Galop en verzameling

Moderators: Dyonne, Nicole288, Pistasche, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Napie

Galop en verzameling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 21:38

Vervolg op mijn topic over rechtrichten voor de wagen....ik begin de pony al iets rechter te krijgen. Hij snijd de bochten al niet meer af en ik krijg al beter buiging. Waar ik tegen aan loop is de galop in de dressuurbaan. Terwijl ik redelijk kan schakelen in draf en de overgangen stap-draf-stap netjes gaan, gaat mijn galop prut. Hij wordt loperig en valt in de galop om vervolgens plat door de bocht te gaan. Buiten kan ik wel schakelen in galop maar in de bak niet. Hoe kan ik dit oefenen? Heeft dit ook met de scheefheid te maken? Hij doet het op beide kanten

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Napie

Re: Galop en verzameling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 08:20

Geduld heb ik wel hoor. Ik snap dat het tijd kost om weer een beetje basisniveau te krijgen. Maar ik krijg zo al goede tips hoe ik het kan aanpakken. Hij heeft alles wel ooit beheerst alleen heb ik daar een aantal jaar niet veel mee gedaan.

Ik vind het vanaf de kar altijd last zien of hij in de goede galop zit. Wel springt hij volgens mensen langst de bak rand wel gedaan en makkelijk over in een wending. We hebben niet veel marathon en vaardigheid gedaan. In ieder geval nooit voluit in galop

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 11:20

Dennis schreef:
Je hebt het over een beetje basis, maar het is niet voor niets dat de galop voor de wagen pas in de M komt ipv in de B.
De galop goed krijgen is gewoon een stuk lastiger voor de wagen.

Sterk en soepel maken in stap en draf.
Dan rustig kleine stukjes galop uit een rustige (verzamelde) draf aan springen.

Ik zeg basisniveau omdat hij voorheen prima een m proef kon lopen maar de laatste jaren heb ik geen bakwerk kunnen doen. Hij loopt al dertien jaar voor de wagen en buiten de bak kan hij wel prima verzamelen en netjes aanspringen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie