18 & nog voor de wagen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

18 & nog voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 21:42

sorry modjes als ik verkeerd staat

Hee bokkers,

Ik ben van plan om volgend jaar mijn 1e pony terug te kopen (ja een penny droom :o )
Alles qua geld en ouders is geregeld en ook de eigenaren willen haar volgend jaar wegdoen.
nou wil ik haar een leuk leventje en daarna een lekker pensioen gaan geven. zij blijft dus bij mij tot het eind.
het gaat om een shetlander merrie van 1.10 ze is 18 jaar volgend zomer.
ik zou haar graag nog een paar jaar 'aan het werk' willen zetten aangezien ze nog looplust heeft.
nou leek het mij leuk om met haar te gaan mennen. 1 persoon tegelijk op de kar, lichtgewicht sulky.
haar zoon is heel makkelijk voor de kar beleerd, bij hem was het inspannen en wegrijden. op 4 jarige leeftijd bij de nieuwe eigenaar.
nou was mijn vraag aan jullie, is beleren voor de kar op 18 jaar nog mogelijk?
ik ga dit doen met goede hulp en ben nu zelf aan het leren mennen.
ze heeft haar hele leven onder het zadel gelopen.
ik hoor graag jullie mening
hou het vriendelijk

groetjes vera

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)


kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: 18 & nog voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 21:48

ben er vorige maand nog geweest en pony is goed in conditie, niet te licht niet te zwaar, oogt vrolijk geen medische mankementen.
de eigenaar gaf aan dat ze nog graag wil werken en ik herken dit karakter van haar. vandaar deze oplossing.
jullie zeggen doen?

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: 18 & nog voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 21:52

Of ze het leuk vind moet nog blijken maar ik luister zeker naar haar! al doen we het maar een jaar en kan het gewoon niet meer gaan we aan de hand, wandelen etc.

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: 18 & nog voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 21:54

@lustiana daar had ik inderdaad ook aangedacht, de rem zit erop het stuur zit erop ze is verkeers mak en kent stemcomando's dus dat is een voordeel.

de rest bedankt voor jullie mening!

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: 18 & nog voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 19:50

oke dank jullie wel! ik ga haar gewoon nog beleren en voor de kar laten lopen zolang zij het leuk vind. en het aankan.
gem dankjewel ik ga even rondkijken

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-14 23:03

hier nog even een vraag achteraan gooien :D

zou ik hier ook een volwassene op de kar kunnen zetten of met 2 tieners? zou dat te zwaar zijn of makkelijk kunnen?

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)


kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: 18 & nog voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 23:07

oké dankjullie, nog wagentjes aan te raden? heb er iemand bij met verstand van mennen dus het wagentje komt goed te hangen, heb zelf geen/weinig ervaring met inspannen etc maar dit word mij allemaal geleerd voor ik alleen met haar aan de slag ga.

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: 18 & nog voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 11:24

wauw dankje! ja waarom geen 4 wieler, ik was van mening dat het te zwaar zou worden voor haar, maar als ik die van jou ervoor zie valt dat reuze mee dus.
zodra ik op zoek ga naar een wagentje ga ik iemand zoeken die met mij wil zoeken, iemand die er verstand van heeft, misschien iemand hier op bokt?
jou 4 wieler ziet er heel goed uit, en dat 4e linkje ook maar die is voor mij gewoon weg te duur.
ik moet het zelf betalen helaas en zoek dus iets goedkoops maar goeds, dus het word 2e hands.

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 14:34

Maartje1990 schreef:
Mennen is een erg dure sport zeker als je het veilig wilt doen. Ik was eerst ook van oh wagentje van 200 euro maar dan houdt het qua kwaliteit gewoon niet over. En heeft een bokker mij ook echt met beide benen weer op de grond moeten zetten. En je zal toch rond de 1000 euro zitten als je iets kwalitatiefs wilt hebben



Ik ga ook zeker niet voor iets zonder dat het veilig is het mocht het nodig zijn prima dan kost het maar 1000 euro, maar dit kan ik er niet voor uittrekken, er zijn altijd wel een aanbieding zijn of iemand die er nodig van af moest.
het gebeurd wel met zorg en ik koop niks als ik niet zeker ben, desnoods duurt het een jaar. er zijn ook andere leuke dingen om te doen. maar de 1000 euro kom ik denk ik niet aan, ik zie genoeg wagentjes voor 300 euro en wie weet zit er wel iets goeds bij!

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 14:42

heb bovenstaand vermeld dat ik opzoek ga naar iemand die er verstand van heeft mocht ik een sulky aanschafen, hij kan mij wel aanstaan en de prijs kan goed zijn maar zoals ik al zei veiligheid is gewoon het belangerijkst, en natuurlijk dat het voor de pony fijn is.
ik zie genoeg in mijn prijsklasse en nee die zijn niet allemaal perfect, maar wie weet, je hoeft maar 1 goede te hebben :D
toch bedankt voor je tips ik heb er zeker wat aan!
Laatst bijgewerkt door kionasuppie op 18-01-14 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: 18 & nog voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-14 13:46

verantwoord word het zeker! ik ben al in contact (door maartje) met iemand over advies voor een goede sulky, en als we maar een jaar kunnen dan kunnen we maar een jaar, en anders hobbelen we vrolijk verder!

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers