SGMW 2014

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:26

Hier ook een aantal wedstrijden uitgezocht en nog even overleggen welke we echt gaan rijden en met welke combinatie.

4-6 april Heukelom

9-11 mei Uden
(31 mei) Oosterland

14-15 juni Tilburg
27-29 juni Schijndel

4-6 juli Tull en 't Waal
18-20 juli Maasdijk

8-10 augustus Stroe of Ysselsteyn (onder voorbehoud i.v.m. vakantie)
22-24 augustus Vrouwenpolder

19-20 september Schinveld



SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 07:04

Wij hebben gisteren een oefendag gereden bij ons op de club. Heel fijn!
Dressuur in een 40x80 bak kunnen rijden, vaardigheid en 3 hindernissen: hoog-laag waterbak, brug met waterbak en een palenhindernis. :)

Nu nog 2 weekjes doortrainen en dan gaan we naar Heukelom. :)

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:52

Ik zag Snoopy in hindernis 7 al heel raar gedrag vertonen, we zeiden nog tegen elkaar er gaat iets niet zo goed met dat paard... Echt heel erg vervelend voor Marco!

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:47

Jaa wij zijn komend weekend aanwezig in Uden!

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:29

Maisie schreef:
Ik ben ook in Uden! Mag het spits afbijten en als 2e in de vaardigheid.

Wel een beetje jammer van het weer.


We hebben er zin in Maaike!

De taarten (!!!) zijn klaar! *\o/* *\o/*

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:28

Wij zijn ook weer terug uit Uden. Al met al een heerlijk weekend gehad.

Zaterdag de dressuur liep het niet heel lekker maar alsnog 4e met 59 strafpunten. De vaardigheid stond erg scherp, toen wij moesten had er nog niemand binnen de tijd gereden dus we hebben flink doorgereden. Dit resulteerde helaas in 3 balletjes maar na dag 1 stonden we op een mooie 2e plek op 2 strafpunten van nummer 1.
Uiteraard was het droog met in- en uitspannen maar tijdens het rijden kwam het met bakken uit de hemel. 's Middags nog bij twee 4spannen mee gereden, ook toen regende het op de momenten dat ik op de kar zat, haha! Rond die tijd was het dressuurveld zo slecht dat de kar ongeveer 8-10 cm verzakte in de blub. Het was een kwestie van overleven dus!

Zondag is het wegtraject gelukkig ingekort. De hindernissen waren erg zwaar en de trajecten ertussen ook... Doordat de pony's tussen de trajecten niet konden herstellen (stap of ontspannen drafje was onmogelijk ivm de blubber...) waren ze helemaal leeg op hindernis 6. Al met al toch nog tevreden en op een 5e plaats geƫindigd in de marathon.

Overall zijn wij 4e geworden in een deelnemersveld van 17 man. We hadden dit vooraf niet kunnen voorspellen en dachten dat we wel wat verder zouden zakken naar de marathon. Wij zijn dus heel erg tevreden!


Melanie nog gefeliciteerd met het geweldige resultaat! *\o/* *\o/*

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:51

Zo, weer onderweg naar huis naar sgmw Tilburg. Dit weekend mee geweest als groom bij 4span pony.

De dressuur was de beste proef van het seizoen, vaardigheid helaas 0,18 wegens tijd. Mooie 2e plaats op 3 strafpunten van nummer 1.
Vandaag de 2e plaats vast kunnen houden, zowel in de marathon als het algemeen klassement.

Super tevreden!

Op naar Schijndel over 2 weken. Gaat daar nog iemand heen?

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:42

Helaas geen vrij kunnen regelen op m'n werk anders was ik in Schijndel geweest...

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:58

Gefeliciteerd nog Melanie!

Ik heb een vraagje over SGMW en voordat ik een topic open gooi ik het hier maar eens in het midden.
Kan iemand mij meer vertellen over de rubriek jonge paarden en pony's? Ik kan nergens op de site van de KNHS informatie vinden en ook in de reglementen wordt de rubriek niet genoemd. Is er ergens een reglement of weet iemand de regels?

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:13

Dank je!
Tot dusverre heb ik alleen enkelspannen zien rijden. Maar stel je hebt een tweespan van beide 4 jaar oud. Mag je dan tweespan starten of is de jonge paarden rubriek alleen opengesteld voor enkelspan?

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:16

Ik heb een belletje gedaan en het is opengesteld voor alle combinaties.
Dank voor alle antwoorden!

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:08

Wij zijn ook in Tull en 't Waal.
Hopelijk kunnen we na de marathon weer gaan zwemmen met de pony's. Heerlijk was dat vorig jaar, al werd de groep op een gegeven moment wel (gevaarlijk) groot :o

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:30

De startlijst voor de marathon wordt waarschijnlijk gewoon vrijdag na afloop van de dressuur opgesteld aan de hand van de resultaten.

Wij zijn nu onderweg naar Tull en 't Waal.

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:48

Jaa vandaag lekker enkelspan, morgenochtend ook nog voordat we de proef in moeten.

Nu lekker gebbqt, gezwommen met de pony's. Heerlijk!

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:09

Wij blijven een weekendje thuis. Afgelopen weekend zijn wij naar Tull en 't Waal geweest en volgende week gaan we naar Maasdijk.
Ik ga misschien wel kijken in Varsseveld. Iemand een idee waar ik een startlijst kan vinden? Op hoefnet staat niks.

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:22

Haha aaagh Fenny het komt wel goed! :(:)
Gewoon genieten! Lekker voor jezelf rijden alsof je aan het trainen bent en je vooral niet focussen op punten/plaatsing etc.
Heb je een ervaren groom bij je?

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:51

Fenny schreef:
SunNDLM schreef:
Haha aaagh Fenny het komt wel goed! :(:)
Gewoon genieten! Lekker voor jezelf rijden alsof je aan het trainen bent en je vooral niet focussen op punten/plaatsing etc.
Heb je een ervaren groom bij je?


Betreffende de wedstrijdsport ben ik zeer ervaren. Marathon niet, paar keer oefenmarathon gereden. Ben een paar weken geleden voor het eerst als groom mee geweest en zeer veel geleerd! Deze mensen helpen mij het weekend weer :)
Groom komt net kijken in de paarden(sport), dat maakt het extra spannend. Ze is wel paar keer met dressuur mennen mee geweest.



Inderdaad lekker veel rijden en dan leer je al doende. Gelukkig is het mensport zo gemoedelijk dat er altijd wel iemand is die je een handje wilt helpen! :D

Wat mij erg hielp de eerste keren is door alles op m'n tijdentabel te schrijven. Dus echt letterlijk "vooraf vetcheck" etc etc en "na finisch binnen 15 minuten tijdenbriefje inleveren bij jury".

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:03

Inderdaad, goed de stopwatches erbij houden. Je wilt echt geen EL achter je naam omdat je een briefje te laat inlevert. Na verloop van tijd gaat alles vanzelf maar in het begin schreef ik altijd alles op zodat ik het even na kon lezen wanneer nodig. :)

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:49

Goed gedaan! Ziet er goed uit, fijn dat je hebt kunnen genieten ondanks de zenuwen.


Bij ons staat de week in het teken van het districtskampioenschap aankomend weekend in Maasdijk. Deze week nog even de puntjes op i en dan kunnen we er tegenaan. Helaas wordt het boven de 30 graden en mogen wij om 12.30 uur aan de marathon gaan beginnen. Dat wordt een zware beproeving..

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:00

Wat voor afstand wil je er voor reizen? Of moet de instructeur op locatie komen? Is een diploma verplicht ivm de accomodatie?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers