Schoftje ligt niet goed en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MelanieB

Berichten: 25866
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:18

Probleem hier ook met ideal gehad.. schoftjes zijn 1 maat en tsja zoveel soorten ruggen... 1 zadel past ook niet op honderden paarden.
Het is een klein en smal oppervlak en beweegt niet naar het lichaam was het probleem hier bij 2 van de 4.

Ik heb het opgelost door alleen zilco schoftje te kopen (en de rest van het tuig is nog van ideal). Deze zijn helemaal flexibel en volgen naar het lichaam.
Heb nog wel ideal tuig maar das alleen voor wedstrijden dus ligt er niet zo vaak op.

Een goede onderlegger kan je iig tijdelijk helpen: Edwin heeft die mooie gel onderleggers die verdelen de druk al een hoop beter.

Qua Opvullen ed is het lastig te zeggen zo, je zou er natuurlijk een zadelpasser bij kunnen halen die m ook voor jou aan kan passen. :j
(Idd een zadelpasser/maker aangezien deze ervaring heeft met opvullen etc. In de mensport is daar weinig ervaring mee...)

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023


MelanieB

Berichten: 25866
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:33

F_inley schreef:
Bedankt voor je bericht heb hem inmiddels weggebracht nadat ik de stal eigenaar had laten meekijken naar het probleem (k.oos de R.onde) de zadel/tuigmaker zag ook gelijk het probleem toen ik hem bracht en zou hem opvullen en dan langskomen om te kijken hoe hij ligt.

Wil uit eindelijk voor een heel nieuw tuig maar heb even geen geldboom ;)

Ik dacht al dat je daar stond, dan is hun erbij halen toch wel erg verstandig als je zoveel kennis op stal hebt, da's alleen maar fijn.

Mooi dat het opgelost gaat worden.

Nee hier was een geheel tuig ook even te prijzig, dus alleen een losse schoft gekocht. Valt niemand uberhaupt op trouwens :))

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers