Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:48

Wij doen de Zuid Hollandse wintercompetitie mee dus alle wedstrijden op die in februari na rijd ik mee daarnaast start ik de indoor kampioenschap west mee. Rakker loopt op het moment prima, nu proberen om beter te gaan scoren met het uitgestrekt en verzamelen maar daar zijn we flink op aan het oefenen (daar word meneer heel heet van hahaha :):) )
Nog steeds instructeurloos maar we redden ons aardig nog 2 puntjes in de M en dan staan we alweer op 10


sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:15

Jeetje Marjola wat een strakke planning haha, wel leuk dat je de hobby met je vader deelt!

Zijn er eigenlijk Bokkers die de wintercompetitie meedoen in Dordrecht?

mijn planning is voorlopig als volgt:
19 januari D-V dordrecht
9 februari D-V dordrecht
22 februari D indoorkampioenschap Zwartewaal
16 maart finale D-V dordrecht

Na 16 maart wil ik de overstap maken naar de Z dressuur enkelspan met rakker, maar ik kijk tegen die tijd welke wedstrijden ik dan kan starten in het outdoorseizoen

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:55

balen sjol dat je paardjes beide niet goed waren! maar fijn dat ze nu weer de goede richting op gaan!

inderdaad gewoon via de site opgeven ;) volgens mij zetten ze dat nooit op startlijsten ;) Welk klasse ga je starten sappos?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:22

Ik doe er gemiddeld een jaar per klasse over. Start max 1 x per maand mits er een kampioenschap in de buurt is.(gezien het kostenplaatje en nog een startend paard) Wil wel een paar keer boven de 190 hebben gehaald wil ik overstappen naar de volgende klasse.. komend voorjaar Z en zie wel hoe dat gaat lopen.

VHU: ik deel jou bescheiden mening :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:16

Klinktgoed! maar geen vaardigheid starten?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:11

baudy prima punten! leuk dat je de tap naar het L gaat maken

sumic: oo vandaar ;) ik vind de dressuur ook veel belangrijker hoor, gezien ik niet zo goed in de vaardigheid ben (pacoursen onthouden is ook een kunst)

Sjolvir wat zeg je nou! mennen werken :P nee joh! haha ach bij mij zien ze het ook als saai een beetje rondtouren met een karretje

Patries: morgen geen oefening gewoon lekker knallen! je hebt romy prima op orde! *\o/* Succes en geniet er van!! (qua proeven staat dat niet gewoon op de startlijsten?)

ik heb nu ook helemaal weer zin om op wedstrijd te gaan haha

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:40

nee hoor, je begint met M 60 en daarna M 61 ;)

weinig M starters trouwens!!!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:55

janouk lijkt me fijn starten in lisse! was er gisteren nog voor de kadertraining mooie binnenbanen, jammer dat het alleen voor de haflingers is :P

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:26

Sjolvir wat leuk! misschien kom ik je dan nog tegen! maar je start zeker tussen de paarden?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:23

oo je start alleen dressuur en bij de paarden, nee dan ga ik je inderdaad niet zien haha

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:06

derde competitie in dordrecht weer goed afgesloten :) 192 punten en volledige foutloos+barrage in de vaardigheid! dat was een 2e plaats in de dressuur en 1e in de vaardigheid *\o/*

weer trots op mijn kleine topper!!

op naar 9 februari deel 4 van de competitie.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:00

netjes janouk!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:21

melanie wat een punten zeg!!! gefeliciteerd! nou dan heb je die 2 en 3 wel goed gemaakt!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:41

jammer sjolvir, als het losrijden in ieder geval fijn was is de rest al gewonnen (vind ik zelf dan)
tijdens de prijsuitreiking krijg je alleen plaats 1 of 2 als er genoeg in de klasse zitten te horen, dus daar mis je niks aan ;) maandag zet sjaan vaak de uitslagen er al op

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:16

Ik zit gelukkig altijd in het midden, maar we rijden altijd wel een uurtje om op een kampioenschap of wedstrijd te staan. Maasdijk is voor mij een stuk meer in de buurt dan Middenbeemster, daarnaast vind ik het terrein fijner in maasdijk (maar das puur luxe natuurlijk :P)

Ook met kleintjes kun je winnen Sappos! :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:04

Ach vind het wel wat hebben die bekers :) Kan toch laten zien wat ik met die kleine monster heb behaald :)

maar een lekkere vleesschotel is natuurlijk ook niet slecht om te winnen

Gefeliciteerd trouwens melanie :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:07

Sappos lekker bezig!!! Gefeliciteerd!!!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:22

zucht... wij hadden vandaag echt een baaldag!

we waren super op tijd rustig in kunnen spannen, ik kom de losrijbak in en toen kon ik gelijk aan de start .. uuh dat was mooi oliebol want we hadden nog niet los kunnen rijden en mijn oorspronkelijke tijd was 20 min later!!! Nou zegt de ringmeester gezien ze toch nog de pionnen voor de spoorbreedte aan het verschuiven zijn ga jij daar even een rondje losrijden rijden. Nou ja ik kon niet anders en heb dat advies opgevolgd, heb de jury vervolgens gegroet en kon van start... rakker was natuurlijk niet los en heb ik hem heel erg ingehouden, was ook een poort kwijt dus had wat tijdfouten.. geen probleem maar toen kreeg ik dus op mijn donder van de jury dat ik nog niet in de ring had mogen verschijnen en zeker niet een volte door het pacours had mogen rijden(officieel had hij mij volgens hem mogen diskwalificeren)

2 uur later hadden we de dressuur, ze liepen een kwartier in, maar om in plaats van de pauze ook een kwartier te verkorten hebben ze die gewoon op de oude tijd gelaten... dit wist ik niet dus was ik dus ook al ruim een kwartier langer aan het losrijden(hij was dit keer iig los haha). proef ging niet eens zo slecht maar de jury die ik ook al de middag voor de vaardigheid had vond het NET niet winstwaardig 179

jammer de bammer ging zo lekker de laatste wedstrijden op naar de indoorkampioenschap

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:29

Ja die wind was niet niks, dekens bleven ook niet liggen dus snel de binnenbaan in
sjol gefeliciteerd met je winstpuntje!! :)

Dennis! leuk dat Caya het zo goed doet!!! Wat een toppers heb je toch op stal staan

er werd gewoon gewerkt met starttijden zowel voor de vaardigheid als de dressuur. Omdat ik smiddags het gedoe wilde voorkomen in de dressuur (voelde me echt een zeikerd die dag) ben ik op hun aanraden een kwartier eerder gaan losrijden....

Aja de volgende keer wachten ze maar allemaal(zei ik ooit ene keer eerder, maar als ze staan te pushen langs de bak ga ik toch wel), ik heb net het filmpje van de vaardigheid terug gezien, en Rakker was duidelijk heel stram, tja op 14 jarige leeftijd kan ik niet meer verwachten dat het start en GO is zonder opwarming.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:13

nijbro had ik graag gedaan, maar in de praktijk werkt dat helaas anders... Ik word daar echt heel stressig van (ja zelfs al op dit niveau :P ) Ach het was gewoon mijn dag niet hopelijk de volgende keer beter

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:05

VHU gaat vast en zeker goedkomen!! rustig doortrainen het heeft tenslotte geen haast :)
LS Leuke pony heb je voor je wagen staan! gefeliciteerd met je eerste winst!

Mijn starttijden zijn wel chill voor DK aankomende zondag. Eind van de middag pas. Tijd tussen de proeven is wel wat jammer, maarja dat heb ik vorige week zondag kunnen oefenen haha

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:43

wat leuk tessa! ik ga even kijken of ik mee kan doen... telt de kür trouwens ook voor punten?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:06

Zo rakker staat met gewassen manen en staart op stal. laatste training gingen we heeeeel hard(uitgestrekte galop zit er zeker in al hebben we die niet nodig), dus ben benieuwd morgen of hij er zin in heeft :P

Hierbij wil ik de starters voor morgen alvast succes wensen!!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:24

Netjes Sjolvir! aja balen van de overgang in je 2e proef, doe je geen tweede keer! fijn dat tobago het zo goed doet!!


Schaduw, nette percentage verder! iig 1 proef fijn gereden!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:16

gefeliciteerd met je wptje

rakker liep niet optimaal veel kleine foutjes was.moeilijk te bewerken vandaag. concurrentie was groot (ook ik stokmaat ) dus ik reed puur mee voor winstpuntjes die ik helaas net niet binnen heb gehaald :( 180/179 & 180/177
uiteindelijk 3e vd 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers