Galop en verzameling

Moderators: Dyonne, Nicole288, Pistasche, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 00:23

Probeer eens vanuit de verzamelde draf aan te springen, dus netjes aan de teugel, achterhand eronder en in de hoek aanspringen. Gebruik desnoods de zweep om het juiste moment aan te geven.
Niet door laten rennen in die draf, voordat hij in de galop valt weer terug nemen in een arbeidsdraf/verzamelde draf en in de volgende hoek weer proberen, als je hem weer netjes aan de teugel hebt.
Als hij zo plat door de bocht gaat :), terug nemen in draf voor de bocht.
Heeft hij misschien vaardigheid/marathons gelopen zodat hij denkt dat er maar een galop is: zo hard mogelijk :).
Als hij scheef is, is de ene galop gemakkelijker voor hem dan de andere, op die moeilijke kant willen ze nog wel eens racen, maar goed die van jou doet het op beide, springt hij wel goed aan?

Grainey

Re: Galop en verzameling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:44

Die shetten hebben ook zo'n brede staart, ik heb hem wel eens ingevlochten om het te kunnen zien.
Als hij overspringt in de wendingen kan hij ook overkruist zijn, dat is helemaal onmogelijk om te zien vanaf de kar (tenminste bij een shet)
Heb een maal in een dressuurproef een hele grote volte overkruist gereden, hij sprong over en daar ging het dus fout. Ik had het niet in de gaten, jury blijkbaar ook niet, want ik had een mooie 7 :).
Ik let altijd op het binnenachterbeen, maar bij een shet blijft dat gewoon moeilijk, bij onze dartmoor daar in tegen is het prima te zien. Scheelt maar een paar centimeters.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie