalgenoot met haar gloednieuwe wagen was er al een stang krom! De vering is ook een puntje. Bij de cavalettie is alleen het bankje geveerd, dus hobbel je zelf door elkaar en ook voor je pony niet zo prettig. HCA is onafhankelijk geveerd met schokbrekers, dus kuilen en hobbels zijn zowel voor jou als je pony amper voelbaar.

Maar mn stalgenootje rijdt bijna alleen recreatief op de weg en daar is hij best geschikt voor hoor, ik zou hem zelf alleen nooit willen.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re: Sulky cavalettie en HCA kwaliteitsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 23:47

Dat is duidelijk, en ook wat ik hem probeer uit te leggen, wij wonen vlak bij Schiphol

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Sulky cavalettie en HCA kwaliteitsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:52

Dat is niet eens zo ver! :) Wij wonen onder Alkmaar.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:52

Cavaletti: ging bij mij een jaar mee. Toen was er een boom afgebroken, assen versleten en rugsteun doorgebroken.
HCA: heb hem een ruim half jaar gehad. Maar in die tijd geen enkele problemen en véél steviger staal dan Cavaletti dus geen zorgen of dat er weer iets door zou breken ;)
Als je het geld hebt, zeker voor HCA gaan!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:59

hca is gewoon topkwaliteit. Ik heb voor de Cavalettie gekozen vanwege het bankje, geen voetsteunen en de rem (mooi meegenomen op een demo model, fijn omdat de broek dan wat minder hard aanslaat heuveltje af; mijn pony wordt beleerd).

In de eerste instantie had ik HCA gewild, maar de Cavalettie is op het moment praktischer.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Sulky cavalettie en HCA kwaliteitsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:02

Cavalettie had ik binnen een jaar rustig gebruik al bijna alles moeten vernieuwen. Toen was ik er klaar mee.

Mijn HCA is een jaar of 8 oud met veel steviger en ruiger gebruik en nog steeds prima :j .

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:18

Ik ga mee met voorgaande reacties, wat betreft kwaliteitsverschil.

Ik heb zowel een cavalettie als een HCA sulky gehad, ik scheur als een malle met mijn HCA en dat had ik nooit met de cavalettie gedurfd :D

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:35

qt_shetties schreef:
Dat is duidelijk, en ook wat ik hem probeer uit te leggen, wij wonen vlak bij Schiphol

Eventueel woon ik ook vlakbij Schiphol en ik heb een HCA Staan :) Kun je hem vergelijken met je eigen sulky.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 00:41

SteffiiY schreef:
qt_shetties schreef:
Dat is duidelijk, en ook wat ik hem probeer uit te leggen, wij wonen vlak bij Schiphol

Eventueel woon ik ook vlakbij Schiphol en ik heb een HCA Staan :) Kun je hem vergelijken met je eigen sulky.



Wat goed! Kom je uit de Hoef? Ik uit Kudelstaart, dus dat is heel dichtbij

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Sulky cavalettie en HCA kwaliteitsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:43

Ja de hoef inderdaad :)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Sulky cavalettie en HCA kwaliteitsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:58

Ik zou zeggen; laat je man eerst eens met een cavalettie rijden en dan een HCA. Dan kan hij zelf eens voelen :).

Ik heb een half jaar een cavalettie gehad en toen was ik hem al zat en heb ik hem omgeruild voor een HCA naar wens. Geen moment spijt van gehad.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Sulky cavalettie en HCA kwaliteitsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:57